Op zoek naar een ervaringsdeskundige: online kom je vrij weinig tegen, tussenpersoon en verzekeraar zeggen beiden iets anders.
Situatie:
Door schade 1 is er een terugval geweest van +1 naar -4.
Verzekeraar 2 heb ik vandaag aan de lijn gehad:
Ze zien schade 1 niet in het systeem. Volgens hen is de terugval van +1 naar -4 door schade 2. Wanneer schade 2 weg zou vallen, stelde de man aan de lijn dat ik naar +1 schadevrije jaren zou gaan.
Aangezien schade 2 nu wegvalt, heb ik 2 vragen:
Situatie:
- Per 01-08-2020 heb ik een autoverzekering bij Autoverzekeraar A voor Auto A.
- Op 30-10-2021 is schade 1 gereden met Auto A. Deze schade is door Autoverzekeraar A uitbetaald aan wederpartij.
- Op 15-02-2022 heb ik Auto A verkocht, Auto B gekocht en verzekerd bij Autoverzekeraar B. Toen ik Auto B kocht, was schade 1 nog niet afgehandeld.
- Op 31-10-2022 is (mega lichte) schade 2 gereden met Auto B, deze is niet geclaimd. Het schadedossier van deze schade wordt, na een telefoontje van vandaag, nu pas afgerond: er is geen claim gekomen van wederpartij.
Door schade 1 is er een terugval geweest van +1 naar -4.
Verzekeraar 2 heb ik vandaag aan de lijn gehad:
Ze zien schade 1 niet in het systeem. Volgens hen is de terugval van +1 naar -4 door schade 2. Wanneer schade 2 weg zou vallen, stelde de man aan de lijn dat ik naar +1 schadevrije jaren zou gaan.
Aangezien schade 2 nu wegvalt, heb ik 2 vragen:
- - Hoeveel schadevrije jaren heb ik op het moment, nu schade 2 niet wordt meegenomen?
- - Welke datum nemen ze om er een jaar bij te doen? Gaan ze hierbij uit van 01-08 of van het laatste schademoment, 30-10?