Quooker stinkt

Pagina: 1
Acties:

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Beste mede forumleden,

Ik heb sinds een maand ongeveer een nieuwbouwappartement en er is een keuken geplaatst met Quooker.

Het valt mij op dat er uit de onderkast een eierlucht komt.

Na googlen zag ik dat de meest voorkomende reden is dat de aansluiting niet goed is geweest. Dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijk omdat er al wat incidenten zijn geweest bij de plaatsing van de keuken.

Het zou volgens Google uit de zwarte buis moeten komen (zie foto) en naar wat ik kan ruiken klopt het ook.
Ik zie in de Quooker handleiding dat er een zwanenhals moet zijn (dit lijkt te kloppen) maar op foto’s die ik zie lijkt de buis lager in de sifon uit te lopen. Bij mij is het bijna gelijke hoogte, zie foto.

Kan iemand die er verstand van heeft met zekerheid zeggen dat dat de oorzaak is van de stank? Dan weet ik op welke toon ik de keuken monteur moet bellen.

Mochten jullie aan de installatie wat anders zien dat vreemd is, zou ik het ook waarderen als jullie dat laten weten.

Thanks! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCPUMxtOYn5UxCg8RIZtxFc38f4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY1y8Fe1c7cZTfEsPADXFafZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0aKsmTlD1svEcGzXQYax7P9HW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyH4vcdfiH82q9DH09oLLuar.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door tahomas op 18-10-2023 22:16 ]

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:21
Die zwarte buis maakt wel een enorme lus de afvoer in. Ik zal een foto van mijn installatie plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfhimceZzbLt2MlzSVL7Vxen9ZU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/MosK9LXDXR6uHF7CIA2X49WV.gif?f=fotoalbum_large

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:13

Onbekend

...

Rotte vislucht is vaak contactprobleem met elektriciteit.
Haal de stekker van de Quooker eens uit het stopcontact en kijk of stekker en stopcontact schoon zijn.
En kijk of de stekker goed contact maakt (stevig vast zit) in het stopcontact.

Edit:
Ik heb het probleem door elkaar gehaald, en vislucht is elektriciteit. Eierlucht is iets anders.

[ Voor 21% gewijzigd door Onbekend op 18-10-2023 22:55 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:38
Onbekend schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:27:
Rotte eierenlucht is vaak contactprobleem met elektriciteit.
Haal de stekker van de Quooker eens uit het stopcontact en kijk of stekker en stopcontact schoon.
En kijk of de stekker goed contact maakt (stevig vast zit) in het stopcontact.
H2S of Waterstofdisulfide is beter bekend als rotte eierenlucht in de volksmond en kan afkomstig zijn van het riool en/of de aangesloten leidingen in de woning. Dit komt naar mijns inziens niet van het contactprobleem met elektriciteit.

@tahomas Vermoedelijk is er ergens een “open” verbinding in het keukenkastje waardoor er H2S waargenomen wordt. Normaal ondervind je geen last door het gebruik van een sifon. In zeer kleine hoeveelheden is deze stof al waar te nemen via ons reukorgaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Nicklazzz op 18-10-2023 22:49 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Ik zie op de 2e foto een drup aan de afvoer hangen.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-12 16:02
Trekt die Y-aansluiting midden op de middelste foto niet de sifon rechts leeg? Dan doet de sifon niet zo veel als stankslot. Ik vind het allemaal maar raar in elkaar geknutseld. Misschien even een schemaatje met kleuren tekenen om eea te verduidelijken?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:13

Onbekend

...

Nicklazzz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:47:
[...]

