Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitbaasje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 21:35
Ik heb een Hisense H55U7QF TV. Ik wil regelmatig switchen tussen de tv speakers en SPDIF. Echter, om dat met de AB te doen via het TV settings lmenu vergt best een hoop handelingen.

Ik heb al wat geprobeerd via de VIDAA remote app van Hisense icm Siri Shortcuts, maar volgens mij kan dat ook niet.

Hisense/Atag klantenservice bood geen uitkomst.

Iemand een gouden tip waarmee ik met één druk op een knop tussen SPDIF en tv speakers zou kunnen switchen?

[ Voor 5% gewijzigd door Fruitbaasje op 17-10-2023 18:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 19:28
Wat gebeurd er als je het apparaat uitzet wat op SPDIF zit aangesloten?

Switch hij dan automatisch over naar de TV speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitbaasje
Nee, hij blijft audio via SPDIF aanbieden, ook als de DAC waar hij op os aangesloten uitgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 11:41
Klopt, spdif krijgt geen signaal terug. dus of de speakers nou aan of uit staan maakt niets uit.
Vraag me uberhaupt af waarom je hele tijd switcht?

maar denk indd dat je enige optie is om dit handmatig te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitbaasje
Naja, je vraagt erom; als ik op mijn gemak een film wil kijken dan gaat dat via mijn DAC naar een buizenversterker met KT150 buizen die inmiddels niet meer te krijgen zijn voor onder de paar honderd euro per stuk omdat ze in Rusland gemaakt worden. De kinderen willen de volgende ochtend weer Rutger en Thomas op Youtube kijken en ik heb liever dat ze dat over de tv speakers doen dan dat ze met hun tengels aan die amp en DAC komen. Aldus een regelmatige behoefte om te switchen.