Beamer voor caravan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.323 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Ik ben op zoek naar een beamer voor in de caravan reizend door Europa. Ik denk dat een smart-beamer het handigste is aangezien ik alleen maar gebruik ga maken van streamingsdiensten. Apparaat wordt aangestuurd door iPhone of MacBook. Budget is rond de 500 euro. Afstand is ongeveer 1,5 meter.

In eerste instantie is mijn oog gevallen op de Wimius Q2; https://www.amazon.de/Bea...mce12zMsEZqsaAt1MEALw_wcB

Graag ervaringen in vergelijkbare situaties, tips waar op te letten. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou er allereerst eens vanuit gaan dat breedband internet, snel genoeg voor streaming van films, geen vanzelfsprekendheid is in Europa. Dus zou mezelf zeker niet vastpinnen op streaming only. Eerder op "he shit, weer geen bandbreedte voor Netflix beschikbaar" ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
The Eagle schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:47:
Ik zou er allereerst eens vanuit gaan dat breedband internet, snel genoeg voor streaming van films, geen vanzelfsprekendheid is in Europa. Dus zou mezelf zeker niet vastpinnen op streaming only. Eerder op "he shit, weer geen bandbreedte voor Netflix beschikbaar" ;)
Vaak is er op campings wel een mogelijkheid voor wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 14:40
Klopt, maar meestal zijn die zo slecht dat je er nog geen youtube video op kunt bekijken op 720p.
Als je onbeperkt internet hebt, heb je vaak beter internet met een hotspot aanmaken dan wifi op de camping waar 1000 man achter hangt.

Verder over de beamer, schijnt goeie reviews te krijgen.
Zelf ben ik alleen niet zo van die "onbekende" merken.

Ik vraag me wel af; waarom gekozen voor een beamer op 1,5 meter?
heb je ook een wit doek? kun je dat ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 17:23
Ik heb zelf een jaar of 2 geleden na een flinke zoektocht mijn vriendin een Viewsonic M2 cadeau gedaan. In eerste instantie voor haar kunstprojecten maar die bleek een helder en prachtig beeld te projecteren, perfect voor af en toe een film in het groot. Diagonaal 100” in onze oude slaapkamermuur op een meter of drie - vier, en nu in de logeerkamer zo’n 76” op iets minder dan 2,5 meter. Wij hebben geen caravan maar als we niet kamperen huren we een huisje en dan gaat die standaard mee. Ben er tevreden over maar iets boven jouw budget.
Er is een vernieuwde versie, de M2e, met wat aanpassingen en verbeterde autofocus voor ongeveer 100 euro minder.

Bij dit soort beamers niet te veel waarde hechten aan ingebouwde appstores, die zijn vaak wat traag met updates en werken niet lekker soepel. Ik heb hiervoor een Firestick 4K, die ik direct vanuit de projector kan voeden via USB.

Denk ook aan het geluid, een ingebouwde speaker is handig maar voor lekker film kijken heb je een bluetooth speaker of liever een kleine soundbar echt wel nodig. (Toevallig gisteren zelf de Teufel Cinebar One Plus binnen gekregen voor de M2, die zouden buren op de camping niet waarderen >:) ) .
Ook een scherm is geen overbodige luxe. Die scoor je voor een paar tientjes. Er zijn schermen die je plat op tafel legt en omhoog kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob450
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-04 10:34
The Eagle schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:47:
Die ervaring heb ik niet, vrij wel overal voldoende 4G/5G ontvangst in de landen van Europa prima geschikt voor streamen vanTV content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

.
Rob450 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Die ervaring heb ik niet, vrij wel overal voldoende 4G/5G ontvangst in de landen van Europa prima geschikt voor streamen vanTV content.
De techniek staat voor niets en dit is natuurlijk een fijne ervaring. Je reageert wel op een oud bericht uit 2023 en dat heeft meestal geen meerwaarde meer.

[ Voor 198% gewijzigd door Jorgen op 05-03-2025 08:57 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:52
Jorgen schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:54:
[...]

Goedemorgen. Voor aankoopadvies is er dit format dat ingevuld moet worden:

[...]

Vul die vragen ook uitgebreid in. Waarom dacht je aan exact die beamer? Welke heb je nog meer overwogen? Zijn er specifieke apps die moeten draaien? Waarom start je die niet van je laptop of telefoon? Etc. Zo krijgen wij meer info en jij betere antwoorden. Op dit moment voldoet je topic daar niet aan en is het meer een summier boodschappenlijstje en dat mag niet op Tweakers.
Je reageert op een TS uit 2023, die door iemand anders nu gekickt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

XelaRetak schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:55:
[...]

Je reageert op een TS uit 2023, die door iemand anders nu gekickt is.
Ik zag het en was net een nieuwe aan het schrijven. Dank voor je tip! :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.