Magnetisch slot deur in oude maat of toch vullen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:04
Dag tweakers!

Tijdens een verbouwing heb ik het glorieuze idee gehad om een wandje te plaatsen tussen 2 deuren in met een extreem kleine tussenruimte. Wandje is geplaatst, deuren kunnen open. 1 groot succes zou je zeggen toch?

Niet dus, ik heb geen rekening gehouden met de nok van het dagslot wat mijn stucwerk zou slopen als ik de klink niet geheel indruk..

Ik dacht een oplossing te hebben gezien, een magneetslot waarbij de nok automatisch in/uit schiet als hij in/uit het slot gaat. Zo kan de deur open zonder problemen.

Echter loop ik hier tegen een ander probleem aan, het gaat om vrij oude deuren (1938) waarbij de maat van het slot en de voorplaat vrij specifiek is. (210mm x 22mm), ik kan tot nu toe nergens een magneetslot vinden wat hier op past, alleen kleiner.

Mijn vragen zijn als volgt:
1. Weet er iemand ergens een optie om alsnog een magneetslot met een voorplaat in die maat te scoren? Ik hoop echt dat ik tot nu toe ongelukkig ben qua zoeken..
2. Kan ik 'straffeloos' een kleinere voorplaat gebruiken en eventueel de ruimte opvullen die overblijft?

Het gaat over een klavierslot (maar het slot gebruiken we niet, dus een dagslot is prima mits de nok wel op de hoge plaatsing zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-04 20:35

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 19:24
Met nok bedoel je de dagschoot denk ik?
Vast een te simpele gedachte: kan je niet "gewoon" een sluitplaat monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
Ik kan helaas ook nauwelijks dikker, anders was dat inderdaad een mooie geweest!
Ik doel inderdaad op de dagschoot, ik kan eventueel een sluitplaat monteren, maar die zou een aardige lip moeten hebben om de muur te beschermen, dat zou om een stuk van 15 cm gaan helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:28
Misschien kun je een metalen plaatje van ~ 10x10cm op de muren plaatsen waar de dagschoot tegenaan botst. Is wat minder mooi, maar valt wellicht niet op als het in dezelfde kleur als de muur maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-04 19:09
Hiru schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:30:
Dag tweakers!

Tijdens een verbouwing heb ik het glorieuze idee gehad om een wandje te plaatsen tussen 2 deuren in met een extreem kleine tussenruimte. Wandje is geplaatst, deuren kunnen open. 1 groot succes zou je zeggen toch?

Niet dus, ik heb geen rekening gehouden met de nok van het dagslot wat mijn stucwerk zou slopen als ik de klink niet geheel indruk..

Ik dacht een oplossing te hebben gezien, een magneetslot waarbij de nok automatisch in/uit schiet als hij in/uit het slot gaat. Zo kan de deur open zonder problemen.

Echter loop ik hier tegen een ander probleem aan, het gaat om vrij oude deuren (1938) waarbij de maat van het slot en de voorplaat vrij specifiek is. (210mm x 22mm), ik kan tot nu toe nergens een magneetslot vinden wat hier op past, alleen kleiner.

Mijn vragen zijn als volgt:
1. Weet er iemand ergens een optie om alsnog een magneetslot met een voorplaat in die maat te scoren? Ik hoop echt dat ik tot nu toe ongelukkig ben qua zoeken..
2. Kan ik 'straffeloos' een kleinere voorplaat gebruiken en eventueel de ruimte opvullen die overblijft?

Het gaat over een klavierslot (maar het slot gebruiken we niet, dus een dagslot is prima mits de nok wel op de hoge plaatsing zit)
Hi Hiru,

ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten. Smart slot gekocht, voorplaat omzeep geholpen en toen begon het zoeken.
Kijk/Neem eens contact op met Bert van https://slotnodig.be/ .
Dit was de enige winkel die een slot had van de juiste maat...

Mvg,

Chaker

[ Voor 0% gewijzigd door Chaker op 20-10-2023 15:30 . Reden: Typfaut ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:00

ericplan

5180 Wp PV

Ik heb ooit in zo’n situatie zelf een slotplaat gemaakt van een plaatje RVS van 15x20 cm.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
Dank voor alle reacties tot nu toe, het plaatje op de muur is inderdaad mijn last resort.
Chaker schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:28:
[...]

Hi Hiru,

ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten. Smart slot gekocht, voorplaat omzeep geholpen en toen begon het zoeken.
Kijk/Neem eens contact op met Bert van https://slotnodig.be/ .
Dit was de enige winkel die een slot had van de juiste maat...

Mvg,

Chaker
Dank voor de tip, ik zal zeker even contact zoeken!
Pagina: 1