Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:45
Beste tweakers!

Ik zou graag advies willen vragen of er developers/engineers gewerkt hebben/werkzaam zijn bij AZL. (adviezen vanuit andere vakgebieden zijn ook welkom!). AZL is een pensioenuitvoerder dat onder de NN valt.

De reden waarom ik dit vraag; is dat het me een heel tof bedrijf lijkt, en ik zou graag meer over willen weten. Voornamelijk op het stukje; development/werk cultuur. De reden hiervoor is dat het me als developer interessant lijkt om later het pensioen domein in te treden

Aan de buitenkant (Blogs, LinkedIn, Glassdoor), heb ik al reeds gespeurd, maar kon er helaas weinig over terugvinden. Ik ben me ervan bewust dat ik hier achterkom via een interview/sollicitatie. Maar wou dit topic toch maken als een stukje voorwerk/voor onderzoek.

Link naar hun site: https://www.azl.eu/

Daarnaast algemene ervaringen/adviezen/hulp resources over het werken in een pensioendomein/pensioenbedrijf lijkt me ook heel interessant. Ik moet hierbij eerlijk zeggen dat ik hier ook niet veel van af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05 08:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb vanuit een consultancy veel samengewerkt met azl, en ik ken alleen de actuariële kant een beetje.
Dat leek van de buitenkant wel een beetje een puinhoop*, dus wellicht valt er een hoop te verbeteren :p
Verder waren alle mensen heel vriendelijk en leken ze een relaxte werkcultuur te kennen.

*Dikke disclaimer dat ik het dus niet van binnen heb gezien en daarom dus nadruk op het woord 'leek'.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:45
DirtyBird schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:16:
Ik heb vanuit een consultancy veel samengewerkt met azl, en ik ken alleen de actuariële kant een beetje.
Dat leek van de buitenkant wel een beetje een puinhoop*, dus wellicht valt er een hoop te verbeteren :p
Verder waren alle mensen heel vriendelijk en leken ze een relaxte werkcultuur te kennen.

*Dikke disclaimer dat ik het dus niet van binnen heb gezien en daarom dus nadruk op het woord 'leek'.
Gaaf bedankt voor je reactie!

Zou ik mogen vragen hoe recent dit was? en wat voor consultancy je leverde? Development, Cloud of een ander vakgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05 08:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Dit is van afgelopen jaar. Ging echt om actuariaat, dus geen it-gerelateerde zaken, maar pensioeninhoudelijk.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8