Nu ik een P1 meter heb, is me opgevallen dat mijn Remeha Eria 11Kw lucht lucht wamtepomp ALTIJD eerst 2 min lang de electrische bijverwarming aanzet (trap 1 en 2, 9k totaal), en dan pas de pomp start (als element weer uit is).
De pieken van afgelopen nacht in Home wizard zijn 9 kW, omdat het element maar kort aangaat ligt het gemiddelde per 5 min lager.
:strip_exif()/f/image/IxLWZ7vNhJiR2JPV3xbe98N8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de bivalente temp op 0 graden (HP000) gezet en de vertraging voor opstarten bijverwarming op 30 min (HP030).
Weet iemand waarom de warmtepomp dit doet en hoe kom ik er vanaf?
Als ik straks een electrische laadpaal heb zou ik graag deze 9 kW pieken vermijden.
Dat de electrische bijverwaming aangaat heb ik op de display van de pomp gezien, snel even kijken als de homewizard notificatie van verbruik boven 8kW afgaat.
De pieken van afgelopen nacht in Home wizard zijn 9 kW, omdat het element maar kort aangaat ligt het gemiddelde per 5 min lager.
:strip_exif()/f/image/IxLWZ7vNhJiR2JPV3xbe98N8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de bivalente temp op 0 graden (HP000) gezet en de vertraging voor opstarten bijverwarming op 30 min (HP030).
Weet iemand waarom de warmtepomp dit doet en hoe kom ik er vanaf?
Als ik straks een electrische laadpaal heb zou ik graag deze 9 kW pieken vermijden.
Dat de electrische bijverwaming aangaat heb ik op de display van de pomp gezien, snel even kijken als de homewizard notificatie van verbruik boven 8kW afgaat.