Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 16:37
Goedemorgen,

Ik ga een inbouwkledingkast maken met daarin led-strips. Ik heb deze ledstrips van Ali en deze kastdeursensoren.

Relevante specs van de led-strips:
-DC 12 volt
-Vermogen: 7-9 W/M

Er zijn vier kasten met elk 2 meter aan led-strip. Dus 8 meter in totaal. Elke kast heeft een dubbele sensor (want twee deuren). Aan een setje sensoren zitten twee stekkers: één naar de led-strip en één naar de voeding.

Nu is mijn vraag welke voeding ik nodig heb. Ik zie overigens verschillende producten voorbij komen die volgens mij hetzelfde doen, namelijk driver/voeding/transformator. Ik vermoed dat deze allemaal hetzelfde doen namelijk 230v omzetten in 12v, maar als er een verschil is hoor ik het graag. Mogelijk dat een driver soms ook meer kan namelijk dimmen, communiceren met andere apparaten etc, maar dat is in mijn geval niet nodig.

Ik had zelf deze gevonden. Gezien het wattage zal ik er dan één per kast nodig hebben. Ik vroeg me af of er ook andere mogelijkheden zijn, namelijk één trafo voor alle kasten (zoals deze) of twee trafo's die elk twee kasten aansturen. Verder vroeg ik me af hoe ik deze driver netjes aan het stopcontact aansluit. Ik dacht zelf aan installatiedraad met lasklemmen en een stekker.

[ Voor 4% gewijzigd door Ken Wood op 17-10-2023 11:09 ]