H2S of Waterstofdisulfide is beter bekend als rotte eierenlucht in de volksmond en kan afkomstig zijn van het riool en/of de aangesloten leidingen in de woning. Dit komt naar mijns inziens niet van het contactprobleem met elektriciteit.
Je hebt gelijk. Ik heb mijn post aangepast.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

loeberce schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:55:
Trekt die Y-aansluiting midden op de middelste foto niet de sifon rechts leeg? Dan doet de sifon niet zo veel als stankslot. Ik vind het allemaal maar raar in elkaar geknutseld. Misschien even een schemaatje met kleuren tekenen om eea te verduidelijken?
Ik probeerde ook al een logica in de 'afvoer' te gaan ontdekken maar zelfs met een simpele regel dat je met een 100% horizontale afvoer alsnog 50% van de diameter van de leiding aan afvoercapaciteit over houdt is er hier geen touw meer aan vast te knopen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• tahomas
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:02:
[...]

Ik probeerde ook al een logica in de 'afvoer' te gaan ontdekken maar zelfs met een simpele regel dat je met een 100% horizontale afvoer alsnog 50% van de diameter van de leiding aan afvoercapaciteit over houdt is er hier geen touw aan vast te knopen.
Bedankt. Als leek snap ik niet zo goed waar het mis gaat. Kunnen jullie wellicht wat omcirkelen? Zou dat de oorzaak van de stank kunnen zijn of heeft het andere/geen gevolgen?

Op deze foto van Google zie ik bijvoorbeeld ook zo’n Y na de sifon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DC_zNmLwbxlIYqaRJsUl_mj9cYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tiqk5ny8bplLl8d5H94bzAPs.jpg?f=fotoalbum_large

Thanks!

[ Voor 36% gewijzigd door tahomas op 18-10-2023 23:08 ]

• Nicklazzz
tahomas schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:04:
[...]

Bedankt. Als leek snap ik niet zo goed waar het mis gaat. Kunnen jullie wellicht wat omcirkelen? Zou dat de oorzaak van de stank kunnen zijn of heeft het andere/geen gevolgen?

Op deze foto van Google zie ik bijvoorbeeld ook zo’n Y na de sifon.

[Afbeelding]

Thanks!
Op deze foto zie je heel duidelijk dat de zwarte flexibele slang van de Quooker net boven het Y-stuk op een nippel aangesloten is. De afvoer van de vaatwasser is met een rubberen manchet afgesloten.

Zoals eerder gemeld heb je hoogstwaarschijnlijk ergens een “open” verbinding bij de afvoer waardoor er H2S lucht ontsnapt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nicklazzz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:14:
[...]

Op deze foto zie je heel duidelijk dat de zwarte flexibele slang van de Quooker net boven het Y-stuk op een nippel aangesloten is. De afvoer van de vaatwasser is met een rubberen manchet afgesloten.

Zoals eerder gemeld heb je hoogstwaarschijnlijk ergens een “open” verbinding bij de afvoer waardoor er H2S lucht ontsnapt.
Die foto komt van 'Google' .... TS z'n situatie is "anders" ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:03
Wat zegt de aannemer?

• tahomas
Die moet nog langskomen. Als ik het zo ver laat komen.
Hij is al vaak terug geweest. Eerder lekte het helemaal en ook met mijn kookplaat is van alles mis gegaan en de keuken stond niet waterpas en dus scheef. Uiteindelijk is alles opgelost maar is dit weer een nieuw probleen.
Ik heb dus zelf enige skepsis maar als het een duidelijke oorzaak heeft dan is een loodgieter bellen met voorrijkosten etc. misschien ook niet het beste.

Ik wil voorkomen dat er straks weer snel snel wat gedaan wordt en als er evidente fouten in de aansluiting zitten die duidelijk negatieve gevolgen hebben dan wil ik dit graag ofwel zo specifiek mogelijk kunnen uitleggen ofwel ik besluit een loodgieter/andere keukenplaatser te bellen.

• tahomas
Nicklazzz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:14:
[...]

