Bezorgingsdiensten leveren ons pakketten voor een bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-10-2023
Het laatste jaar werd er door verschillende bezorgingsdiensten pakketten geleverd die bestemd waren voor een bedrijf met een totaal ander adres, het komt niet eens in de buurt van het onze. Wij zijn al meerdere keren tot aan dat bedrijf gereden en hun verteld dat hun pakket bij ons werd geleverd maar de paketten blijven komen. Gelukkig komt het niet iedere week voor, maar toch te veel voor goed te zijn.

Soms worden er ook grote en zware pakketen geleverd die wij met moeite tot aan dat bedrijf kunnen brengen, ik vermoed dat dit onderdelen van machines zijn. Soms krijgen we 2 keer hetzelfde pakket in een week tijd, waarschijnlijk 2 keer besteld omdat ze de eerste niet kregen.

Vandaag kregen we nog maar eens een pakket. Wat kunnen we het beste doen voor dit op te lossen? We zijn het zat van onze tijd te spenderen aan hun probleem.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 22:01
Pakket weigeren?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 17:33

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zou het bedrijf vertellen dat de pakketten voortaan bij jullie opgehaald kunnen worden, elke dinsdag tussen 19:00 en 19:20. Eens kijken hoe snel ze zelf achter de oorzaak aan gaan :P

[ Voor 71% gewijzigd door DexterDee op 18-10-2023 18:26 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:43
Pakketen niet aannemen? Of anders wel aannemen en de kosten voor jullie handelingswerk en jullie magazijn opslag bij het andere bedrijf in rekening brengen. Een extra business model erbij :)

[ Voor 10% gewijzigd door tony-stark op 18-10-2023 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hun even bellen met het verzoek hun pakket af te komen halen.

en als het niet binnen 2 dagen gebeurd stallingskosten gaan bereken...

ik zou het weigeren, of gewoon buiten ergens uit de weg op het terein zetten

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Meestal zijn wij niet thuis en wordt dit gewoon geleverd. Ik zou toch wel vermoeden dat er voor sommeige dingen een handtekening nodig is, maar dat zullen die koeriers zelf wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
DexterDee schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:33:
Is het altijd één pakketdienst? Of zijn het verschillende bezorgers die verkeerd bezorgen?
Meerdere, we hebben al PostNL gehad, B-post, tnt, dpd, dhl en waarschijnlijk nog meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
Hoe kan het bij jullie worden aangeboden, komen de huisnummers overeen en verschilt de postcode met een letter/cijfer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
tony-stark schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:34:
Pakketen niet aannemen? Of anders wel aannemen en de kosten voor jullie handelingswerk en jullie magazijn opslag bij het andere bedrijf in rekening brengen. Een extra business model erbij :)
Meestal zijn wij niet thuis om dit aan te nemen en wordt het toch geleverd. Dat business model lijkt geen slecht idee, dat kan ik zeker eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
thuis als in prive huis?
of thuis als in eigen bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
jack zomer schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:34:
hun even bellen met het verzoek hun pakket af te komen halen.

en als het niet binnen 2 dagen gebeurd stallingskosten gaan bereken...

ik zou het weigeren, of gewoon buiten ergens uit de weg op het terein zetten
Zal ik ook eens proberen, klinkt geen slecht plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
msteggink schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:37:
Hoe kan het bij jullie worden aangeboden, komen de huisnummers overeen en verschilt de postcode met een letter/cijfer?
Het huisnummer is niet hetzelfde, bij hun is het 6 en bij ons 6A. Postcode is wel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
jack zomer schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:38:
thuis als in prive huis?
of thuis als in eigen bedrijf?
Prive huis, pakketten zijn voor een bedrijf bestemd aan de andere kant van de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:38:
[...]

Zal ik ook eens proberen, klinkt geen slecht plan.
alleen als je de ruimte hebt.

anders bezorgen a 50 euro per uur,
Minimale afnamen is 1 uur.
minimale voorrijkosten 50 euro

denk dat ze dan vrij snel een pakketje komen halen...

Maar vooral eerst even bellen. niet met een medewerker maar gewoon met de directeur of financieel directeur

[ Voor 22% gewijzigd door jack zomer op 18-10-2023 17:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06:09
1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:40:
[...]

Prive huis, pakketten zijn voor een bedrijf bestemd aan de andere kant van de stad.
Postcode hetzelfde maar het bedrijf zit aan de andere kant van de stad? Dat is een rare postcode indeling (of een hééél kleine stad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
jack zomer schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:40:
[...]

alleen als je de ruimte hebt.

anders bezorgen a 50 euro per uur,
Minimale afnamen is 1 uur.
minimale voorrijkosten 50 euro
Meestal zijn het kleinere pakketten, de grotere wil ik gerust buiten laten staan en diezelfde dag nog bellen. Dus ruimte is niet echt een probleem.

Zou nog een goeie bijverdienste zijn met uw tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
_--[]--__ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:42:
[...]

Postcode hetzelfde maar het bedrijf zit aan de andere kant van de stad? Dat is een rare postcode indeling (of een hééél kleine stad)
Is niet zo een grote stad, 20k-25k inwoners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:43:
[...]

Is niet zo een grote stad, 20k-25k inwoners.
Dan nog, 1 postcode is 1 gedeeltelijke of hele straat oid (in NL)

Maargoed, met postcode + huisnummer (vrijwel) gelijk is dat vragen om problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 18-10-2023 17:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bordje neerzetten voor de koeriers?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
gambieter schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:53:
Ja dit. Als de postcode hetzelfde is en alleen het huisnummer (6 vs 6A), dan een bordje: "Geen pakketten voor 6A hier afgeven" of iets dergelijks. Hoe kan het zijn dat dezelfde postcode een compleet andere plek is in de stad? Of is dat alleen het postadres en hun vestigingsadres wel ergens anders? Hangt er wel een brievenbus van 6A in de buurt? @1Bottle2Jar ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:03

Barrycade

Through the...

