Siemens wasmachine Code F

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppie1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-01 18:47
Goedemorgen,

Vanwege problemen met mijn ketel zet ik mijn watertoevoer snachts en overdag tijdens werk uit. Echter vergeten dat wanneer ik mijn vaatwasser aanzet deze wel water nodig heeft. Deze stond dan vanmorgen ook met code F in storing. Vaatwasser gereset en water er weer op gezet, echter de code blijft nu steeds terug komen en het lijkt alsof de vaatwasser geen water krijgt. Stroom er ook af gehaald echter de code komt vrijwel meteen terug.

Iemand een idee?

[ Voor 187% gewijzigd door Zeehond op 19-10-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:55
eerste resultaat bij google:
Foutcode F Siemens vaatwasser vulstoring
Vulstoring. De vaatwasser vult zich niet meer met water. Laat door een monteur controleren of er water in de vlotter staat, als dat het geval is zal de aquabeveiliging in werking treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppie1
Deathaspire schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:35:
eerste resultaat bij google:
Foutcode F Siemens vaatwasser vulstoring
Vulstoring. De vaatwasser vult zich niet meer met water. Laat door een monteur controleren of er water in de vlotter staat, als dat het geval is zal de aquabeveiliging in werking treden.
Oke, dus waarschijnlijk in een beveiliging geschoten en alleen door monteur te repareren?

[ Voor 25% gewijzigd door jeppie1 op 19-10-2023 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathaspire
is zeer logisch, zoals er staat bij de uitleg in google blijft er mogelijk water in de vlotter staan..
als je een beetje handig bent kan je dit makkelijk zelf oplossen.

zijpaneel open doen, daar zit een plastieke box die wss gevuld is met water, deze laten leeglopen en je probleem zou opgelost moeten zijn..

zoiets : Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/5413_IMG_2693_2.jpg

de kans bestaat ook dat je aquastop leiding stuk is, en deze geen water meer doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppie1
Deathaspire schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:42:
is zeer logisch, zoals er staat bij de uitleg in google blijft er mogelijk water in de vlotter staan..

zijpaneel open doen, daar zit een plastieke box die wss gevuld is met water, deze laten leeglopen en je probleem zou opgelost moeten zijn..

zoiets : [Afbeelding]

de kans bestaat ook dat je aquastop leiding stuk is, en deze geen water meer doorlaat.
Super, bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathaspire
ter info: bij mijn machine zit die box aan de linkerkant.. wil uiteraard niet zeggen dat het bij elke machine zo is, maar ik dacht het even mee te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@jeppie1 je topic start leeghalen is niet erg sociaal op een forum richting andere gebruikers en niet hoe een forum werkt. Ik heb deze daarom weer teruggezet

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppie1
Zeehond schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:55:
[mbr]@jeppie1 je topic start leeghalen is niet erg sociaal op een forum richting andere gebruikers en niet hoe een forum werkt. Ik heb deze daarom weer teruggezet[/]
Ik dacht juist "sociaal" te zijn door aan te geven dat het probleem was opgelost zodat personen geen moeite meer hoeven doen door te helpen en de persoon die heeft geholpen hartelijk te danken. Misschien af en toe mensen het voordeel van de twijfel geven in plaats van meteen passief agressief af te zeiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppie1
Deathaspire schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:42:

zoiets : [Afbeelding]

Het labyrint schoon gemaakt want er zat behoorlijk wat vuil in, de vlotter zat geen water in en uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat er inderdaad helemaal geen water door de aquastop komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:56
jeppie1 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:38:
[...]

Ik dacht juist "sociaal" te zijn door aan te geven dat het probleem was opgelost zodat personen geen moeite meer hoeven doen door te helpen en de persoon die heeft geholpen hartelijk te danken. Misschien af en toe mensen het voordeel van de twijfel geven in plaats van meteen passief agressief af te zeiken?
Alleen je TopicStart leegmaken is geen optie, je helpt hier niemand mee.
Je kan wel een wijziging doen en toevoegen dat het probleem is opgelost, mocht er namelijk iemand in de toekomst hetzelfde euvel hebben, staat de oplossing er tenslotte.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppie1
Goeie, will do!
Pagina: 1