Thanks. Hoe is dit te verhelpen? Is dit een kwestie van voelen/kijken waar het lek is en dichten met PVC lijm?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01
Ik zou eerst eens de officiële installatiehandleiding erbij pakken.

https://manuals.quooker.c...eiding_COMBIplus_NL_2.pdf

Hier op bladzijde 17 (letter D) kan je zien hoe de slang op de afvoer aangesloten moet zijn. Er moet een nippel in de afvoer gedraaid wordt en met PVC-lijm vastgezet worden. Dat zal ongetwijfeld niet helemaal goed gegaan zijn, want de afvoer is de enige plek waar een stanklucht vandaan kan komen. Zal makkelijk te verhelpen zijn denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door MarcoC op 18-10-2023 23:58 ]

• Nicklazzz
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:18:
[...]

Die foto komt van 'Google' .... TS z'n situatie is "anders" ;)
Gelukkig kan ik begrijpend lezen en heb het nodige inzicht. Ik geef aan t.o.v. de foto dat deze situatie goed is door het gebruik van een nippel en manchet.

[ Voor 6% gewijzigd door Nicklazzz op 19-10-2023 00:12 ]

• Nicklazzz
tahomas schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:34:
[...]

Thanks. Hoe is dit te verhelpen? Is dit een kwestie van voelen/kijken waar het lek is en dichten met PVC lijm?
Vooral niet lopen klooien, monteur terug laten komen en kundig laten uitvoeren. Voor een technisch onderlegd persoon is dit zo opgelost.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:25
_JGC_ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:52:
Ik zie op de 2e foto een drup aan de afvoer hangen.
Ik ook, aan dat y stuk. Dat hoort nooit zo te zijn met een druppel.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 18:58
Ik zie voornamelijk focus op de qooker nippel. Heb je de luchtdicht heid van de vaatwasser slang gecontroleerd?

Zit de slang waar die en de buis gaat luchtdicht erin? Daar hoort dus een manchet omheen te zitten.

Tip als je het uiteindelijk gaat laten aanpassen maak het dan zo dat alle (potentiële) openingen achter de stankafsluiter (sifon komen. Dat ding zit er niet voorniks.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vooral wanneer je mechanische ventilatie hebt en weinig kieren (nieuwbouw) dan is een klein gaatje al genoeg om de vieze lucht uit het riool te zuigen. Loop elke overgang na.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:29
Allereerst, ik heb geen ervaring met quookers, dus het kan zijn dat ik onzin uitkraam;
maar ik lees wat mensen iets zeggen over een open afvoer, maar op de tweede foto staat een inlaatcombinatie waarvanaf de zwarte slang start. Dit is toch een open verbinding met de afvoer? Tenminste bij mijn warmtewisselaar heb ik dit ding ook en eens in de zoveel tijd moet ik voorzichtig het kraantje van de inlaatcombinatie opendraaien om de opgedroogde cifon (waar de slang vanaf de inlaatcombinatie op uit komt) even te vullen met water, anders gaat het dus zo stinken.
Nogmaals ik ben geen expert maar mogelijk heb je er iets aan. (ik laat mij graag verbeteren als ik het verkeerd heb)

*sowieso

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:18

pistole

Frutter

Scherp - dat lijkt inderdaad gewoon een open verbinding te zijn. Dan zou vullen met water wel helpen (en is het niet handig aangelegd).

Ik frut, dus ik epibreer

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:23
Je inlaatcombinatie is open en de slang zit aan de verkeerde kant van de zwanenhals van je wasbak aangesloten. Er is dus een open verbinding als de zwarte leiding leeg is (door verdamping of leeggezogen bij gebruik afvoer) Je kan er even wat water in gieten en als de lucht dan weg is weet je waar het vandaan komt. Zeker met luchtdicht bouwen en mv zal je snel wat ruiken door onderdruk in de woning.

Wellicht kan de monteur de Quooker op een verhoging plaatsen en dan de afvoer aansluiten tussen wasbak en zwanenhals, al blijft het een beetje prutsen met de ruimte.

[ Voor 17% gewijzigd door Erwin_83 op 19-10-2023 09:26 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• -Paul-
  • Laatst online: 19:21
Ik had hetzelfde. Na contact met Qooker hebben ze me een nieuwe zwarte flex-slang opgestuurd, dat heeft het probleem verholpen.

