Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gamepc inbouwen in reeds aangekochte 'retrocase'

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

• Gavinduncan
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-08 16:11
Hallo allemaal.

Een (autistische) kennis van mij had zijn zinnen gezet op een 'retrocase' en wil(de) daar graag een Gamepc ingebouwd zien.
De retrocase heeft ie wegens ongeduld reeds besteld en aangekregen:
https://www.checkmate1500plus.com/Products.aspx?id=352

Ondertussen had ik met Alternate en de leverancier contact opgenomen met de vraag of het überhaupt mogelijk was daar zulke configuratie in in te bouwen en welke onderdelen zij voorstelden.
Van beide was het antwoord dat ze ons niet verder konden helpen.

Vandaar dat ik de vraag hier even voorleg.
Misschien zit hier iemand tussen die het als een uitdaging ziet om toch te proberen hier iets van te maken of voor te stellen.
Het staat volledig vrij om onderdelen te selecteren (exclusief muis,toetsenbord en monitor) zolang ze aan onderstaande games tegemoet komen.
Het budget is minimum 1300 euro, maximum 2000 euro.

De games die hij zeker zou willen kunnen spelen, zijn:

- Starfield
- Warframe
- Red death redemption
- control
- cyberpunk 2077
- Minecraft met zware shaders
- life is strange
- lushfoil photography sim
- detroit become human
- tell me why
- telltale's the walking dead
- the wolf among us (1 en 2)

Als het onmogelijk zou blijken (kans is reëel natuurlijk), mag je dit ook melden uiteraard.
Extra info nodig? Laat maar weten.

Wat is je budget?
1300 tot 2000 euro exclusief inbouwkosten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik vertrouw op de kennis en kunde van zij die de 'uitdaging' aangaan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamepc in retrocase.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Zover ik kan zien kan er een Micro Atx/mini ITX in
En dan zou je met de extra rear module(pc horizontal cards) een prima GPU in kunnen met pci-e riser. Ik kon alleen niet vinden welke maten de PSU aan moet voldoen.

/Edit volgens verschillende builds zou er een SFX PSU in kunnen.

/Edit 2 welke resolutie/Hz gaat hij Gamen?
Want we kunnen wel 2000 euro kapot slaan op een pc. Maar als hij vervolgens op 1080p 60hz gaat spelen is 1000 euro al overkill.

[ Voor 36% gewijzigd door loki504 op 17-10-2023 16:43 ]

• Gavinduncan
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-08 16:11
Goh, welke resolutie ie wenst, weet ik nog niet zo goed. Ik heb ook geen weet van welke monitor hij heeft of wil gebruiken. Maar zo je wilt, mag je een basis- en een hogere configuratie ifv het budget bekijken. Hij is volgens mij geen hardcore gamer die het ultieme eruit wilt persen. Hij wilt vooral die games kunnen spelen. Indien je het op termijn ook zou zien zitten om de configuratie samen te stellen/in te bouwen, willen ze er gerust voor betalen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!

Dit topic is gesloten.