Mede Tweakers,
Met veel verwachting heb ik de BBG discussie gevolgd. Mijn huidige systeem is aan vervanging toe en ik wil graag race sims in VR gaan proberen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast een keer een potje FIFA, of een shooter wil ik dit systeem gaan gebruiken om VR race sims te proberen in combinatie met een Quest 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een richtprijs van 2500,- (excl. de Quest).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 38WN95C (3840x1600 • 144Hz)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De BBG sluit volgens mij prima aan bij een groot deel van mijn wensen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Mijn huidige systeem heeft een MSI mobo en GPU maar heb eigenlijk nog nooit een slechte ervaring gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is altijd goed
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb mij een (beetje) ingelezen in de wereld van VR gamen. Wat ik begrijp is dat NVidia in de meeste gevallen wordt aanbevolen als GPU, zie bijv.:
Daarnaast twijfel ik een beetje over de kast. Ik heb nu ook een doorzichtig zijpaneel met wat minimalistische LED, leuk maar zeker geen must. Met de huidige videokaarten heb ik een beetje het idee dat je met een zijpaneel grotendeels tegen die enorme GPU zit aan te kijken. Mocht iemand nog een idee hebben dan houd ik mij aanbevolen.
Alvast bedankt!
Met veel verwachting heb ik de BBG discussie gevolgd. Mijn huidige systeem is aan vervanging toe en ik wil graag race sims in VR gaan proberen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast een keer een potje FIFA, of een shooter wil ik dit systeem gaan gebruiken om VR race sims te proberen in combinatie met een Quest 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een richtprijs van 2500,- (excl. de Quest).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 38WN95C (3840x1600 • 144Hz)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De BBG sluit volgens mij prima aan bij een groot deel van mijn wensen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 219,95 | € 219,95 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 | € 1.079,- | € 1.079,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,93 | € 57,93 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,90 | € 113,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 158,99 | € 158,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 119,12 | € 119,12 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.280,84 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Mijn huidige systeem heeft een MSI mobo en GPU maar heb eigenlijk nog nooit een slechte ervaring gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is altijd goed
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb mij een (beetje) ingelezen in de wereld van VR gamen. Wat ik begrijp is dat NVidia in de meeste gevallen wordt aanbevolen als GPU, zie bijv.:
Als ik dit lees, heb ik het vermoeden dat de achterstand van de 7900 XTX te verhelpen is met toekomstige updates. De 7900 XTX lijkt mij prima 'bang for buck' en zonder de wens van VR was ik hier zeker voor gegaan. Heeft er iemand ervaring, is het toch aan te raden om voor een 4080 te gaan? Indien de 4080 wordt gekozen, heeft dat nog invloed op het moederbord of de voeding?One major issue although affecting relatively few gamers is poor VR RX 7900 XTX performance compared with the RTX 4080. It’s going to need some attention from AMD’s driver team before we can recommend the RX 7900 XTX for the best VR gaming.
(https://babeltechreviews....-vs-rtx-4080-50-games-vr/)
Daarnaast twijfel ik een beetje over de kast. Ik heb nu ook een doorzichtig zijpaneel met wat minimalistische LED, leuk maar zeker geen must. Met de huidige videokaarten heb ik een beetje het idee dat je met een zijpaneel grotendeels tegen die enorme GPU zit aan te kijken. Mocht iemand nog een idee hebben dan houd ik mij aanbevolen.
Alvast bedankt!