YakuzA schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:51:
[...]

Maargoed, met postcode + huisnummer (vrijwel) gelijk is dat vragen om problemen.
Denk dat dit om België gaat. Daar hebben ze niet zo'n fijnmazig postcode systeem. Plus TS geeft aan dat B-Post ook langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
YakuzA schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:51:
[...]

Had ik er nog niet bijverteld, maar wij wonen in belgie, in belgie heb je per stad en/of deelgemeente 1 postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
gambieter schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:53:
Het probleem is, wij bestellen ook vaak pakketjes. Die zouden zo een bordje dan verkeerd kunnen begrijpen waardoor onze pakjes ook naar daar zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:03:
Het probleem is, wij bestellen ook vaak pakketjes. Die zouden zo een bordje dan verkeerd kunnen begrijpen waardoor onze pakjes ook naar daar zouden gaan.
Dan moet het bordje heel duidelijk zijn :p . Maar ik begrijp je zorgen.

Ook zou ik de druk op het bedrijf zetten, die moeten dit maar beter duidelijk maken bij hun bestellingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
msteggink schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:55:
[...]

Ja dit. Als de postcode hetzelfde is en alleen het huisnummer (6 vs 6A), dan een bordje: "Geen pakketten voor 6A hier afgeven" of iets dergelijks. Hoe kan het zijn dat dezelfde postcode een compleet andere plek is in de stad? Of is dat alleen het postadres en hun vestigingsadres wel ergens anders? Hangt er wel een brievenbus van 6A in de buurt? @1Bottle2Jar ?
Wij wonen zelf op het huisnummer 6a, het huisnummer 6 is gewoon het onthaal van dat bedrijf. Wij wonen in belgie dus is er per stad en/of deelgemeente een enkele postcode, had dit best vermeld in de originele post. Hun brievenbus van dat bedrijf (met 'huis'nummer 6) heeft ook een brievenbus aan de straat, bij hun onthaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
gambieter schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:05:
[...]

Dan moet het bordje heel duidelijk zijn :p . Maar ik begrijp je zorgen.

Ook zou ik de druk op het bedrijf zetten, die moeten dit maar beter duidelijk maken bij hun bestellingen.
Inderdaad, is wel het proberen waard.

Dit gaan we deze keer zeker doen. We beginnen nog rustig met hun pakket even bij te houden en over een week of 2 eens gaan afgeven of wanneer we daar moeten passeren. De volgende keren zal ik de ideeën van vorige comments eens proberen. Hopelijk werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Contact opnemen met dat bedrijf (en niet even terloops zeggen tegen een magazijnbediende), het formuleren als een probleem, de overlast voor jullie uitleggen en vriendelijk en beleefd vragen om een oplossing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Moest gelijk aan deze video denken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Znorkus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:09:
Contact opnemen met dat bedrijf (en niet even terloops zeggen tegen een magazijnbediende), het formuleren als een probleem, de overlast voor jullie uitleggen en vriendelijk en beleefd vragen om een oplossing.
Zal ik doen met ons huidige pakket, eerst die even laten liggen en met een beetje geluk hebben ze het dringen nodig en krijgen we er nog een :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
Heb je geen mail adres van hun ? Eventueel van de directeur ? Dan bij elk pakketje een mailtje.

Beste directeur,

Er staat een pakketje van jullie bij ons op nr 6.

ps: het staat onbeschut buiten.

Mvg,

Xxx

Denk dat ze het redelijk snel wel klaar mee zijn en het gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Haha, machtig. We hebben het al voorgehad dat de garage half vol stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:10:
[...]

Zal ik doen met ons huidige pakket, eerst die even laten liggen en met een beetje geluk hebben ze het dringen nodig en krijgen we er nog een :) .
Inderdaad. Niet meer achteraan lopen of langsbrengen. Mailtje sturen of belletje dat ze het kunnen komen halen. Hun probleem, niet het jouwe.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Jan-man schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:12:
Heb je geen mail adres van hun ? Eventueel van de directeur ? Dan bij elk pakketje een mailtje.

Beste directeur,

Er staat een pakketje van jullie bij ons op nr 6.

ps: het staat onbeschut buiten.

Mvg,

Xxx

Denk dat ze het redelijk snel wel klaar mee zijn en het gaan fixen.
Het adres van hun staat iedere keer op de pakjes dus dat hebben we zeker, dit valt nog te combineren met wat eerdere ideeën van andere personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Microkid schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:12:
[...]

Inderdaad. Niet meer achteraan lopen of langsbrengen. Mailtje sturen of belletje dat ze het kunnen komen halen. Hun probleem, niet het jouwe.
Ja, ben het een beetje zat. Ik zal dit combineren met eerdere ideeën, met een beetje geluk maak ik er nog geld mee :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:15:
[...]

Ja, ben het een beetje zat. Ik zal dit combineren met eerdere ideeën, met een beetje geluk maak ik er nog geld mee :P .
Sowieso al heel netjes dat je de pakketjes heen en weer aan het brengen bent. Na de vijfde keer had ik ze gewoon laten staan, en het bedrijf gebeld "joeh, er staat hier weer iets voor jullie, mij niet bellen als het gejat wordt".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 18:43
Waarschijnlijk vind de navigatie dat jullie adres het juiste is, en kijken de bezorgers niet verder dan of het huis nummer klopt.

