Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:51
Vorig jaar november hebben mijn ouders een Samsung wasmachine (WW90T936ASH) gekocht bij de lokale elektronicawinkel. Na jaren Miele te hebben gehad nu eens een Samsung geprobeerd. Vorige week donderdag heeft deze de geest gegeven. Het apparaat wilde niet meer centrifugeren. Alles nagezocht, online nagespeurd maar er lijkt iets mechanisch niet goed te zijn.

Daarom direct gebeld naar de elektronicazaak die het zouden doorzetten naar Samsung. Datum van 18 oktober (vandaag) zou worden ingepland. Nu worden we gistermiddag gemaild door een firma 'Letmerepair' met een vaag verhaal dat ze onderdelen besteld hebben maar dat die er nog niet zijn (welke onderdelen dat zijn geen idee, want er is nog geen monteur langs geweest). Nog geen halfuur later werden we gemaild dat de onderdelen zijn binnengekomen (???) maar (je raad het al) 18 oktober niet meer mogelijk was. We zouden binnen vijf werkdagen worden gebeld voor een nieuwe afspraak.

Gezien we momenteel afhankelijk zijn van familie de elektronicazaak aangeschreven dat we vinden dat ze wel hun verantwoordelijkheid moeten pakken. Daarbij het verzoek gedaan op zijn minst voor aanstaand weekend alsnog een monteur te sturen en in ieder geval een een leenwasmachine te geven als het toch over het weekend heen getild moet worden. Dat laatste was wel mogelijk, maar alleen als het de machine op de beganegrond kon staan. Nu heb ik op de beganegrond geen afvoer, en hebben ze hem tegen extra betaling vorig jaar naar boven gebracht en geïnstalleerd, maar hij wilde absoluut niet met twee personen komen om de machine daar te plaatsen. Mijn opmerking dat ik wel een handje wil helpen werd genegeerd.

We hebben daarna nog verzocht dat de verkoper een beroep doet op andere reparatiediensten. Letmerepair doet haar reviews op internet tot nu toe wel eer aan, je kunt ze zelf niet bereiken en zelfs Samsung zegt dat ze heel slecht bereikbaar zijn. De verkoper was niet bereid om naar andere reparatiediensten te kijken

Uiteindelijk is de eerst volgende mogelijkheid 27 oktober. Nu wil de verkoper dus dat we het tot die tijd maar uitzoeken. Nu ben ik enigszins thuis in mijn rechten en plichten maar ben wel eens benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

Ik heb recht op kosteloze reparatie binnen redelijke termijn. Nu is mijn vraag, wat is redelijk voor een wasmachine. Een TV twee weken niet hebben is vervelend, maar geen groot probleem. Maar zonder wasmachine begint nu na bijna een week voor ons al knap vervelend te worden.Ze draaien normaal 4-wassen per dag, dus er wordt nu meermaals per dag naar de andere kant van de stad gereden om die was bij ons te komen draaien.

Wij vinden dat de verkoper wel erg weinig doet om alles met zo min mogelijk overlast op te lossen. Daarom mijn vraag, wat zouden jullie doen en wat is redelijk? Wanneer komt het moment om de zaak te ontbinden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk persoonlijk dat de verkopende partij al méér dan redelijk is doordat ze gratis een 'leenmachine' willen komen plaatsten. Ik zou in jouw geval die machine gewoon laten leveren en 'm vervolgens zelf met behulp van vrienden/kennissen/buren naar de plek brengen waar de afvoer wél zit.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:17:
Ik denk persoonlijk dat de verkopende partij al méér dan redelijk is doordat ze gratis een 'leenmachine' willen komen plaatsten. Ik zou in jouw geval die machine gewoon laten leveren en 'm vervolgens zelf met behulp van vrienden/kennissen/buren naar de plek brengen waar de afvoer zit.
Redelijk om iemand zolang zonder wasmachine te laten zitten? Die nog maar 1 jaar oud is?

Ik had laatst ook mijn wasmachine van 1,5 jaar oud stuk. Ik had via de Mediamarkt 2 dagen later een monteur thuis.

Zou voorstellen om je was naar de wasserette te brengen en daar te wassen op kosten van de winkel.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat redelijk is, lijkt mij dat zij de was kunnen draaien zoals ze dat altijd deden, ook wanneer zij een leen apparaat krijgen. Eventueel een wat kleinere, het gaat immers om een tijdelijke situatie, die hersteld gaat worden op 27 oktober.

De lokale electronica boer heeft immers de plicht een deugdelijk product te bezorgen en toe te zien op een gedegen afwikkeling van de garantiekwestie. Men kan er dus ook voor kiezen om de wasmachine met een vergelijkbaar product te vervangen, zodat jullie de reparatie niet hoeven af te wachten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:00
TwingyTwingy schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:07:
Maar zonder wasmachine begint nu na bijna een week voor ons al knap vervelend te worden.Ze draaien normaal 4-wassen per dag, dus er wordt nu meermaals per dag naar de andere kant van de stad gereden om die was bij ons te komen draaien.
Niet om het een of ander, maar hebben je ouders een grote kinderopvang of zo waardoor ze 4 keer per dag een volle wasmachine wegwerken? 4 x 9 kg = 36 kg was per dag. Ik vindt dat heel bijzonder. Zelfs in de periode dat ik 2 kinderen in de katoenen luiers had kreeg ik dat niet voor elkaar.
Een firma een week de tijd geven om de boel te repareren is mijns inziens een redelijke termijn.
Een gezin wat een paar weken op vakantie gaat spaart zijn/haar was in dat tijdsbestek ook op en gaat thuis weer aan de was.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
Een leenmachine aanbieden is toch zeer redelijk? Het is maar een wasmachine hè, geen eerste levensbehoefte...

