nefit/Bosch compress 7400i warmtepomp icm zonekleppen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydian97
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo,

Ik heb een Nefit/Bosch compress 7400i warmtepomp icm zonekleppen. Alleen wanneer de kleppen dicht gaan en blijft de warmtepomp draaien.

Er is 1 thermostaat de 1010H, de regelt de warmtepomp en 2 keer een honeywell aan/uit om de 2 weg klep open en dicht te zetten. Deze stuurt tevens ook de pomp aan die dan het water uit het buffervat haalt.

Hoe kan ik dit het beste naregelen? zodat, wanneer de vraag stop. De kleppen dicht gaan, pomp stopt, warmtepomp buffervat op temperatuur brengt, en uit gaat?

Kom er namelijk zelf niet meer uit.

Groet,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:19
Klinkt alsof de warmtepomp en naregeling onafhankelijk van elkaar werken. De warmtepomp houdt de buffer op temperatuur en op het moment dat er warmtevraag is gaat er een klep open en start de pomp. Klopt dit zo?

Wanneer ja, dan moet er een kabel van de naregeling naar de warmtepomp zodat er alleen op warmtevraag gereageerd wordt. Dat kan door de naregeling op een aan/uit contact aan te sluiten. Het regelen op buffertemperatuur moet dan uitgeschakeld worden. Dat kun je waarschijnlijk via de parameters aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydian97
Halo Slarno,

Op moment zit er een aanvoersensor op de aanvoer kant, na het buffervat. Ik krijg er geen hoogte van of de warmtepomp uit gaat wanneer temperatuur X behaald is in het buffervat ( misschien weet jij waar ik dat kan vinden?).

De warmtepomp en naregeling werken inderdaad niet onafhankelijk van elkaar werken. Reageert niet op elkaar. Dus van de zoneklep denk waar de thermostaat draad ook op zit, brug maken naar de binnen unit naar de aan/uit conact?

https://nefit-nl-nl-b.bos...h37jrb39t0ofiqjav3fvvv504

Link van aansluit schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydian97
Op het moment dat er warmtevraag is gaat er een klep open en start de pomp. Klopt dit zo?

Dat klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:19
Inderdaad dan een draad trekken van de naregeling naar een aan/uit contact op de warmtepomp zodat ze op elkaar gaan reageren.

Wellicht dat je ook nog wat instellingen moet wijzigen in de parameters, daarvoor kun je het beste even navraag doen in het Nefit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydian97
Ja dat dus. Enkel hoe doe je dat he
Pagina: 1