porotherm tv ophangen

Pagina: 1
Acties:

• riberts
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:55
hallo,

misschien een hele simpele vraag, maar kan niks vinden op het forum/internet.

wij hebben een LG G2 gekocht en willen deze ophangen aan een muur die gemaakt is van 10cm porotherm.
nu ben ik opzoek naar pluggen die voldoen aan de specs die in de handleiding staan.
Other unspecified walls must be capable of supporting pullout loads of over 70 kgf (686 N) and shear loads of over 100 kgf (980 N) per fastener.
maar met een muur van 10cm kom ik niet verder als zoiets: https://www.hubo.nl/fisch...seelplug-nylon-8x65mm-8st

wat dan weer maar max 40kg per stuk kan dragen.

ook weet ik niet of chemische ankers een oplossing zijn met de draadeinden die uitsteken, ik denk dat dit niet past met de ophangbeugel van de g2.

heeft iemand hier ervaring mee?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:52
Je hangt je TV toch niet op aan 1 plug?
Je kan meer gaten boren en meer pluggen gebruiken en daarmee de kracht van de TV over de pluggen verdelen.
Ik zou proberen 8 van die pluggen te gebruiken, geeft een theoretische draagkracht van 8x40kg = 320kg.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• riberts
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:55
dat klopt inderdaad. de tv hoort met 8 pluggen opgehangen te worden.
in de handleiding staat dan ook de kracht per plug, wat 70Kg moet zijn.

mij leek dat 8*40 ook meer als genoeg moest zijn voor een tv van 25Kg o.i.d

maar voordat ik pluggen ga gebruiken met iets meer als de helft van de aanbevolen trekkracht wou ik toch graag even bevestiging hebben.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:36
Dat soort getallen ga je alleen krijgen met chemische ankers, en die heb je ook wel voor bouten, maar dat lijkt me echt zwaar overdreven. Die duopowers zijn praktisch het beste wat je kan krijgen voor deze toepassing.