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:08
Dat is inderdaad een open verbinding (heb zelf een Quooker), de zwarte slang moet zo liggen dat het een waterslot vormt (dat doet het bij OP ook). Zolang er met enige regelmaat water in die slang drupt zou dat je waterslot moeten zijn.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:25
Het ziet er allemaal maar druk uit, maar volgens mij zou je inderdaad je sifon moeten vullen, dus de zwarte slang, met water. Maar als ik goed kijk (maak eens een foto met meer licht...) zie ik dat de vaatwasser aangesloten is zonder sifon (de sifon was de wasmak zit eerder op de leiding. Beide problemen kunnen verholpen worden door de sifon te verlagen en te plaatsen op de afvoeraanluiting in het midden. Daar dan de vaatwasser en quooker op en dan is de kans vergroot dat jouw enige sifon ook altijd gevuld blijft.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het een nieuwbouwwoning is en je er net een maand woont, zou ik niet moeilijk doen. Leverancier contacteren, je hebt gewoon garantie, laat die het probleem voor je oplossen. Ik zou in elk geval niet zelf gaan prutsen; de leverancier / installateur dient zijn werk gewoon goed te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2023 10:10 ]

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 05:21
Mijn gedachten gaan eerder naar de afvoerslang van de vaatwasser.

Deze zit NA de sifon aangesloten.
Als de rubber dichting waar de slang mee in het Y stuk is gestoken niet volledig afsluit kan ook daar de stank ontstaan.

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12 19:51
Het lijkt mij niet de quooker. De het Y stuk zit na de syfon en daarop zit de wasmachine aangesloten. Ik denk dat de slang van de wasmachine de buis niet 100% afdicht, waardoor je een open verbinding

e.e.a verdiend niet de schoonheidsprijs, de zwarte slang van de quooker had korter gekunt, maar ik denk dat het de afvoer van de wasmachine is aangezien die niet achter een sifon zit.

Zie net dat @yalerta mij voor is.

[ Voor 4% gewijzigd door Bas_Pierik op 19-10-2023 12:22 ]

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:03
Is je afvoerslang van je vaatwasser luchtdicht afgesloten in de Y splitsing? Dan kan het best wel eens zo zijn dat het daar vandaan komt en je quooker helemaal niet is. Want de sifon zit daarvoor en je hebt op die Y splitsing een open verbinding naar het riool.

[ Voor 8% gewijzigd door _Piwi_ op 19-10-2023 12:39 ]

• rdcL.be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12 18:56
Dit soort geur hoeft niet verplicht uit het riool te komen; ik heb in een huis gewoond waar de opofferingsanode in de elektrische boiler reageerde met het grondwater en zo sulfer/eierlucht produceerde. Water bevat zelf soms ook organismen die H2S produceren.

Maar goed, ik verwacht dat leidingwater dit niet zou mogen toelaten.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYYTc0q2RmMR9VGQERi6KpyuAtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jpvZjN2siC0eTejwVK3BoXG6.png?f=fotoalbum_large

Het is al gezegd, maar er lekt sowieso iets.

Daarnaast lijkt het me bijzonder om zowel de cooker als de vaatwasser aan te sluiten tussen de afvoer en de sifon in. Dat lijkt me nou niet echt gewenst, hier zit de vaatwasser i.i.g. gewoon achter de sifon.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:46
Doordat de zwarte slang in een lus hangt werkt de slang zelf als een sifon.
Ik verdenk eerder de grijze slang die er achter zit, zal wel van de vaatwasser zijn.

En die rvs aansluitslang met blauwe streep die helemaal vooraan zit, wat voor rare hoek maakt die?
Lijkt alsof die haast geknikt is.
Maximale buigradius van zulk soort slangen is meestal rond de 4cm, strakkere bochten is vragen op geknapte slangen.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

DonJunior schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:09:
[...]

