[Vakantie] Westkaap - Zuid-Afrika met baby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Mijn vrouw en ik willen komend jaar met onze baby van 1 jaar oud naar Kaapstad / West Kaap reizen. We willen 14 dagen ontspannen, de omgeving verkennen en genieten van het gebied. Vooral niet teveel doen, en lekker genieten.

Omdat we beide nog nooit in Westkaap zijn geweest, zoeken we wat ervaringen van mensen die tips hebben over de plaatsen waar te verblijven. We denken aan 3 of maximaal 4 plaatsen te verblijven, zodat de rijafstanden klein blijven en we vanuit de plaatsen de omgeving kunnen verkennen. Dus niet een hele tour door Zuid-Afrika of de Garden-route.

We denken nu aan:

- Kaapstad (centrum) - 5 nachten
- Houtbaai (stand) - 3 nachten
- Stellenbosch (wijnvelden) - 3 nachten
- Betty's Bay (strand) - 3 nachten

Maar, mogelijk zijn er betere uitwijkroutes of plaatsen binnen de Westkaap die idyllischer, leuker of mooier zijn. We hebben geen idee van de afstanden etc.

- Wie heeft tips voor de invulling van +/-14 dagen Westkaap. Zonder teveel rijafstand (max 2 uur)
- Wat is een leuke plek om in Kaapstad te verblijven en vanuit daar met auto de omgeving te verkennen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 16:53
Mijn persoonlijke tip, ben net met een baby van 10mnd op vakantie geweest in Schotland, is maak er hooguit 3 plekken van. Wij hadden 4 plekken en telkens hooguit 2,5u rijden, maar we vonden vooral de verplaatsingen vermoeiend. Al is onze baby ook niet zo gelukkig in de auto, misschien die van jullie wel.

P.s. ik zou 'weinig doen' niet zo ver weg doen, maar dat ben ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:11
Ik zou er niet aan moeten denken om zo veel locaties, zo ver weg te doen met ook nog eens uitjes met een rij-afstand van maximaal twee uur. Vorig jaar ben ik met mijn zoontje van 1 naar een Landal park geweest, en daar liepen we er al tegen aan dat je eigenlijk vooral korte uitstapjes kan doen (alleen de ochtend of alleen de middag) in verband met slaapjes en oververmoeidheid. Ik zou gewoon één mooie plek met een goed zwembad uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvis
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-05 16:29
Wat algemene tips:
Hou rekening met blackouts (load-shedding). Als je accommodatie zoekt wordt er vaak geadverteerd met hebben van een omvormer, wat de overlast kan beperken. Daarnaast vallen de stoplichten ook uit, wat de verkeersveiligheid niet ten goede komt.
Probeer s ’nachts rijden te vermijden. In en rond Kaapstad zijn overvallen frequenter geworden en is helaas rondrijden met een slok op in het verkeer, ook nog steeds een behoorlijk probleem.
Kaapstad centrum
Prima plek om een aantal dagen te verblijven. Een uber is prima vervoer in de stad, de parkeergelden zijn omhooggegaan, dus een gehuurde auto is vaak duurder. Uit eten gaan is erg aan te raden, Kaapstad heeft een enorme diversiteit aan goede restaurants, die ook nog eens prima betaalbaar zijn (met dank aan de wisselkoers). Lion’s head en Tafelberg hiken is aan te raden, wel alleen in groepsverband i.v.m. veiligheid. De kabelbaan is een prima (prijzig) alternatief, waarbij je het beste vanwege de drukte, er al met openingstijd kan zijn. De waterfront en de bijbehorende foodmarkt zijn een bezoekje waard, ook al zijn het behoorlijk toeristische locaties. Een sportwedstrijd (Rugby/Cricket) bijwonen is een aanrader en een relatief goedkoop uitje. Daarnaast zijn Kirstenbosch gardens en Constantia wijnroute aanraders.
Houtbaai
Prima voor een dagtrip, heeft een leuke foodmarkt, wat goede restaurants en een gezellige sfeer. Het strand is inderdaad prima, alleen met veel wind word je gezandstraald. Het zeewater is ronduit smerig (veel E-coli) en ijskoud, dus zwemmen is niet aan te raden. Persoonlijk zou ik er niet meerdere dagen willen doorbrengen. In plaats daarvan zou ik Kommetjie of Scarborough aanraden. Wat meer afgelegen, maar mooier qua natuur. Daarnaast goed te combineren met een dagtrip naar Fish hoek/ Kalk Bay. Vanaf dit moment een auto huren is wel aan te raden.
Stellenbosch
Geweldig mooie omgeving en Stellenbosch zelf, is een leuk studentendorp met veel goede restaurants. Een georganiseerde wijntoer (Wine Flies is goed) is aan te raden als je niet wil stressen en toch veel wil zien in een dagtrip. Verblijven op een wijnfarm is erg idyllisch en zeer aan te raden. Franschhoek en omgeving is ook een aanrader, wel wat meer gericht op de welvarende toerist.
Betty’s Bay
Leuke plek met wederom een prima strand. Wat rurale omgeving met veel natuurreservaten in de buurt. Kleinmond en Hermanus zijn leuke plekken om heen te gaan voor een dagtrip. Bij Hermanus wordt de temperatuur van zee ook wat aangenamer. De Hemel en Aarde wijnroute is ook zeer de moeite waard. Ik zou ook overwegen om te kijken naar accommodatie in de nabijgelegen natuurreservaten, daar kan je soms hele mooie plekjes vinden.
Andere aanbevelingen
Paternoster is een erg leuk vakantiedorp, met veel huisjes in de Griekse stijl gebouwd. Kleine 2 uur rijden van Kaapstad en een prima plek voor een paar dagen.
Riebeek kasteel, in het binnenland, gelegen midden in het Swartland wijngebied. Erg ruraal, maar hier kan je de beste prijs/kwaliteit wijnen vinden van Zuid-Afrika. Prima plek voor een paar dagen, mits het niet te heet is.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroenvis op 18-10-2023 13:00 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-05 13:31
MaStar schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:48:
Vooral niet teveel doen, en lekker genieten.
Waarom ga je dan in vredesnaam naar Zuid-Afrika (met een baby)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
ColeJ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:51:
[...]

Waarom ga je dan in vredesnaam naar Zuid-Afrika (met een baby)?
Zon in maart, kust met bergen, avontuurlijk, comfortabel, mooie (luxe) accomodaties, andere omgeving dan Europa, heerlijk wijngebied, andere cultuur, geen jetlag na vliegreis, mooie natuur......

[ Voor 13% gewijzigd door MaStar op 20-10-2023 15:47 ]

Pagina: 1