Ik heb een LG wasmachine (FH612CTWD) die maar uit balans blijft raken en hierdoor zijn (was/centrifugeer)programma's niet afmaakt. Nu heb ik de wasmachine al meerdere keren volledig uit elkaar gehaald en zo goed als alle ''bekende'' mogelijke oorzaken nagelopen (driepoot is nog goed, wasmachine staat stabiel, schokbrekers vervangen, rotor ziet er goed uit, vervoersbouten zijn verwijderd, etc.). Ik ben nu aan het kijken naar de lagers en ook deze zien er in basis goed uit. Het enige wat mij opviel is dat één van de lagers niet volledig naar binnen is geslagen. Om dit beter toe te lichten, de lager is er in zoverre ingeslagen dat hij aan de voorkant netjes gelijk zit (wat op het oog klopt). Alleen zodra ik aan de binnenzijde voel, heb ik de indruk dat de lager nog zo'n 0,5 cm dieper doorgeduwd kan worden (aangezien de sparing waar de lager invalt nog een halve cm ruimte achter de lager heeft zitten).
Ik vraag mij dus af of er iemand is - die echt weet waar die het over heeft - en mij kan vertellen of de lager aan de voorkant gelijk moet blijven of dat helemaal in de sparing moet worden geslagen tot deze niet verder kan.
In de reactie op dit bericht heb ik een foto toegevoegd.
Hoop dat iemand hiermee kan helpen!
Vriendelijke groet,
Cris
Ik vraag mij dus af of er iemand is - die echt weet waar die het over heeft - en mij kan vertellen of de lager aan de voorkant gelijk moet blijven of dat helemaal in de sparing moet worden geslagen tot deze niet verder kan.
In de reactie op dit bericht heb ik een foto toegevoegd.
Hoop dat iemand hiermee kan helpen!
Vriendelijke groet,
Cris
[ Voor 4% gewijzigd door crisgroothuizen op 19-10-2023 17:14 ]