Allereerst, ik heb geen ervaring met quookers, dus het kan zijn dat ik onzin uitkraam;
maar ik lees wat mensen iets zeggen over een open afvoer, maar op de tweede foto staat een inlaatcombinatie waarvanaf de zwarte slang start. Dit is toch een open verbinding met de afvoer? Tenminste bij mijn warmtewisselaar heb ik dit ding ook en eens in de zoveel tijd moet ik voorzichtig het kraantje van de inlaatcombinatie opendraaien om de opgedroogde cifon (waar de slang vanaf de inlaatcombinatie op uit komt) even te vullen met water, anders gaat het dus zo stinken.
Nogmaals ik ben geen expert maar mogelijk heb je er iets aan. (ik laat mij graag verbeteren als ik het verkeerd heb)
Dit wilde ik typen. Had ik zelf thuis ook. Half jaar in de stank gezeten totdat ik het euvel ontdekte.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12 18:25
DonJunior schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:09:
[...] Tenminste bij mijn warmtewisselaar heb ik dit ding ook en eens in de zoveel tijd moet ik voorzichtig het kraantje van de inlaatcombinatie opendraaien om de opgedroogde cifon (waar de slang vanaf de inlaatcombinatie op uit komt) even te vullen met water, anders gaat het dus zo stinken. ...
Giet er eens wat slaolie in, dat verdampt niet dus de sifon droogt niet meer uit.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verkeerde comment...

Goed advies hierboven denk ik.

[ Voor 85% gewijzigd door Dinictus208 op 19-10-2023 15:33 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-12 20:32
Rioolgas komt uit die zwarte slang omdat hij leeg is gezogen door vacuum die ontstaan is door je vaatwasser of door je wasbak die je leeg hebt laten lopen.

Omdat de afvoer van de Quooker het minste weerstand heeft, zal het water uit de sifon leeggezogen worden en daardoor komt dan rioolgas uit want er is een waterslot meer.

Je kan dit oplossen door een rioolontluchter te plaatsen op de plek van je rioolbuis waar die binnen komt.

Ik zou die zwarte slang vervangen met een PCV pijp van 32mm met een sifon, plus het installeren van een rioolontluchter.

Dit is mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQeuVA1zvneN-aFq5BaOCFZrpcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0G6Ehk8d4Ri9LXD3nT21BwgK.jpg?f=fotoalbum_large

Je zal 1 probleem blijven behouden en dat is dat de buis van de Quooker open is. Bij een beginnende verstopping in je afvoer kan het voorkomen dat er overdruk ontstaan en dat moet er ergens uit. Met dat slangetje weet ik uit ervaring dat al het water zo uit komt. Met een 32mm sifon is de pijn verzacht maar zelfs dan kan er water uit komen.
Dus loopt je afvoer wat langzamer dan normaal als je je wasbak leeg laat komen, dan is het een beginnende verstopping die je moet aanpakken.

• Haiku
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-11 11:24
Zoals al gezegd, de zwarte slang heeft een open verbinding met het riool omdat deze achter de sifon op de afvoerleiding is aangesloten. Alle apparatuur die water afvoert dient voor de sifon aangesloten te zijn. De sifon is namelijk het waterslot.

Groen is goed, rood is fout!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KKBIILx9Bhg4-uH7bvxy8snFgU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HYZvtHmgdBl8zFwJMk3tmh8q.jpg?f=user_large

Brengt me op het volgende, jouw vaatwasser is ook fout aangesloten! Daardoor kun je ook stank krijgen, of dat je riool gaat gorgelen als de vaatwasser water lost.

• tahomas
Bedankt allen voor het meekijken. Ik weet genoeg ik ga op zoek naar een andere specialist dan degene die de keuken heeft aangesloten.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
tahomas schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:20:
Bedankt allen voor het meekijken. Ik weet genoeg ik ga op zoek naar een andere specialist dan degene die de keuken heeft aangesloten.
Die zwarte slang hoort ook niet omhoog te lopen maar alleen naar beneden en dan de afvoer in.

