Beste tweakers,
Ik wil graag mijn geheugen uitbreiden van 16GB naar 32GB.
Ik heb:
Asus TUF GAMING Z490-PLUS moederbord
Intel core i5 10600k
G-skill DDR4 ripjaws 2x8GB 3400Mhz (F4-3400c16D)
Naar wat ik weet moet je eigenlijk een set kopen, wat zou betekenen dat ik mijn huidige 2x8 moet verkopen om vervolgens 2x16 te kopen.
Ook is het geheugen dat ik heb niet meer te koop, dus een set van 2x8 van hetzelfde type erbij kopen is geen optie.
Kan ik in deze situatie bijvoorbeeld een set van 2x8 erbij kopen (veruit de goedkoopste optie).
Er is bijvoorbeeld wel een 3600 mhz versie van de ripjaws te koop. Dat die dan vervolgens op 3400 zouden lopen vind ik geen probleem. Maar werkt dit wel? Of is dat echt vragen om problemen?
Lang verhaal kort: Wat is de goedkoopste manier om naar 32gb te upgraden?
Budget is max 150, maar minder is beter.
Ik heb geen specifieke voorkeuren voor merk
Mijn pc is voornamelijk een game pc, ook in gebruik voor PC VR.
Ik wil graag mijn geheugen uitbreiden van 16GB naar 32GB.
Ik heb:
Asus TUF GAMING Z490-PLUS moederbord
Intel core i5 10600k
G-skill DDR4 ripjaws 2x8GB 3400Mhz (F4-3400c16D)
Naar wat ik weet moet je eigenlijk een set kopen, wat zou betekenen dat ik mijn huidige 2x8 moet verkopen om vervolgens 2x16 te kopen.
Ook is het geheugen dat ik heb niet meer te koop, dus een set van 2x8 van hetzelfde type erbij kopen is geen optie.
Kan ik in deze situatie bijvoorbeeld een set van 2x8 erbij kopen (veruit de goedkoopste optie).
Er is bijvoorbeeld wel een 3600 mhz versie van de ripjaws te koop. Dat die dan vervolgens op 3400 zouden lopen vind ik geen probleem. Maar werkt dit wel? Of is dat echt vragen om problemen?
Lang verhaal kort: Wat is de goedkoopste manier om naar 32gb te upgraden?
Budget is max 150, maar minder is beter.
Ik heb geen specifieke voorkeuren voor merk
Mijn pc is voornamelijk een game pc, ook in gebruik voor PC VR.