Probleem met phones ingang?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray58
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-11-2023
Mijn vraag

Ik probeer muziek te luisteren via mijn koptelefoon.
Deze is aangesloten op de phones ingang van mijn versterker.
Ik hoor via de koptelefoon gewoon netjes de muziek, echter ik blijf ook geluid houden via de speakers.
Het lijkt erop dat hij niet "schakelt" tussen koptelefoon en boxen.

Zit er toevallig een soort van contact in de ingang welke niet goed meer werkt en is dit eventueel eenvoudig te verhelpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Versterker: NAD 306
Koptelefoon: Sennheiser TR127.
Speakers: Sequence 30.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Ik heb de koptelefoon op mijn andere versterker (Cambridge Audio) aangesloten en hierop worden de speakers wel uitgeschakeld.

Ik heb de verloopplug van 3,5mm naar 6,3mm ook vervangen, maar dit geeft geen verandering.
...

Beste antwoord (via Ray58 op 19-10-2023 20:55)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

kraats

Ik rol

Volgens de handleiding op HifiEngine worden de speakers bij deze versterker nooit uitgeschakeld. Wil je dat wel, dan moet je ze op de B aansluitingen aansluiten en met de knop 'Extra speakers' aan- en uitschakelen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25
Speakers op de a-aansluitingen gezet? Er is ook een extra set aansluitingen die schakelbaar is op het voorpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray58
nineball schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:14:
Speakers op de a-aansluitingen gezet? Er is ook een extra set aansluitingen die schakelbaar is op het voorpaneel.
Ik heb helaas geen manual van het apparaat en ik kom via internet niet echt verder. Waar zou ik mijn speakers dan moeten aansluiten om te zorgen dat zodra ik de koptelefoon inplug hij de speakers uitschakeld?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

kraats

Ik rol

Volgens de handleiding op HifiEngine worden de speakers bij deze versterker nooit uitgeschakeld. Wil je dat wel, dan moet je ze op de B aansluitingen aansluiten en met de knop 'Extra speakers' aan- en uitschakelen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray58
kraats schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:53:
Dank je wel, dus ipv A eronder op B aansluiten en dan koptelefoon aansluiten en dan het knopje extra speakers uit. Hier kan ik wat mee :)

Overigens had ik HifiEngine ook gevonden, maar je moet inloggen om de manual te kunnen zien en ze hebben nieuwe registraties uitgezet. Dus daar kan ik niet terecht.

[ Voor 15% gewijzigd door Ray58 op 19-10-2023 21:16 ]