Kozijnen/ramen afplakken i.v.m. schilderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:13
Goedemorgen,

Ik wil mijn kozijnen graag aan de binnenkant compleet afplakken (luchtdicht), zodat er geen stof naar binnen komt als men buiten bezig is met schilderen.

Hebben jullie tips? Hoe kan ik dit netjes doen zonder dat ik mijn muur beschadig met plakresten?

Alle reacties

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Normaal gezien komt er geen stof binnen.

Maar schildertape op de kieren zal stof ook wel tegen houden en is er voor gemaakt dat het makkelijk verwijderd kan worden (wel niet te lang laten zitten, dan kan het alsnog moeilijk worden).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik zou dit met schilderstape doen, de gele. Als je die geen maanden laat zitten laat het geen plakresten achter.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:27

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik zou je kozijnen lucht dicht kitten vanaf binnen, heb je veel meer aan , ook als ze niet aan het schilderen zijn. realiseer je wel dat ramen en deuren open moeten om ze goed te schuren/schilderen. en dan kan er best iets naar binnen waaien.

edit: of bedoel je met folie de open delen afplakken?

[ Voor 10% gewijzigd door twain4me op 18-10-2023 13:09 ]

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:33
Dunne folie en dan met kwalitatief goede tape met niet teveel plakkracht de randen afplakken. Ga voor iets als tesa roze.

Let wel, als je verf niet knap heeft gehecht op de ondergrond kan je het er alsnog aftrekken, maar bij een normaal geschilderde wand werkt dit prima.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31

joker1977

Tweakert

turkeyhakan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:21:
Goedemorgen,

Ik wil mijn kozijnen graag aan de binnenkant compleet afplakken (luchtdicht), zodat er geen stof naar binnen komt als men buiten bezig is met schilderen.

Hebben jullie tips? Hoe kan ik dit netjes doen zonder dat ik mijn muur beschadig met plakresten?
Als "ze" buiten bezig zijn met schilderen, zijn ze dan bezig je kozijnen te schilderen ? Als dat het geval is, dan zullen ramen en deuren ook open moeten om die te schilderen. Dus dat gaat niet lukken.

Als ze andere zaken buiten aan het schilderen zijn zal er toch niet zoveel stof naar binnen komen ? Of.. waar doel je precies op?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:13
Allereerst dank voor jullie reacties!

Wij hebben kozijnen met een raam er in. Het raam moet dus open om zowel de bovenkant als onderkant en uiteraard zijkanten mee te nemen. Vandaar ook mijn vraag.

Ik wil inderdaad het kozijn aan de binnenkant helemaal af plakken zodat er niets naar binnen kan. Dunne folie en die aan de muren plakken lijkt mij de beste oplossing. Welke tape is geschikt voor een muur met behang?

[ Voor 35% gewijzigd door turkeyhakan op 20-10-2023 15:13 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

turkeyhakan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:11:
Allereerst dank voor jullie reacties!

Wij hebben kozijnen met een raam er in. Het raam moet dus open om zowel de bovenkant als onderkant en uiteraard zijkanten mee te nemen. Vandaar ook mijn vraag.
En de binnenkant? Bij bepaalde werkzaamheden in huis heb je een hoop troep (bijna alles waar je een klusser voor inhuurt), vervelend maar het is ook zo weer schoongemaakt. Even stofzuigen, dweilen en het is weer weg.

Het zal vooral het schuren zijn, met schilderen maak je geen stof.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Kairee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-01 14:19
turkeyhakan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:11:
Welke tape is geschikt voor een muur met behang?
Bij mij heeft er zo'n vier jaar van die paarse schilderstape op het behang gezeten. Recent er vanaf getrokken, alleen een beetje plak, maar geen beschadigingen aan behang, alleen dus niet vier jaar laten zitten.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is sowieso een slechte periode om buiten te gaan schilderen. je wilt het liefst droog weer hebben en boven de 12 graden.
edit: of je moet je lak keuze aanpassen naar iets van Sikkens Rubbol Express High Gloss

[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 20-10-2023 15:26 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1