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12 19:51
Sethro schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:25:
[...]

Die zwarte slang hoort ook niet omhoog te lopen maar alleen naar beneden en dan de afvoer in.
Nee, dat is ook een optie.

Quooker levert een boortje mee en een speciale PVC aansluit koppeling voor de zwarte slang. De zwarte slang moet je dan als zwanenhals aansluiten.

Recht naar beneden kan ook, maar dan moet je hem in een inderdaad via een sifon laten lopen.

Die zwarte slang zal nooit droog gaan staan (als in zwanenhals aangesloten. Elke keer als de quooker opwarmt en je geen kraan bediend, komt daar water uit door het opwarmen van het water en de druk die daar bij ontstaat.

• tahomas
Ik wil jullie bedanken voor jullie scherpe oog. Op basis hiervan heb ik besloten de keukenplaatser niet te bellen om het te komen fixen een andere loodgieter in te schakelen die precies hetzelfde heeft geconstateerd als jullie.

Hij heeft alles afgezaagd, is helemaal opnieuw begonnen en was in een uurtje klaar met het opnieuw installeren. De lucht is verdwenen.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

PICS!!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:55
Ik vind het ook wel prutswerk wat de keukenboer gedaan heeft. Dan kan je beter als keukenboer aangeven dat je er geen kaas van hebt gegeten en dat je zelf beter een loodgieter kan inschakelen. De materialen wat er ook aan verspild is kost ook wat. Met name knelkoppelingen en slangen zijn stuk duurder geworden. Recent heb ik zelfde klus zelf gedaan en kostte mij al bijna 100 euro aan gereedschap en materiaalkosten. Ik zal wel compensatie vragen want dit kan gewoon niet en is onacceptabel. Ik vind dat keukenboer rekening moet krijgen van de loodgieter.

[ Voor 6% gewijzigd door Monkeydancer op 25-10-2023 15:21 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• tahomas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEfl9wI_UXqof8oGBvVMuAB0EVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjHXpouSKjysJuCiJo1s5k88.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het zo.
Monkeydancer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:19:
Ik vind het ook wel prutswerk wat de keukenboer gedaan heeft. Dan kan je beter als keukenboer aangeven dat je er geen kaas van hebt gegeten en dat je zelf beter een loodgieter kan inschakelen. De materialen wat er ook aan verspild is kost ook wat. Met name knelkoppelingen en slangen zijn stuk duurder geworden. Recent heb ik zelfde klus zelf gedaan en kostte mij al bijna 100 euro aan gereedschap en materiaalkosten. Ik zal wel compensatie vragen want dit kan gewoon niet en is onacceptabel. Ik vind dat keukenboer rekening moet krijgen van de loodgieter.
Ben het met je eens. Zo zou ik het doen als het via een keukenboer was. Degene die nu de keuken plaatste heb is apart van de keukenwinkel en kende ik via een kennis. Die is voor 500 euro zo’n 10 dagen langs geweest omdat er wat meer problemen waren (keuken stond scheef etc.).
Gedoe voor mij, gedoe voor hem. Wel onverantwoordelijk om je als keuken specialist te presenteren en zo’n risico te nemen met andermans spullen maar hij bleef maar langskomen en volgens mij had hij het ook niet zo breed.

Ik heb het er maar bij gelaten om die reden.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

goed om een foto te zien. Het probleem, als ik het zo zie, is opgelost.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:24
@tahomas
Komt er nu geen water uit de afvoer van je inlaatcombinatie als je een emmer leeg gooit in je wasbak? :)
Misschien zit er wel een check-valve tussen oid.

My favorite programming language is solder.

• tahomas
Puch-Maxi schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:28:
@tahomas
Komt er nu geen water uit de afvoer van je inlaatcombinatie als je een emmer leeg gooit in je wasbak? :)
Misschien zit er wel een check-valve tussen oid.
Blijft helemaal droog gelukkig. Thanks. Ben er nu nog geruster op.
Pagina: 1