Electrische tandenborstel heel snel keeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Mijn vraag
In Nederland is mijn electrische tandenborstel na 8x gebruiken leeg. In Japan is deze al na 2x gebruiken leeg.

In Japan wordt 110v gebruikt .

In beide gevallen laad ik de tandenborstel ongeveer 10 uur op. In NL is de tandenborstel na 10 uur vol. Ik heb niet kunnen controleren of de tandenborstel in Japan na 10 uur laden vol is.

Het gaat om deze tandenborstel: https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000095000966/?s2a=

Omdat de tandenborstel op zowel 110v als 220v kan laden, gebruik ik in Japan geen converter van 110v naar 220v, maar een verloopstekker.

Kan het zo zijn dat in Japan de tandenborstel er vele malen langer over doet om vol te zijn, doordat een ander voltage wordt gebruikt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:03
Hij is 6 jaar oud, als je elke dag je tanden 2x hebt gepoetst en daarna terug in oplader zet, kan het zijn dat de batterij al flink versleten is...

en ja, lagere spanning zorgt voor lager laadvermogen, dus langer opladen.

Als hij na 2x al leeg is zou ik toch echt een nieuwe tandenborstel kopen...

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 19-10-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@jeroeningen Als je daadwerkelijk die hebt gekocht, dan kan het zijn dat je een defect toestel hebt gekocht, gezien het een tweede hands apparaat is. Mogelijk heeft de voorgang die het toestel had dus ook dit issue en heeft de winkel het product als tweede hands verkocht aan jou. Al met al kun je er denk ik wel redelijkerwijs vanuit gaan dat de batterij niet goed (meer) is. Of dit door defect is of doordat de accu nu gewoon "op" is (en wellicht door verschillende spanningen en stroomsterkten verschillend/incorrect is opgeladen, kan wellicht ook niet goed zijn geweest voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Tip: boombrush. Ik laad hem eens in de 2/3 maanden op... uiteraard met elke dag 3/4 minuten poetsen.

Maarre... is het niet zo dat je met 110v wel meer amperes krijgt en dus ruwweg hetzelfde vermogen? Zeker als je bedenkt dat een lader van een klein apparaat (zoals een tandenborstel) maar 5 volt of iets dergelijks nodig heeft voor de interne batterij?

[ Voor 56% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-10-2023 16:54 ]