Groep springt, aarlek niet.

Pagina: 1
Acties:

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:27
Hi,

sinds gisteren springt 1 specifieke groep die in de woonkamer, keuken en tuin. Alle apparaten die ik kon afschakelen zijn afgeschakelt. Al die apparaten doen het nu prima op een andere groep.

Ik heb wat afgedopte kabels met elektrisch tape in de tuin dus ik vermoed dat het daar mee te maken heeft. Echter: als daar elektriciteit zou lekken, zou ik verwachten dat de aardlek ook springt.

Mis ik iets?

Kan iemand uitleggen in welk geval de aardlek wel zou blijven werken maar 1 specifieke groep niet?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kortsluiting of simpelweg overbelasting.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een aardlek detecteert aardlekfouten, een zekering overbelasting en kortsluiting.

Conclusie zou dus zijn dat je een van die laatste twee hebt, waar een aardlek niet op reageert.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Als de fase en de nuldraad contact maken springt de zekering. Niet de aardlek...

Euhm... \n ...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Met ^.
Het verbaast me wel dat je een kring hebt die in natte delen (tuin), in de keuken én ook in de woonkamer zit. Natte delen wil je liefst apart steken, zodat een probleempje in een tuinlamp je koelkast niet uitschakelt bijvoorbeeld.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:27
Het is mij helemaal duidelijk. Bedankt allemaal!
Pagina: 1