Blokkeren van robocalls uit Amerika

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-06 12:36
Ik krijg sinds een maand elke dag robocalls / spam calls uit Amerika. Is er een manier/app om telefoontjes met specifieke landcodes standaard te blokkeren? De apps die ik getest heb werken met een blacklist, maar de telefoontjes blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Is dit niet een vraag die je beter aan je telefoonaanbieder kan stellen? Je kan volgens mij geen blok nummers blokkeren in een iPhone, alleen individuele nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:05

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mogelijk dat de app Mr. Number uitkomst kan bieden? Die gebruik ik al een tijd op mijn androidtoestel. Daarmee kan je specifiek nummers blokkeren maar ook werken met wildcards. Dus alles uit Amerika blokkeren is kwestie van alles wat begint met +1 blacklisten.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb zelf een tijd dit probleem gehad met Europese nummers. Heb toen een tijd de iOS functie 'houd onbekende bellers stil' aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:44

DexterDee

I doubt, therefore I might be

mkleinman schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:17:
Mogelijk dat de app Mr. Number uitkomst kan bieden? Die gebruik ik al een tijd op mijn androidtoestel. Daarmee kan je specifiek nummers blokkeren maar ook werken met wildcards. Dus alles uit Amerika blokkeren is kwestie van alles wat begint met +1 blacklisten.
Op iOS laat het OS niet toe om blokkades te maken op landcodes. De blockers die in de Appstore staan kunnen / konden? hooguit prefixes van minimaal 5 of 6 cijfers blokkeren. Dit is een bekende beperking in iOS en daar kan zonder jailbreak ook niet omheen gewerkt worden helaas. Ik gebruik zelf de app Hiya en die had vroeger prefix blocking. Die feature hebben ze er helemaal uitgehaald, omdat dit niet effectief te implementeren was op de iPhone. Je krijgt met Hiya in ieder geval wel een SPAM melding op je scherm als een bekend spam nummer belt

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-06 12:36
dank jullie voor de tips. Inmiddels paar apps geprobeerd die met een blacklist werken, maar helaas zonder effect. KPN kan er niets tegen doen en adviseert simpelweg een nieuw telefoonnummer aan te vragen...
Ik zal Hiya ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:15
Ik wordt vaak door +44 nummers gebeld of gewone 06 nummers. Als ik die 06 nummers terug bel krijg ik iemand aan de lijn die zegt mij nooit gebeld te hebben. Helaas weinig aan te doen dan gewoon het niet oppakken en hopen dat het na een vanzelf overgaat. Bij mij is het sinds een paar weken iets rustiger geworden. Anders nieuw nummer aanvragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 18-10-2023 20:59 ]

Pagina: 1