Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Hallo,

Ik heb zoals velen een LG OLED en hebt wat lokale films op een pc, welke ik vanaf de LG afspeel m.b.v. DLNA. Het DTS probleem van de LG los ik handmatig op m.b.v. een FFmpeg scriptje, welke de DTS stream kopieert naar AC-3.

Helaas ( maar dat zullen ook velen van u vast al weten ), is de standaard LG B1 mediaplayer een onding, welke alleen srt ondertiteling herkent en waarbij je iedere keer moet aangeven dat je de Nederlands ondertiteling wilt gebruiken.

Wie heeft een goed alternatief voor die slechte LG mediaplayer APP ? Waarmee ik lokale ( via DLNA ) 4K films kan afspelen met 5.1 geluid, die b.v. ook vob ondertiteling heeft en gewoon onthoudt dat je Nederlandse ondertiteling wilt ?

Waarschijnlijk wordt nu o.a. Plex genoemd, maar dat lijkt me toch wat overkill of heb ik dat verkeerd ? Het kopiëren van DTS naar AC-3 vindt ik geheel geen probleem, dus de software moet alleen DLNA en vob/srt aankunnen. Conversie/upscaling is ook niet nodig !

Of ( met komende black Friday in het achterhoofd ) welke externe player kan 4K, 5.1 geluid en DLNA afspelen zonder veel meer toeters en bellers?

Alvast bedankt voor het antwoord _/-\o_ !

Edit: in m'n eerste vraag het iets duidelijker gemaakt, dat het over de LG mediaplayer APP gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door PsiTweaker op 19-10-2023 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@PsiTweaker Aankoopadvies doen we in BGK. Je topic is bij deze daarheen verplaatst.

De eerste opties die je zou kunnen onderzoeken zijn een Nvidia Shield TV, Nokia Streaming Box, Chromecast met Google TV of een Raspberry Pi. Wat je beoogd is namelijk nogal standaard imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Niet online
S1NN3D schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:01:
@PsiTweaker Aankoopadvies doen we in BGK. Je topic is bij deze daarheen verplaatst.

De eerste opties die je zou kunnen onderzoeken zijn een Nvidia Shield TV, Nokia Streaming Box, Chromecast met Google TV of een Raspberry Pi. Wat je beoogd is namelijk nogal standaard imho.
Dat is jammer, want mijn eerste vraag ging over software. Maar misschien was mij eerste vraag niet geheel duidelijk. Want met "Wie heeft een goed alternatief voor die slechte LG mediaplayer ?..." bedoelde ik namelijk de LG app ( heeft LG zelf dan ook hardware mediaspelers ? ).

Ik heb werkelijk geen idee of een "...Nvidia Shield TV, Nokia Streaming Box, Chromecast met Google TV..." ook m.b.v. DLNA naar een lokale share kunnen. Maar dat zou m'n tweede vraag wel kunnen beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
PsiTweaker schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:36:
[...]

Dat is jammer, want mijn eerste vraag ging over software. Maar misschien was mij eerste vraag niet geheel duidelijk. Want met "Wie heeft een goed alternatief voor die slechte LG mediaplayer ?..." bedoelde ik namelijk de LG app ( heeft LG zelf dan ook hardware mediaspelers ? ).

Ik heb werkelijk geen idee of een "...Nvidia Shield TV, Nokia Streaming Box, Chromecast met Google TV..." ook m.b.v. DLNA naar een lokale share kunnen. Maar dat zou m'n tweede vraag wel kunnen beantwoorden.
Vooruit, ping-pongen we het topic weer terug. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 21:55
[...]

De Shield en Google TV hebben daar sowieso opties voor, maar zoals je zelf al voorspeld hebt is in dat geval Plex al een mooi stukje software voor het beheer. Of alternatieven zoals Jellyfin. Het is weinig moeite om op te zetten en geeft je een veel betere ervaring dan met DLNA aankloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

[...]
En even zelf uitzoeken is geen optie?
Gewoon een standaard vraag waarvan je met een beetje inspanning zelf eenvoudig alle opties kan vinden…tientallen threads over mediaspelers en media servers zowel hard-als software.

Het gros gebruikt Plex, Emby of Jellyfin vaak met wat extra hardware als mediaspeler. Gratis oplossingen om je illegale content af te spelen blijven toch wat gepruts.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 20-10-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:51
Gebruik hier een shield.
opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Niet online
sigmundfreund schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

De Shield en Google TV hebben daar sowieso opties voor, maar zoals je zelf al voorspeld hebt is in dat geval Plex al een mooi stukje software voor het beheer. Of alternatieven zoals Jellyfin. Het is weinig moeite om op te zetten en geeft je een veel betere ervaring dan met DLNA aankloten.
Dank je voor de informatie !!
Pagina: 1