Ze voeren niet zelf elk adres in,maar drukken gewoon op volgende opdracht in hun systeem en rijden daar dan naartoe.

Dus probeer eens te achterhalen welke navigatie ze gebruiken en klop bij hun aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22

Yucon

*broem*

Geen antwoord op je vraag, maar ik ben toch een beetje benieuwd. Hoe is het erin geslopen dat je ze bent gaan brengen? Dat bedrijf zal het misschien wel lekker makkelijk vinden, maar als ze eerlijk zijn zullen ze het zelf ook niet helemaal een normale situatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Wat zegt dat bedrijf over deze situatie?

Waarom breng je die pakketjes zelf naar dat bedrijf?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:20
Wat is er mis om die pakketjes aan de deur te weigeren en de chauffeur aan te spreken dat hij even op google maps moet kijken waar hij moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:22
Yucon schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:58:
Geen antwoord op je vraag, maar ik ben toch een beetje benieuwd. Hoe is het erin geslopen dat je ze bent gaan brengen? Dat bedrijf zal het misschien wel lekker makkelijk vinden, maar als ze eerlijk zijn zullen ze het zelf ook niet helemaal een normale situatie vinden.
Als je het aangenomen hebt (en het dus niet op de oprit gedumpt is) ben je in principe verantwoordelijk.

https://radar.avrotros.nl...e-aanneemt-voor-de-buren/

Ik heb een keer gehad dat mensen van een paar huizen verder een pakket nooit kwamen ophalen, waren ook nooit thuis/permanent vertrokken, uiteindelijk die doos zelf naar het pakketpunt moeten slepen voor retour afzender. Ook een keer per ongeluk een TV op m'n oude adres laten bezorgen, uiteraard zelf opgehaald en niet de nieuwe bewoners voor pakketbezorger laten spelen.

Als je het aanneemt ben je in feite verplicht om het te bewaren of zelf retour te sturen (is gratis als je zegt dat het een retour afzender is). Enige wat TS dus kan doen is vanaf nu alles voor dat adres weigeren. En als de bezorger het op je oprit dumpt, geen idee. Aan de kant schuiven en doen alsof je nooit je brievenbus leegt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:21
stylezzz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:10:
Wat is er mis om die pakketjes aan de deur te weigeren en de chauffeur aan te spreken dat hij even op google maps moet kijken waar hij moet zijn?
Wat is er mis om even de reacties van TS te lezen?
1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:36:
[...]

Meestal zijn wij niet thuis en wordt dit gewoon geleverd. Ik zou toch wel vermoeden dat er voor sommeige dingen een handtekening nodig is, maar dat zullen die koeriers zelf wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:20
Ryur schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Wat is er mis om even de reacties van TS te lezen?

[...]
Inderdaad over het hoofd gezien. Maar inderdaad melden bij het bedrijf, als er ineens mensen op pad moeten om bij de ts een pakket te gaan halen dan komt er wel aktie. Als ts het zelf brengt zal er niemand om malen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:49

Eix

Aangezien dit blijkbaar structureel voorkomt zou ik niet enkel het bedrijf (ontvanger) contacteren, maar primair de betreffende pakketdienst(en). Met in cc de afzender aangezien dit in de regel de opdrachtgever is van de pakketdienst.

Daarnaast zal in de regel ook een onderzoek worden gestart als spullen zoek raken. Maar als jij deze zelf gaat doorsturen naar de geadresseerde zal die ook niet genegen zijn hier verder werk van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:43

H-W

Ik begrijp dat de postcode in België voor je gemeente gelijk is, het enige verschil zou dan het huisnummer zijn, 6 of 6a? Er zal toch ook verschil in de straatnaam zijn? De Pietersenstraat (oh nee, Pietersenlei natuurlijk!) is toch wel degelijk een ander adres dan de Klaassenlei aan de andere kant van de stad? Dan zou ik met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom die bezorgers alles bij jullie eruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Jeroenneman schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

Sowieso al heel netjes dat je de pakketjes heen en weer aan het brengen bent. Na de vijfde keer had ik ze gewoon laten staan, en het bedrijf gebeld "joeh, er staat hier weer iets voor jullie, mij niet bellen als het gejat wordt".
Het bedrijf zelf kan er niet veel aan doen dat die koerierdiensten niet kunnen lezen. Jammer voor hun maar niet mijn probleem. Zal vanaf nu meer in de richting gaan van wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
mathy_ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:44:
Waarschijnlijk vind de navigatie dat jullie adres het juiste is, en kijken de bezorgers niet verder dan of het huis nummer klopt.

Ze voeren niet zelf elk adres in,maar drukken gewoon op volgende opdracht in hun systeem en rijden daar dan naartoe.

Dus probeer eens te achterhalen welke navigatie ze gebruiken en klop bij hun aan.
Eerlijk gezegd zou dat mij geen bal kunnen schelen. De koerierdienst moet dit maar goed hebben, of het bedrijf moet ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
BFmango schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:06:
Wat zegt dat bedrijf over deze situatie?

Waarom breng je die pakketjes zelf naar dat bedrijf?
Niet echt veel. Ze zeggen bedankt.

We moeten daar vaak passeren dus zetten we dat daar af als we er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
DexterDee schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:33:
Ik zou het bedrijf vertellen dat de pakketten voortaan bij jullie opgehaald kunnen worden, elke dinsdag tussen 19:00 en 19:20. Eens kijken hoe snel ze zelf achter de oorzaak aan gaan :P
Het bedrijf geeft alleen door aan de verzender, pakket niet ontvangen en ze zoeken het maar uit.
Het is aan de verzender om daar iets mee te doen.

