Toon posts:

RealTek UTP kaart wil niet....

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We zijn in mijn huis bezig een netwerk van 7 pc's te maken, 10/100 Mbit UTP, etc. Alles draait onder Win98. Vijf pc's zijn al aangesloten en werken. Twee echter nog niet.

De Netwerkkaarten van RealTek (Goedkoop) erin gemikt, driver geinstalleerd, IP settings, protocols, allemaal ok, reboot...

En dan gaat het Netwerkkaart-lampje achterop de kaart niet branden en zijn deze twee pc's dus niet te vinden op het netwerk.

De kabels zijn goed, die hebben we getest dus daar ligt het niet aan...

Waar wel aan? :?

Verwijderd

Misschien is er een irq fout? Waardoor 1 van de nic's niet werken... ¿

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:51

sus

is druk :+

Brand het LINK lampje? Zo nee, dan is er een conflict met je kabel. Dit zou je ook op je hub moeten zien.

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Heb je je PCI bus overclocked? Daar kunnen deze kaarten nl helemaal niet tegen!

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

misschien is je kaartje gewoon dood... shit happends

Verwijderd

Heb zelf 3 RealTek-kaarten gehad, en kan je zeggen dat je er veel mee kunt vern*uken als je verkeerde dingen doet. Zo heb ik wel vaker met dat leuke proggy dat erbij zit "gespeeld" om je NIC te configureren onder DOS, ... nou, kan je zeggen dat dat net een proggy van M$ lijkt! Je helpt je hele NIC mee op zeep!

Koop gewoon voor enkele tientjes meer een NIC van liefst Intel of 3COM, of als je wat minder wilt uitgeven een NIC ZONDER RealTekchipsettie......

suc6

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
hmmz als het niet aan de kabels ligt dan moet het wel aan kaartje liggen.. want als ik mijn kaartje (ok ok het is een 3com 3c905b) aanzet (als de computer dus boot ;)) dan gaat het lampje meteen branden.. ik denk dat dit ook wel zo zal zijn met die realteks

Verwijderd

Realtek is mischien niet duur, maar ik heb er zelden één kapot gezien!!

En als er geen lampje op de hub en op de NIC branden zou ik je kabel nog eens heel goed nakijken.

Als je de kabel test met een kabel tester zegt dit soms nog niets.

:7

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

zijn je kaartjes wel gevonden door windows?
heb je die pc overgeclockt?
is er een irq conflict met de netwerk kaart en iets anders?

als je op 1 an deze vragen ja antwoord heb je een probleem type dan even welke vraag het is en dan kan ik je verder helpen :7

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Probber de kaart in een andere PCI slot te zetten of in een andere comp. De grootste kans is dat de kaart niet goed in de slot zit. Daardoor duurde het bij mij zo lang om die realtek kaarten te installeren.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

-ET-

Phone Home

als windows je kaartje vind dan kan het probleem nog wel eens in de drivers zitten. Windows installeerd die drivers niet altijd even lekker (heb het probleem ook gehad)even in windows de drivers updaten met de geleverde drivers en dan werkt het (althans bij mij :))
Pagina: 1