Google Nest thermostaat geeft verkeerde info aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-07 20:31
Hi,

Wij hebben in de woonkamer een Google Nest thermostaat hangen. Deze is verbonden aan het WiFi-netwerk en hiermee zetten we de (vloer)verwarming aan en uit etc. Nu valt mij de laatste tijd wat op, namelijk dta de informatie die je ziet niet klopt. Voorbeeld:

De temperatuur binnen is 20 graden geeft hij aan ( lijkt gevoelsmatig ook niet te kloppen, maar oke ). Ik draai de verwarming AAN naar 21,5. In het oranje display zegt Nest over 25 minuten oftewel over 25 minuten zit ik op 21,5 graad. Je raad het al dat is niet zo. Sterker nog we zijn nu 4 uur verder en hij is nu pas op 20,5 ( grote ruimte vloerverwarming dus duurt even ).

Hoe kan je Nest er zo ver naast zitten? En wat is eraan te doen?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
<knip> Met een bump binnen een dag maak je geen vrienden

[ Voor 68% gewijzigd door Septillion op 18-10-2023 11:22 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Hoe lang hangt die Nest al?
Het lijkt me namelijk dat zo'n ding ook ingeleerd moet worden, Na een aantal stookdagen snapt het ding dat het toch wel wat langer duurt voordat de ingestelde temperatuur bereikt is en zal zich hierop aanpassen.
Maar dit zijn allemaal aannames zoals ik verwacht een slimme thermostaat zou werken (heb ooit eens een thermostaat projectje gedaan met een raspberrypi en daar gaat toch wel veel meer logica in zetten dan je in eerste instantie zou verwachten)
Mogelijk is de stookcurve ook periode afhankelijk? In het voorjaarszonnetje zal de kamer 's ochtends sneller opgewarmd zijn en zal de Nest eerder stoppen. Mogelijk heeft deze nog deze stookcurve onthouden waardoor hij nu (tijdelijk) wat foute vooruitzichten geeft.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Hij hangt er al een paar jaar. Gok zo'n 3-4 jaar in totaal.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Heb inmiddels uren gezocht op internet, maar wordt er niet wijzer van. Zou hij stuk zijn? Wij hebben vorig jaar een Intergas Xtreme 30 cv op laten hangen, maar daarvoor deed hij ook al vreemd en super onnauwkeurig. Waar zou het hem in kunnen zitten?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

mucuracat

YES

CryptoNL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:17:
Heb inmiddels uren gezocht op internet, maar wordt er niet wijzer van. Zou hij stuk zijn? Wij hebben vorig jaar een Intergas Xtreme 30 cv op laten hangen, maar daarvoor deed hij ook al vreemd en super onnauwkeurig. Waar zou het hem in kunnen zitten?
Het schijnt te helpen als je sunblock en wifi uitzet, maar zonder wifi is ie minder slim.
Tevens had iemand achter de thermostaat gat gemaakt in de muur, Voor extra koeling (Amerikaan, die hebben allemaal gipsplaten muren :P )

Ik heb de gok gewaakt en ook 1 aangeschaft voor een mooi prijsje. Een keer een kamer thermometer bij houden. Als je de verschil van graden weet, zou je er op kunnen anticiperen.

Als hij 20 laat zien ipv 18 en je zet het op 21 om te warmen, heb je dus op 19 gezet :+

Tuurlijk, het zou de juiste temp moeten tonen. Hopelijk ooit snel.

En er is een andere topci hierover. Nest thermostat (3rd gen) geeft te hoge temperatuur aan

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 08-11-2023 08:26 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Pagina: 1