Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01
Ik wil deze draadloze schakelaar gebruiken om in te bouwen in een elektrisch kacheltje (z.g. slim maken), zodat ik hem overal kan gebruiken en koppelen aan de temperatuursensor in de desbetreffende kamer.
Hoe dat verder moet in home assistant met het wisselen van de sensor moet ik nog uitzoeken.
Voordeel hiervan is dat ik niet met de huidige dikke smartplug twee stopcontacten bezet houdt.

Probleem is echter dat de kachel wordt aangesloten met een stekker op een stopcontact en dan niet altijd zeker is dat de fase en nul op de juiste aansluiting zitten.

Normaal gesproken maakt het voor wisselspanning apparaten niet uit, dus ik verwacht hier ook geen probleem.
Nu zijn die dingen nogal prijzig dus ik wil het liever niet op goed geluk proberen, dus ik hoop dat iemand anders mij is voorgegaan.

Ik kan er ook eentje zonder nul nemen, maar ik heb begrepen dat die nog wel eens uitvallen of minder stabiel zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door JukeboxBill op 17-10-2023 19:28 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Beste antwoord (via JukeboxBill op 20-10-2023 17:38)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:59

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het maakt niets uit, dus kan prima aan een stekker.

In huis ook alleen maar belangrijk om gewoon aan de structuur te voldoen en voor als je een SW ingang wilt gebruiken vanaf L. Maar verder kan zo'n module geen verschil waarnemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou het bij de slimme tussenstekker houden die je toch al hebt. Doe daar een kort verlengsnoer tussen van de bouwmarkt en je hebt voor een paar euro een oplossing die werkt en maar één stopcontact bezet houdt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:59

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het maakt niets uit, dus kan prima aan een stekker.

In huis ook alleen maar belangrijk om gewoon aan de structuur te voldoen en voor als je een SW ingang wilt gebruiken vanaf L. Maar verder kan zo'n module geen verschil waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01
Net even geprobeerd. Maakt inderdaad niet uit.
Bedankt, kan ik verder gaan met knutselen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren