Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1987
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-12-2023
Goedemiddag,

Mijn eerste post hier, geen idee of ik goed zit maar laten we het hopen. Ik trek met mijn gezin in het nieuwe jaar in onze nieuwbouwwoning en wil daar graag in de woonkamer op een juiste manier mijn sonosboxen installeren zodat je lopend door de woning op dezelfde plekken het juiste geluid hoort.. We hebben best een lange woning (13.5 meter lang en 5.8 breed). Op bijgevoegd plaatje zelf mijn idee. De blauwe cirkels moeten hier Sonos Era 100 systemen voorstellen. Dit zou nu mijn idee zijn zodat het lekker in de hoek zit, net onder het plafond (2.95 m hoog), en je niet op de grond met kleine kinderen aan de slag hoeft. Daarnaast ook niet ergens midden in de woning tegen het plafond een boxje. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in de Coolblue winkel advies gevraaagd, hier raden ze aan mogelijk voor Era 300 te gaan in de linker onderhoek in plaats van een Era 100. Ook is hier geadviseerd een Sonos Move in de keuken te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

Foto van de woonkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ilplo6Nijn62TDsxi6gDBBQFRY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/14QZevahLp3N0ieRmPzAFOs0.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:12
Als je toch bezig bent, waarom ga je niet voor een soundbar met 2 achter speakers?

Die vlak bij je TV vervangen voor een soundbar, en die in de hoek bij de trap misschien toch iets meer naar het midden van je kamer en je hebt een surround oplossing.

Verder niet bekend met SONOS, gebruik zelf Musiccast, ook erg tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 15:40
Waarom gekozen voor sonos? niet dat het verkeerd is hoor!
Ken toevallig iemand die vorige week de era 100 heeft gekocht met een sonos sub. koppelen met de tv wordt afgeraden.
voor muziek streamen prima!

Hoe belangrijk vind je geluid?
wat is je budget?
ga/kun je ook nog kabels trekken? onder nieuwe vloer door of iets?
Wil je persee muziek in de keuken?

vertelllll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1987
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-12-2023
Dank voor jullie reacties.

Gekozen voor sonos, simpelweg omdat ik al 2 boxjes heb. Aan de andere kant, ik kan het nu in 1x goed doen, dus mogelijk zijn er nog andere opties die beter passen.

We gaan namelijk een verlaagd plafond met spotjes plaatsen in de woning, dus mogelijk is ook een inbouw systeem in het plafond een mooie optie. Hier gaan we nog aan de slag met electra, dus hier kan het e.e.a. aangelegd worden.

Geluid vind ik qua volume niet heel noodzakelijk. Ik wil vooral dat het functioneel werkt en het door de gehele woonkamer goed hoorbaar is. Daarnaast wil ik een mogelijkheid hebben ook een boxje mee te nemen naar de tuin en mogelijk 1 in de badkamer plaatsen (ook een verlaagd) plafond waarbij ik de ruimtes kan bedienen via 1 handige app. Ik weet dat dit met Sonos gemakkelijk gaat, maar als er andere betere opties zijn, hoor ik dat graag!

Budget voor de boxjes (woonkamer en keuken, draagbaar voor in de tuin en badkamer ligt rond de 1000-1250 euro)