Staande patchkast ophangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allan
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 11:21
Beste Tweakers,

Ik heb wat advies nodig; Voor ons nieuwe kantoorpand heb ik een een diepe patchkast gekocht. 1 meter diep, zodat we onze ups daarin kunnen hangen. Echter toen ie bezorgd werd kwam ik er achter dat het geen hangende patchkast is, welke we wel graag zouden willen hebben (minder stof, minder kans om er tegenaan te komen)

Hangende patchkasten heb je alleen in een mini uitvoering en al helemaal niet op de diepte die we graag zouden willen hebben (althans zover ik heb kunnen vinden).

De patchkast die we nu dus hier hebben staan is een 15u staande patchkast met afmetingen: 600x1000x770mm (https://www.patchkast.nl/...-deur-600x1000x769mm.html)

Totaalgewicht van alle apparatuur (ongeveer 10kg naar boven afgerond) is 100kg.

De ruimte waar de patchkast komt te staan/hangen heeft een dikke betonnen muur, en is op dezelfde verdieping als ons kantoor, op de tweede verdieping.

We willen eigenlijk niet omruilen omdat:
1. de patchkast al uitgepakt is;
2. de patchkast al in elkaar gezet is;
3. we hopen dat er toch iets mogelijk is om deze op te gaan hangen.

Mijn vraag is: Is het verstandig om een staande patchkast op te hangen? Of om het ergens op te zetten? Hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Allan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:18
Tsja hangen wordt al snel prutswerk denk ik. Het kan ongetwijfeld afhankelijk van de staat van de betonnen muur, maar ik durf er van afstand geen uitspraken over te doen.

Ik zou kiezen voor een onderstel. Wellicht zit er een metaalbedrijfje in de buurt die dit op maat kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:09
Dus je argumenten om hem op te hangen zijn:
1. minder stof
2. minder kans om er tegenaan te komen

1. stof heb je altijd. hangend of staand.
2. de deur op de patchkast is bedoeld om de inhoud te beschermen.

Maar goed, ophangen kan waarschijnlijk wel.
Paar gaten achterin boren, paar goed bouten (8mm oid).

Je kan ook kiezen voor wat houten balken eronder of wellicht een kastje eronder?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38

lier

MikroTik nerd

De patchkast zal ontworpen zijn om te staan, kan me niet voorstellen dat het goed gaat als je hem aan het trame ophangt (tenzij hij daarvoor ontworpen is). Zou dus altijd voor ondersteuning kiezen (en hooguit verankeren aan de muur).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:18
Zou er niet aan beginnen.
Zo'n kast is niet gemaakt om het gewicht te dragen aan ophangpunten dus je trekt hem dan helemaal uit z'n verband als je dat doet.
Het gewicht van de apparatuur zit aan de voorkant en de kast is dus gemaakt om dat naar benden over te brengen.

Als je hem hoger wilt maak je een sokkel waar je hem op kunt plaatsen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.