Kans is dus aanwezig dat ze het helemaal niet komen ophalen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 18-10-2023 21:56 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@1Bottle2Jar Je kan zorgen dat het huisnr duidelijk zichtbaar is vanaf de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
HallonRubus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

Als je het aangenomen hebt (en het dus niet op de oprit gedumpt is) ben je in principe verantwoordelijk.

https://radar.avrotros.nl...e-aanneemt-voor-de-buren/

Ik heb een keer gehad dat mensen van een paar huizen verder een pakket nooit kwamen ophalen, waren ook nooit thuis/permanent vertrokken, uiteindelijk die doos zelf naar het pakketpunt moeten slepen voor retour afzender. Ook een keer per ongeluk een TV op m'n oude adres laten bezorgen, uiteraard zelf opgehaald en niet de nieuwe bewoners voor pakketbezorger laten spelen.

Als je het aanneemt ben je in feite verplicht om het te bewaren of zelf retour te sturen (is gratis als je zegt dat het een retour afzender is). Enige wat TS dus kan doen is vanaf nu alles voor dat adres weigeren. En als de bezorger het op je oprit dumpt, geen idee. Aan de kant schuiven en doen alsof je nooit je brievenbus leegt?
Het ambetante is dat we 9/10 keer niet thuis zijn. Vaak zijn dit ook pakketten die niet in een brievenbus passen. We hebben het al voorgehad dat er 3 grote karton dozen toekwamen in onze carport en gewoon in het midden stonden. Ik zou wel kunnen denken dat dit eventuele wisselstukken of andere (dure) materialen kunnen zijn. Ik ben ook niet echt het type om een bedrijf in het zak te zetten omdat de koerierdienst zijn werk niet goed uitvoert.

Ik ga denk ik de ideeën van "opslagkosten" lenen en eens zien wat er gebeurd, het zal beginnen bij kleine bedragen. Ik ga wel zo lief zijn om even een e-mail te sturen met de datum en uur wanneer ze het kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@1Bottle2Jar Heb je de klachtenafdeling van betreffende bedrijf al geprobeerd?
Even 1 op 1 bellen of mailen, het probleem aangeven bij een random medewerker tijdens brengen kan het zijn dat het niet terecht komt bij de persoon die er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Eix schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:39:
Aangezien dit blijkbaar structureel voorkomt zou ik niet enkel het bedrijf (ontvanger) contacteren, maar primair de betreffende pakketdienst(en). Met in cc de afzender aangezien dit in de regel de opdrachtgever is van de pakketdienst.

Daarnaast zal in de regel ook een onderzoek worden gestart als spullen zoek raken. Maar als jij deze zelf gaat doorsturen naar de geadresseerde zal die ook niet genegen zijn hier verder werk van te maken.
Dit is ook nog iets interessant. Vandaag was ik thuis om het pakket aan te nemen maar kon de deur niet tijdig opendoen. Deze keer paste het in de brievenbus dus bleef huis niet lang wachten. Ik zag hem dan wel nog wegrijden in een bestelbus zonder bedrijfsnaam op, waarschijnlijk een onderaanneming van postNL, DPD, DHL, ... Ik zal beginnen met het bedrijf hiermee lastig te vallen en hun te vragen dit asap op te lossen. Gebeurt dat niet zal er opslagkosten bijkomen per dag het hier staat. Ik zal wel hun laten weten dat ik het pakket heb, samen met info over wanneer ze het kunnen komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
H-W schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:36:
Ik begrijp dat de postcode in België voor je gemeente gelijk is, het enige verschil zou dan het huisnummer zijn, 6 of 6a? Er zal toch ook verschil in de straatnaam zijn? De Pietersenstraat (oh nee, Pietersenlei natuurlijk!) is toch wel degelijk een ander adres dan de Klaassenlei aan de andere kant van de stad? Dan zou ik met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom die bezorgers alles bij jullie eruit gooien.
Er is een groot verschil in straatnaam, het begint niet eens met dezelfde letter. Ik heb zelf ook geen idee hoe hun pakketjes bij ons terrechtkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
mr_evil08 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:58:
@1Bottle2Jar Je kan zorgen dat het huisnr duidelijk zichtbaar is vanaf de straat.
dat is het ook, zowel bij ons als bij het bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
mr_evil08 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:01:
@1Bottle2Jar Heb je de klachtenafdeling van betreffende bedrijf al geprobeerd?
Even 1 op 1 bellen of mailen, het probleem aangeven bij een random medewerker tijdens brengen kan het zijn dat het niet terecht komt bij de persoon die er iets mee kan.
Het probleem is dat het bedrijf aan machienebouw doet, zij hebben geen klachtenafdeling doordat ze alleen aan andere bedrijven leveren en hun machienes zijn op maat gemaakt. Dit wil dus zeggen dat elke klant direct kan e-mailen naar de verkoper mochten er eventuele klachten onstaan. Het dichtste bij een klachtendienst is een email dat eruit ziet als volgt: info@(bedrijsnaam).be. Met andere woorden kom je terecht bij een persoon die normaal gezien vragen beantwoord en niet echt de klachten behandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
stylezzz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

Inderdaad over het hoofd gezien. Maar inderdaad melden bij het bedrijf, als er ineens mensen op pad moeten om bij de ts een pakket te gaan halen dan komt er wel aktie. Als ts het zelf brengt zal er niemand om malen....
Is ook wel waar, gelukkig voor hun moest ik er vaak passeren dus zette ik dat op die momenten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Opslagkosten? Ze gaan je uitlachen denk ik. Want een marktconform tarief levert je niks op. En hoe ga je als particulier factureren.

