Wat wil ik bereiken:
Door een list iteraten beginnende bij één teken en eindigen bij een maximaal aantal tekens van deze list.
Wat heb ik tot nu toe:
Wat gebeurt er:
Deze code werkt, hij begint netjes bij AAAAA, daarna AAAAB, AAAAC enz enz.
Wens:
Beginnen bij A en doorgaan tot en met 9 (zie list) en dan doorgaan met AA, daarna AB tot en met A9 en dan weer naar AAA, AAB enz. enz.
Dus eigenlijk iets in de zin van:
Maar dan met de list.
Wat heb ik al gedaan:
Gekeken naar itertools maar daar kom ik niet echt aan uit. Anderen geven aan dat het een Cartesian Product zou moeten zijn maar daar vind ik niet echt een aanknopingspunt voor. Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?
Door een list iteraten beginnende bij één teken en eindigen bij een maximaal aantal tekens van deze list.
Wat heb ik tot nu toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| alfabet = ["A","B","C","D","E","F","G","H","I","J","K","L","M","N","O","P","Q","R","S","T","U","V","W","X","Y","Z","0","1","2","3","4","5","6","7","8","9"] for a in alfabet: for b in alfabet: for c in alfabet: for d in alfabet: for e in alfabet: try: #REST OF THE CODE except: pass |
Wat gebeurt er:
Deze code werkt, hij begint netjes bij AAAAA, daarna AAAAB, AAAAC enz enz.
Wens:
Beginnen bij A en doorgaan tot en met 9 (zie list) en dan doorgaan met AA, daarna AB tot en met A9 en dan weer naar AAA, AAB enz. enz.
Dus eigenlijk iets in de zin van:
code:
1
2
3
4
| N = 1 While N < 10000: Doe iets N=N+1 |
Maar dan met de list.
Wat heb ik al gedaan:
Gekeken naar itertools maar daar kom ik niet echt aan uit. Anderen geven aan dat het een Cartesian Product zou moeten zijn maar daar vind ik niet echt een aanknopingspunt voor. Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?