Gebruik deurbel met camera wanneer je niet thuis bent

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwbel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik zoek een nieuwe deurbel met camera.en heb me al veel gezocht, maar kan niet vinden of hetgeen ik wil wel toepasbaar is in de praktijk.
Wat zoek ik:
een deurbel met camera op batterij
een bel in huis bij voorkeur op stroom
een app die laat horen en laat zien wie er aan de deur staat
Oke, dit is natuurlijk standaard en niet zo moeilijk.
Maar.. ik ben dagelijks thuis en wil de app op mijn smartphone met alle gebruikers mogelijkheden,
ben ik in huis of buiten in de tuin wil ik de bel kunnen horen, ook op mijn smartphone en zien wie er aan de deur staat.
.
Uiteraard wil mijn vrouw de app ook, maar zij wil, zodra ze `s ochtends de deur uitgaat naar haar werk dat de app niet meer de bel laat horen wanneer er iemand aan de deur staat. Deze moet dus automatisch worden uitgeschakeld in haar app.
Wanneer ze weer thuiskomt moet de app automatisch weer ingeschakeld worden, zodat ze dan, of ze nu in huis of in de tuin is wél, ziet wanneer er iemand aan de deur staat en de deurbel op haar smartphone hoort.
Is dit mogelijk?.

Beste antwoord (via fwbel op 20-10-2023 11:09)

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
waar je naar op zoek bent heet Geofensing en voor zover ik weet zijn er meerdere merken die daar redelijk mee kunnen omgaan. in zo'n geval krijg je dus geen medingen als je away bent. sommige andere apps hebben alleen een away mogelijkheid (om handmatig in te stellen)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
waar je naar op zoek bent heet Geofensing en voor zover ik weet zijn er meerdere merken die daar redelijk mee kunnen omgaan. in zo'n geval krijg je dus geen medingen als je away bent. sommige andere apps hebben alleen een away mogelijkheid (om handmatig in te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 14:17
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar je kan binnen android met "standen" werken, die kunnen het geluid van bepaalde apps uit/in schakelen op basis van je locatie/wifi netwerk/tijd.

op die manier zou je een willekeurige app stil kunnen maken, dus ook die van je deurbel.
ik weet niet of Apple hier ook in voorziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwbel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05-2024
Dank.
Ik heb me nu een beetje ingelezen en idd, geofence is wat ik bedoel, maar wat ik niet begrijp, bevindt het automatisch aan- en uitzetten van geofence zich in de deurbel camera of in de bijbehorende app? En wanneer het in de app zit, ik wil dat 2 gebruikers de app gebruiken, maar slechts eentje gaat gebruik maken van geofence. Wanneer die persoon de woning verlaat moet geofence de app functies automatisch uitschakelen en bij thuiskomst weer automatisch inschakelen.
Maar de andere gebruiker mag hier geen hinder van ondervinden, voor deze gebruiker moeten alle functies wel beschikbaar blijven, zowel binnen- als buitenshuis.
Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb iets gelijkaardigs gebouwd met Home Assistant. De app van de deurbel (in mijn geval ReoLink) gebruik ik niet, ik gebruik enkel notificaties via Home Assistant. Met Home Assistant kan je eigenlijk alle smarthome systemen die je hebt aan elkaar knopen en programmeren wat er bij elke gebeurtenis gebeurt.

Home Assistant weet dankzij de companion app waar ik mij bevind. Als er gebeld wordt, loopt er een automation die een melding stuurt, en afhankelijk van waar ik mij bevind stuurt die deze met of zonder geluid.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat de use case simpeler samen te vatten valt. Je vrouw wil gewoon de meldingen van de deurbel muten wanneer ze niet thuis is. Zoiets lijkt mij het makkelijkste te doen via haar telefoon zelf. Voor Android kan zoiets met Tasker, inderdaad aan de hand van geofencing.

Android developer & dürüm-liefhebber