Ervaringen met (rechtzetten) onjuiste afrekening Techem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:03

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Ik woon in een appartementencomplex met blokverwarming. Op de radiatoren hebben we metertjes van Techem, die op afstand uitgelezen kunnen worden. Onlangs kreeg ik de eindafrekening en daarop hebben ze van één radiator het verbruik geschat, wat aanzienlijk hoger is dan het verbruik dat de meter laat zien - die laat nog een tijdje het verbruik over de betreffende periode zien. Het verschil tussen de echte stand en de geschatte stand is €488, dus een behoorlijk bedrag.

Mijn vraag is of anderen ervaring hebben met het laten corrigeren van een eindafrekening van Techem.

Ik heb uiteraard al contact opgenomen met Techem, maar daar werd ik niet wijzer van - "we konden de meter niet uitlezen en dan schatten we op basis van het gemiddelde verbruik" - en ze verwezen me ook door naar de VVE. Die heb ik ook gemaild - inclusief filmpje van de standen op de meter - maar mijn contactpersoon is nog op vakantie. Ik wacht dat rustig af, maar ik was toch benieuwd of anderen ervaring hebben met een dergelijke situatie. Misschien wordt het snel en soepel opgelost, maar misschien wordt het ook een heel gedoe.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:56
Niet echt een antwoord op je vraag maar in mijn appartement wordt het verbruik van de blokverwarming ook gemeten door Techem, echter door een meter in de standleiding(voorheen zaten hier wel op iedere radiator digitale metertjes).
Laatst is die meter in de standleiding vervangen door Techem omdat deze geen signaal meer doorstuurde, ik vind het raar dat dat bij jou niet zo verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:03

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Dunnevandale schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:21:
Niet echt een antwoord op je vraag maar in mijn appartement wordt het verbruik van de blokverwarming ook gemeten door Techem, echter door een meter in de standleiding(voorheen zaten hier wel op iedere radiator digitale metertjes).
Laatst is die meter in de standleiding vervangen door Techem omdat deze geen signaal meer doorstuurde, ik vind het raar dat dat bij jou niet zo verlopen is.
Bedankt voor de reactie. Het is heel raar inderdaad. Als het metertje geen signaal afgeeft, zou je verwachten dat ze inderdaad het metertje komen vervangen. Ik denk ook niet dat het dat het geval is. Ik ben sinds vorig jaar aanzienlijk minder gaan stoken - minder dan de helft - en ik vermoed dat ze de meter prima kunnen uitlezen, maar mijn verbruik onrealistisch vinden. In plaats van contact op te nemen, 'verzinnen' ze dan maar een verbruik en leggen ze de bal bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:56
Dat zou me niets verbazen.