Dat klinkt leuk, maar het is gewoon onzin in de praktijk.

Als je er echt gek van wordt dan flikker je die zooi gewoon weg. Opgelost.

Dan zal dat bedrijf echt heel snel het zelf proberen op te lossen vij BE-Post of het via een andere bezorger laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
BFmango schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:40:
Opslagkosten? Ze gaan je uitlachen denk ik. Want een marktconform tarief levert je niks op. En hoe ga je als particulier factureren.

Dat klinkt leuk, maar het is gewoon onzin in de praktijk.

Als je er echt gek van wordt dan flikker je die zooi gewoon weg. Opgelost.

Dan zal dat bedrijf echt heel snel het zelf proberen op te lossen vij BE-Post of het via een andere bezorger laten bezorgen.
Ik zie uw punt wel, maar het zal hun ten minste laten nadenken. Iedere keer hebben we hun duidelijk gezegd dat het op een totaal verkeerd adres is geleverd. Wij hebben hun al bekend gemaakt met het probleem. Het is nu aan het bedrijf of ze dit verhelpen.

Die pakjes weggooien helpt ook niemand, het bedrijf betaald ervoor. Ik heb het gevoel dat er soms zeer dringende pakketjes tussenzitten omdat er al meerdere keren 2 of meer keren hetzelfde pakket geleverd werd binnen een week. Moest ik zo een lullig ding beginnen met opslagkosten zouden ze wel iets moeten doen. Zij bestellen het en soms vermoed ik dat het zeer duur is. Dozen die een normale mens met moeite ofheft zal wel niet een doos met bakstenen zijn. Als ze dan mij dan uitlachen hou ik het gewoon bij, het enige wat ze dan kunnen doen is erom vragen om zonder kosten te geven, de politie of ze onderhandelen iets en garanderen dat het opgelost geraakt.

Via een andere bezorgdienst werken is soms moeilijk via bepaalde sites. B-post wordt meestal gebruikt voor pakketten die van binnen belgie verstuurd worden. Vaak is het DPD, PostNL en DHL. Ik weet niet of ze dit kunnen kiezen. Hopelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Gewoon netjes factuur sturen voor opslag + langsbrengen. Plus factuur meteen in de bus doen.

Verder met het leven. Je lost een probleem op, krijgt betaald. Zij hebben pakketjes en geen gezeik met allemaal verschillende koeriers. Iedereen blij.

“Wat als ze niet betalen”
Eerst maar zien. Als jij voor 200 euro factuur stuurt in de maand en omschrijft wat je oplost, dan zal er of iemand gauw het probleem gaan oplossen of ze vinden het dat waard. In beide gevallen win je.

[ Voor 49% gewijzigd door graceful op 19-10-2023 00:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Maar het bedrijf kan er toch niks aan doen dat de bezorgers verkeerd bezorgen, waarom dan zo gaan hameren bij dat bedrijf en zelfs kosten willen doorberekenen?
Als je zo gaat doen dan gaat het bedrijf wellicht helemaal niks meer voor je willen doen.

Je kan het bedrijf nogmaals op de hoogte stellen en vragen of zij contact kunnen opnemen met de vervoerders om het op te lossen?
Wellicht met een iets dringende toon maar wel constructief.
Je moet ze in beweging krijgen.
Ga persoonlijk desnoods langs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 16:45
Bordje neerzetten met de tekst: Geen leveranties voor Picobello BV.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Ik zal beginnen met het bedrijf hiermee lastig te vallen en hun te vragen dit asap op te lossen. Gebeurt dat niet zal er opslagkosten bijkomen per dag het hier staat. Ik zal wel hun laten weten dat ik het pakket heb, samen met info over wanneer ze het kunnen komen halen.
Bij dit bericht en ook een aantal voorgaande berichten vind ik dat je veel te meegaand bent en hun probleem aan het oplossen bent. Je maakt het in mijn ogen jezelf daarmee niet makkelijk en het kost je bakken met tijd.

Gewoon stoppen. Met alles. Behalve die spullen bewaren en die ene e-mail van eerder in dit topic sturen:
"Hallo, er staan hier spullen van u, u kunt ze woensdag tussen 19:00 en 19:20 ophalen. Xxx. "

Meer hoef je niet te doen. Ze komen misschien de eerste 2 weken niet. Maar je stuurt bij elk pakketje wat aankomt diezelfde mail.
Ze gaan die spullen vanzelf nodig hebben.

Verder geen tijd en energie in steken.

Pas als dat niet werkt, verder gaan kijken, met als stap 1 een factuur voor opslag sturen én een bericht dat ze die spullen af kunnen halen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:01
Gewoon de bezorgdiensten bellen dan mogen die het oplossen. Doe dit een paar keer en ze zullen vanuit het de bezorg dienst duidelijker zijn.

Ik heb het ook wel eens gehad. Gebeld met DPD en die stonden de volgende dag op de stoep om het pakketje op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22

Yucon

*broem*

1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:50:
[...]
Die pakjes weggooien helpt ook niemand, het bedrijf betaald ervoor. Ik heb het gevoel dat er soms zeer dringende pakketjes tussenzitten omdat er al meerdere keren 2 of meer keren hetzelfde pakket geleverd werd binnen een week. Moest ik zo een lullig ding beginnen met opslagkosten zouden ze wel iets moeten doen. Zij bestellen het en soms vermoed ik dat het zeer duur is. Dozen die een normale mens met moeite ofheft zal wel niet een doos met bakstenen zijn. Als ze dan mij dan uitlachen hou ik het gewoon bij, het enige wat ze dan kunnen doen is erom vragen om zonder kosten te geven, de politie of ze onderhandelen iets en garanderen dat het opgelost geraakt.
Och, als het echt belangrijke dingen waren lieten ze de situatie echt niet zo bestaan en waren ze zelf wel wat minder passief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 14:31

Ypho

Allround Nerd

loki504 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:37:
Gewoon de bezorgdiensten bellen dan mogen die het oplossen. Doe dit een paar keer en ze zullen vanuit het de bezorg dienst duidelijker zijn.

