Nieuwe behuizing voor 420mm aio.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 16:44
Geachte mede Tweakers. Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn huidige behuizing, een Phanteks Enthoo Luxe. Daarin moet een Arctic Freezer II 420 passen en het liefst met een plaatsing van de radiator aan de bovenkant. De dikte van de radiator en de fans bedraagt ongeveer 62-63 mm. Zijn er überhaupt andere behuizingen met zoveel ruimte aan de bovenkant? Nu is het al krap en heb ik een hoek van de fan moeten verwijderen ivm plaatsen van de CPU stekkers in het moederbord (Gigabyte Aorus X670 Elite AX) die anders klem tegen de fan aan zitten. Heb geen voorkeur voor welk merk dan ook. Qua budget heb ik 200-300 er voor over. Ik zie jullie reactie dan ook gaarne tegemoet.

Mvg Raoul

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:09
Tja, gewoon kwestie van een grote kast, toch?
Neem bijvoorbeeld de Fractal Define XL.
Daarin kan je in de top een 420 of 480 kwijt
in de bottom een kleinere 280
en in de front nog een 420 of 480

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 16:44
Dat ik er een aio in kwijt kan aan de bovenkant van 420mm begrijp ik wel. Alleen de dikte van de radiator en de plaatsing van de CPU stekkers (op het uiterste hoekje van het moederbord kan een probleem zijn. Zie huidige situatie hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uNbNK2bsOtXeVCKlijeCRQvwnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJGqpIXP8lEUGLnoEqpR8yYJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:19
Ik heb dezelfde koeler en heb dit in een Lian Li LANCOOL III RGB
Hier past deze dus ook aan de bovenkant maar het probleem met de cpu stekkers zal je in nagenoeg elke kast houden met deze koeler.

https://pcpartpicker.com/...e/?compatible_with=bVMTwP

Hier vind je alle kasten die compatible zijn met deze koeler.
Je kan dan zelf uitzoeken welke wel en niet bovenin kunnen

[ Voor 33% gewijzigd door palme50 op 19-10-2023 14:17 ]