Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 18:49
Hoi tweakers,

Even een vraag over een nieuwe cao en indiensttreding. Als de lonen per 1 januari omhoog gaan en ik per die datum in dienst ga, krijg ik dit dan mee op het besproken salaris wat voor die datum al is ondertekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 20:31
Ja, je wordt altijd volgens CAO schaal en trede uitbetaald.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 18:49
ZicoDon schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:10:
Ja, je wordt altijd volgens CAO schaal en trede uitbetaald.
Ook als het besproken salaris nog steeds binnen de schaal valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 20:31
Ik weet natuurlijk niet exact de situatie, maar als er een schaalindeling is en je wordt ingedeeld in bijvoorbeeld Schaal 5 trede 5 wat nu staat op 3000eu. en na 1 januari komt dezelfde trede op 3100eu krijg je dat uitbetaald.

Als er in de CAO geen schalen of treden zijn vastgelegd durf ik het niet met zekerheid te zeggen.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik denk dat de enige partij die hier een sluitend antwoord op kan geven de HR-afdeling is van het bedrijf waar je in dienst treedt ;)

Veel zal afhangen van hoe het aanbod er precies uit ziet... Of je een exact salaris hebt afgesproken, of dat er een trede in een CAO-schaal is afgesproken. Als je een salaris hebt afgesproken, dan kan ik me maar zo voorstellen dat er op de datum van indienstrtreding een geschikte trede bij gezocht wordt. En dat je dus gewoon in dienst zult treden voor het salaris wat je hebt afgesproken. Maar vraag het na bij de HR-afdeling die je contract regelt :) Als je nog niet getekent hebt, is nu het moment om te onderhandelen :P

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 17-10-2023 11:21 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:27
Als je voor een vast overeengekomen salaris begint op 1-1-2024 dan krijg je dat salaris en geen verhoging.
Bij indienstreden in een CAO schaal en trede dan geldt de loonsverhoging van die trede.
Pagina: 1