Ik heb het ook wel eens gehad. Gebeld met DPD en die stonden de volgende dag op de stoep om het pakketje op te halen.
Precies dit! Als de bezorger maar vaak genoeg terug moet komen omdat ze (weer) een pakket aan de verkeerde kant van de stad hebben afgeleverd, moeten ze zich op een gegeven moment toch zelf achter de oren gaan krabben, zeker als TS de uitleg geeft als eerder in dit topic over de ligging van de nummers. Als het meezit krijg je de "vaste" bezorgers, die wellicht zo slim zijn dat ze dit onthouden, en vooraf zelf nadenken aan welke kant van de stad hij voor pakket X en Y moet zijn.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gewoon stoppen. Met alles. Behalve die spullen bewaren en die ene e-mail van eerder in dit topic sturen:
"Hallo, er staan hier spullen van u, u kunt ze woensdag tussen 19:00 en 19:20 ophalen. Xxx. "
Dit, want zolang jij het probleem oplost is er geen enkele reden voor het bedrijf om dat te doen.

Als spullen groot zijn en in de weg staan wordt het wat lastiger, want zomaar weggooien zal juridisch niet mogen. Al denk ik niet dat het bedrijf er een probleem mee heeft als je je daarin hard opstelt: ophalen binnen twee dagen, of stallingskosten betalen. Zij hebben er niks aan om tegen jou te gaan procederen.

En een info@-adres is prima toch? Dat zal gewoon de algemene support-persoon zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:43

H-W

En heb je al geprobeerd om samen met het betreffende bedrijf de bezorgdienst aan te spreken op dit hele gebeuren? Ik kan me voorstellen dat het voor het bedrijf ook geen doen is zo? Als je een volgende keer weer eens langs gaat om hun pakketten af te geven, dan gewoon even een praatje met de directeur maken en afspreken dit samen aan te pakken?
Als zij echter niet willen meewerken dan zou ik of steeds alles weer laten ophalen wat verkeerd bezorgd is (dat zal wel een boel tijd kosten om te regelen) of alles opsparen en geregeld weggooien. Het bedrijf kan toch ook iemand sturen om ze te komen halen bij je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raggie3
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb je al een slimme deurbel overwogen? Je kunt dan met je telefoon altijd en overal opnemen als er aangebeld wordt en dan direct het pakket weigeren als het niet voor jou is.

Wat ik ook niet echt teruglees is of je nu al boven je deurbel een lief briefje hebt opgehangen met daarop:
"Beste bezorger. Dit is straat X en niet straat Y. Gelieve hier geen pakketten voor bedrijf Z afleveren."

Verder zou ik zoals gezegd het probleem niet zoeken bij het bedrijf maar bij de bezorgdiensten. Het begint denk ik met weigeren aan de deur. Dat zorgt ervoor dat de persoon die het pakket komt afleveren zelf ook bewust wordt van dat het niet goed gegaan is. De volgende keer zal die persoon hopelijk zelf nadenken en meteen naar het juiste adres rijden. Een soort feedback-loop naar de chauffeur dus. Ook wat al als suggestie gedaan is: de bezorgdienst bellen als er weer een pakket staat wat niet voor jou is. Die chauffeur moet dan terugkomen en zal daar hopelijk van leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:49

Eix

1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Dit is ook nog iets interessant. Vandaag was ik thuis om het pakket aan te nemen maar kon de deur niet tijdig opendoen. Deze keer paste het in de brievenbus dus bleef huis niet lang wachten. Ik zag hem dan wel nog wegrijden in een bestelbus zonder bedrijfsnaam op, waarschijnlijk een onderaanneming van postNL, DPD, DHL, ...
Maar staat op het pakket niet de naam van de vervoerder? Of een barcode waaruit je dit kan afleiden?

Gewoon de bezorger dit laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 18:43
1Bottle2Jar schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:53:
[...]

Eerlijk gezegd zou dat mij geen bal kunnen schelen. De koerierdienst moet dit maar goed hebben, of het bedrijf moet ingrijpen.
Dan laat jij die pakketjes toch lekker staan? Blijkbaar vind je het vervelend dat ze in je tuin gezet worden. Dit is een makkelijke oplossing, contact opnemen met Tom Tom of het adres aanpassen in Google maps is allemaal mogelijk.

Als je hier geen zin in hebt dan dan lat je de pakketjes voor wat het is, Het bedrijf gaat ze vanzelf missen en actie ondernemen, als je mazzel hebt.

Je kan het ook vriendelijk aan hun vragen natuurlijk en hinten op de juiste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
graceful schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 00:09:
Gewoon netjes factuur sturen voor opslag + langsbrengen. Plus factuur meteen in de bus doen.

Verder met het leven. Je lost een probleem op, krijgt betaald. Zij hebben pakketjes en geen gezeik met allemaal verschillende koeriers. Iedereen blij.

“Wat als ze niet betalen”
Eerst maar zien. Als jij voor 200 euro factuur stuurt in de maand en omschrijft wat je oplost, dan zal er of iemand gauw het probleem gaan oplossen of ze vinden het dat waard. In beide gevallen win je.
Zat ook al in die richting te denken. Ik snap het punt wel dat het beddrijf met me gaat lachen, maar ikheb hun pakket wel. Als ze dat pakket willen zullen ze ten minste moeten onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
remco_k schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 01:46:
[...]