Daarnaast eens met @Yaksa, hoe krijg je het voor elkaar om elke dag 4 wassen te draaien? Wellicht is dit de kans om na te denken hoe vaak echt nodig is. Breng je het terug naar 4x in de week en dan besparen je ouders dankzij deze situatie voortaan een hoop geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Yaksa schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:29:
[...]

Niet om het een of ander, maar hebben je ouders een grote kinderopvang of zo waardoor ze 4 keer per dag een volle wasmachine wegwerken? 4 x 9 kg = 36 kg was per dag. Ik vindt dat heel bijzonder. Zelfs in de periode dat ik 2 kinderen in de katoenen luiers had kreeg ik dat niet voor elkaar.
Een firma een week de tijd geven om de boel te repareren is mijns inziens een redelijke termijn.
Een gezin wat een paar weken op vakantie gaat spaart zijn/haar was in dat tijdsbestek ook op en gaat thuis weer aan de was.
Het zijn geen volle wassen, maar met ouders die op leeftijd zijn....etc. Je begrijpt em wel. :P
Is overigens niet gebruikt als argument richting verkoper, is inderdaad ook erg hoog.

Het stomme toeval wil dat ik nog geen vijf minuten na het aanmaken van dit topic gemaild ben door Letmerepair dat de afspraak van de 27e geannuleerd is (zonder opgave van reden), binnen 5 werkdagen gaan ze weer opnieuw plannen. Drama zo....

[ Voor 4% gewijzigd door TwingyTwingy op 18-10-2023 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:00
TwingyTwingy schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:35:
[...]Het zijn geen volle wassen, maar met ouders die op leeftijd zijn....etc. Je begrijpt em wel. :P
Is overigens niet gebruikt als argument richting verkoper, is inderdaad ook erg hoog.

Het stomme toeval wil dat ik nog geen vijf minuten na het aanmaken van dit topic gemaild ben door Letmerepair dat de afspraak van de 27e geannuleerd is (zonder opgave van reden), binnen 5 werkdagen gaan ze weer opnieuw plannen. Drama zo....
Nee, ik begrijp 'm niet.
Overigens is er met de communicatie met Letmerepair dus niks mis, je wordt netjes op de hoogte gehouden. Wanneer ze het nou nog een keer uitstellen dan zou ik wel enigszins geïrriteerd raken.
Kun je je ouders niet voorstellen om de was op te sparen en dat jij dat (zeg) 2 x per week komt ophalen.
Waarbij ik er even van uit ga dat ze meer dan 5 stelletjes ondergoed hebben.......

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Yaksa schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

Nee, ik begrijp 'm niet.
Overigens is er met de communicatie met Letmerepair dus niks mis, je wordt netjes op de hoogte gehouden. Wanneer ze het nou nog een keer uitstellen dan zou ik wel enigszins geïrriteerd raken.
Kun je je ouders niet voorstellen om de was op te sparen en dat jij dat (zeg) 2 x per week komt ophalen.
Waarbij ik er even van uit ga dat ze meer dan 5 stelletjes ondergoed hebben.......
Nou ja, ze hebben het nu voor de 2e keer geannuleerd en de 1e keer leverde een nieuwe datum 1,5 week later op. Geen idee waar ze nu mee komen maar ik heb weinig hoop op een datum die zelfs voor 27 oktober ligt. Die was al vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou op het aanbod van de leenmachine ingaan en die provisorisch op begane grond plaatsen met afvoer in gootsteen of iets dergelijks - of inderdaad met paar vrienden naar boven tillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je met 4 wassen per dag (!) beter je tijd kan steken in het zoeken naar een kwaliteitsmerk.

Verder is de oplossing met een leenmachine in mijn ogen al veel meer als dat je normaal zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de reparatie aan het toestel weer uitgesteld gaat worden, zou ik een subtiele hint naar de winkel geven of vervangen van het toestel met een vergelijkbaar model misschien een optie is, omdat jouw ouders zo wel onthand raken, of dat zij tegen de kosten van de lokale electronica boer de was elders mogen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wolly schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:55:
Verder is de oplossing met een leenmachine in mijn ogen al veel meer als dat je normaal zou krijgen.
Volgens mij lijkt het mij wel redelijk normaal, zodat je in elk geval zelf niet zo gehinderd bent in het dagelijkse leven. Doordat nu dus de reparatie afspraak wederom uitgesteld gaat worden, zou ik dus pleiten voor vervanging, of als men per se wilt repareren, een leen apparaat, zodat je zelf in elk geval iets kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
jammer dat ze voor samsung gegan zijn. met zoveel wassen per dag is een samsung geen machine die het volhoudt. uberhautpis samsung erg slecht. welke merken heeft deze verkoper nog meer? dan kan ik je m isschien adviseren wat je als vervangign zou kunnen vragen. want in feite is vervanging een optie als de verkoper daaraan wil meewerken.
Pagina: 1