Bij dit bericht en ook een aantal voorgaande berichten vind ik dat je veel te meegaand bent en hun probleem aan het oplossen bent. Je maakt het in mijn ogen jezelf daarmee niet makkelijk en het kost je bakken met tijd.

Meer hoef je niet te doen. Ze komen misschien de eerste 2 weken niet. Maar je stuurt bij elk pakketje wat aankomt diezelfde mail.
Ze gaan die spullen vanzelf nodig hebben.

Verder geen tijd en energie in steken.

Pas als dat niet werkt, verder gaan kijken, met als stap 1 een factuur voor opslag sturen én een bericht dat ze die spullen af kunnen halen.
Hun mailen zoals u beschreef doe ik vanaf nu zeker. Ben nog niet zeker of ik een stap verder ga of niet, dat hangt af van hoe ze het aanpakken.

Het probleem is ook dat ze vaak 2 keer of meer hetzelfde bestellen in een week tijd. Zal waarschijnlijk iets zijn dat ze dringend nodig hebben.

Ik ga hier zeker geen bakken tijd in gooien, ook al maak ik een factuur zal het goedkoop zijn. Ik wil ze niet kloten maar eerder laten beseffen dat ik hun niet per se moet verwittigen of zelfs hun pakketten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
NicoHF schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 00:13:
Maar het bedrijf kan er toch niks aan doen dat de bezorgers verkeerd bezorgen, waarom dan zo gaan hameren bij dat bedrijf en zelfs kosten willen doorberekenen?
Als je zo gaat doen dan gaat het bedrijf wellicht helemaal niks meer voor je willen doen.

Je kan het bedrijf nogmaals op de hoogte stellen en vragen of zij contact kunnen opnemen met de vervoerders om het op te lossen?
Wellicht met een iets dringende toon maar wel constructief.
Je moet ze in beweging krijgen.
Ga persoonlijk desnoods langs.
Het bedrijf kan als extra opmerking of iets in die aard zeggen dat het niet meer geleverd mag worden op ons adres maar op hun adres. Ik wil het bedrijf niet kloten maar eerder in actie laten schieten. Stel nu dat het bedrijf niks voor mij wilt doen, dan stop ik simpelweg met hun te helpen en laat ik hun pakjes staan/ liggen waar mogelijk.

We hebben dit al meer dan 10x geprobeerd, ze doen er gewoon niks mee want ik breng het toch altijd. Door zo een "domme" factuur gaan ze misschien sneller iets doen, het zullen geen grote bedragen zijn maar eerder een tientje of iets van die aard. Ik ga al persoonlijk langs iedere keer voor dit pakket, iedere keer heb ik hun duidelijk gezegd dat het geleverd werd op mijn adres en dat ze dit eens moeten nagaan en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

1Bottle2Jar schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:21:
[...]
Het probleem is ook dat ze vaak 2 keer of meer hetzelfde bestellen in een week tijd. Zal waarschijnlijk iets zijn dat ze dringend nodig hebben.
Dat probleem is ook niet jouw probleem. Niet druk over maken. Het is hun probleem.
Verder hoop ik dat het snel op wordt gelost. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
loki504 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:37:

Het probleem is dat er vaak via onderaannemingen word gewerkt waardoor meer dan de helft van de keren met een gewone witte bus wordt gereden waardoor ik niet weet wie het verzend. Soms staat dit wel op het pakket maar vaker niet. Het laatste pakket werd besteld bij amazon, het retouradres is voor amazon en ik zou dus amazon moeten contacteren voor een stap dichter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Ypho schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:51:
[...]

Precies dit! Als de bezorger maar vaak genoeg terug moet komen omdat ze (weer) een pakket aan de verkeerde kant van de stad hebben afgeleverd, moeten ze zich op een gegeven moment toch zelf achter de oren gaan krabben, zeker als TS de uitleg geeft als eerder in dit topic over de ligging van de nummers. Als het meezit krijg je de "vaste" bezorgers, die wellicht zo slim zijn dat ze dit onthouden, en vooraf zelf nadenken aan welke kant van de stad hij voor pakket X en Y moet zijn.
Als ik eerlijk mag zijn heb ik geen zin om naar god weet hoeveel verschillende koeriersdiensten te bellen voor ditzelfde probleem. Dit is waarom ik een factuur zou maken voor een laag bedrag zodat ze in het bedrijf weten dat ik dit niet langer blijf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
H-W schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:26:
En heb je al geprobeerd om samen met het betreffende bedrijf de bezorgdienst aan te spreken op dit hele gebeuren? Ik kan me voorstellen dat het voor het bedrijf ook geen doen is zo? Als je een volgende keer weer eens langs gaat om hun pakketten af te geven, dan gewoon even een praatje met de directeur maken en afspreken dit samen aan te pakken?
Als zij echter niet willen meewerken dan zou ik of steeds alles weer laten ophalen wat verkeerd bezorgd is (dat zal wel een boel tijd kosten om te regelen) of alles opsparen en geregeld weggooien. Het bedrijf kan toch ook iemand sturen om ze te komen halen bij je?
Het zijn meerdere bezorgdiensten, ik denk dat ik er al 5 verschillende heb gehad dat ik weet van heb. Het is niet echt mijn verantwoordelijkheid om hun probleem op te lossen. Ik wil wel hun e-mailen dat het is geleverd bij mij, maar daar gaat het ook stoppen. Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin meer om dit langs te brengen. Vanaf nu zal het aan hun zijn om de pakketten af te halen. Ik wil gerust eens praten met de directeur van die locatie en een oplossing zoeken, maar zelf hun pakketten brengen zit er niet meer in. Ik ga ook niks van hun weggooien, zij betalen er geld voor en hebben dit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 10:00
Ik zou het ook gewoon niet meer brengen. Ik zou gewoon aangeven dat ze vanaf nu verkeerd geleverde pakketjes op kunnen komen halen, maar dat jij niks meer gaat afgeven.

Een enkele dringende mail naar de verschillende postbedrijven en klaar. Als je dan iets binnenkrijgt of retoursturen of lekker buiten laten staan in een hoekje. Ik zou me er niet meer druk om maken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Raggie3 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:27:
Heb je al een slimme deurbel overwogen? Je kunt dan met je telefoon altijd en overal opnemen als er aangebeld wordt en dan direct het pakket weigeren als het niet voor jou is.

Wat ik ook niet echt teruglees is of je nu al boven je deurbel een lief briefje hebt opgehangen met daarop:
"Beste bezorger. Dit is straat X en niet straat Y. Gelieve hier geen pakketten voor bedrijf Z afleveren."

Verder zou ik zoals gezegd het probleem niet zoeken bij het bedrijf maar bij de bezorgdiensten. Het begint denk ik met weigeren aan de deur. Dat zorgt ervoor dat de persoon die het pakket komt afleveren zelf ook bewust wordt van dat het niet goed gegaan is. De volgende keer zal die persoon hopelijk zelf nadenken en meteen naar het juiste adres rijden. Een soort feedback-loop naar de chauffeur dus. Ook wat al als suggestie gedaan is: de bezorgdienst bellen als er weer een pakket staat wat niet voor jou is. Die chauffeur moet dan terugkomen en zal daar hopelijk van leren.
Heb hier al aan gedacht maar ik kan tijdens mijn werk ook niet altijd even tegen die bezorger praten. Zo een voorval zou niet eens mogen voorkomen. Ik wil gerust samen met het bedrijf voor een oplossing zoeken, maar ik ga dit niet alleen oplossen. Het bedrijf moet er in betrokken worden zodat ze weten wat er scheelt.

Zoals vaker al vermeld in vorige opmerkingen ben ik meestal niet thuis om pakketten aan te nemen en word dit gewoon in de carport gezet, ongeacht de grootte, zwaarte, kost of wat dan ook. Het is ook al voorgekomen dat er geen verzender op het pakket staat en ik geen firma kan vinden die dit geleverd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
mathy_ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:51:
[...]

Dan laat jij die pakketjes toch lekker staan? Blijkbaar vind je het vervelend dat ze in je tuin gezet worden. Dit is een makkelijke oplossing, contact opnemen met Tom Tom of het adres aanpassen in Google maps is allemaal mogelijk.

Als je hier geen zin in hebt dan dan lat je de pakketjes voor wat het is, Het bedrijf gaat ze vanzelf missen en actie ondernemen, als je mazzel hebt.

Je kan het ook vriendelijk aan hun vragen natuurlijk en hinten op de juiste weg.
Ik ga ze zeker niet meer brengen, ik ga ze wel laten weten wanneer ze dit komen ophalen.

Ik hoop dat ik geluk heb dan, maar als ik zie hoe gemakzuchtig ze al waren met de vorige pakketten (Niks eraan doen) denk ik niet dat dit veel help. We hebben al vaker 2 of meer keer hetzelfde pakje ontvangen in een week tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Even opbellen.

Beste bedrijf, er staan hier 2 pakketten op jullie te wachten, wanneer komen jullie die halen?

Going forward, ik neem nog 5x een pakket aan en gooi ze na 3 dagen in de grijze Kliko. Dus graag tijdig adres aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Eix schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Maar staat op het pakket niet de naam van de vervoerder? Of een barcode waaruit je dit kan afleiden?

Gewoon de bezorger dit laten oplossen.
Niet altijd, ik zou eens moeten kijken naar de barcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
SgtElPotato schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:41:
Ik zou het ook gewoon niet meer brengen. Ik zou gewoon aangeven dat ze vanaf nu verkeerd geleverde pakketjes op kunnen komen halen, maar dat jij niks meer gaat afgeven.

Een enkele dringende mail naar de verschillende postbedrijven en klaar. Als je dan iets binnenkrijgt of retoursturen of lekker buiten laten staan in een hoekje. Ik zou me er niet meer druk om maken.
Ben ik ook van plan, ik geef ze een datum en uur dat ze het kunnen komen halen, na 2 weken is het vuilbak in.

Ik zou liefst het bedrijf dit laten oplossen of op zen minst samenzitten om dit te proberen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Bottle2Jar
Sethro schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:44:
Even opbellen.

Beste bedrijf, er staan hier 2 pakketten op jullie te wachten, wanneer komen jullie die halen?

Going forward, ik neem nog 5x een pakket aan en gooi ze na 3 dagen in de grijze Kliko. Dus graag tijdig adres aanpassen.
Mailen is gemakkelijker, ik ben meestal niet meer op tijd voor ze te bellen voor ze sluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
1Bottle2Jar schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

Mailen is gemakkelijker, ik ben meestal niet meer op tijd voor ze te bellen voor ze sluiten
ook prima, ipv. de grijze kliko is gratis op MP ook nog een goede en meer duurzame optie. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
A4tje maken dat spullen op de naam van (bedrijf) X elders bezorgd moeten worden... Met een 6 en 6A zal het blijven gebeuren behalve als de vaste postbezorgers op een gegeven moment weten dat ze verkeerd bezorgen.
Pagina: 1