Toon bij een andere aanbieder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeMastear
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
Deze vraag is ongetwijfeld al tig keer gesteld, maar ik heb het antwoord tot zover helaas niet kunnen vinden.

Blijft Toon werken als je overstapt naar een andere energieleverancier?

Momenteel zit ik bij Eneco, maar ik neem geen extra abonnement voor Toon af. Toon fungeert dus als een gewone thermostaat. Ik kan wel programma's kan instellen, maar heb geen toegang tot allerlei extra functies.

Blijft Toon als gewone thermostaat werken (inclusief instellen van programma's) als je naar een andere energieleverancier overstapt? Of werkt het dan helemaal niet meer?

Beste antwoord (via zeMastear op 17-10-2023 11:28)

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:09
zeMastear schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:55:
Dank voor jullie antwoorden. Nog even één laatste check: als je dus bij een andere aanbieder zit en ook niet dat abonnement van €4,50 afneemt, blijft Toon het doen als gewone thermostaat? Met de opties om programma's in te stellen?
via het paneel wel,
de app werkt dan niet meer.
het is dan niet meer dan een domme thermostaat,

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:05
https://www.eneco.nl/klan...oon/beginnen/abonnement/#

Geen energie van Eneco, maar wel Toon?
Als je een energiecontract bij ons hebt, gebruikt Toon die informatie. Zo laten we bij je verbruik persoonlijke tarieven zien. Maar je kunt Toon ook gebruiken als je geen stroom en gas afneemt van Eneco. En je kunt dus ook gewoon het abonnement afsluiten.

Omdat we niet precies de tarieven van andere energieleveranciers weten, gebruiken we een gemiddeld tarief om je energiekosten te berekenen. Het kan zijn dat dit bedrag afwijkt van de daadwerkelijke kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:39
Ik gebruik nog steeds toon, ik zit inmiddels een jaar bij NextEnergy.

Je betaald 4,50 per maand voor het toon abonnement aan Eneco om de Toon App te kunnen blijven gebruiken + software updates. Tarieven zal hij uiteraard niet ophalen... voor de rest werkt het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeMastear
Dank voor jullie antwoorden. Nog even één laatste check: als je dus bij een andere aanbieder zit en ook niet dat abonnement van €4,50 afneemt, blijft Toon het doen als gewone thermostaat? Met de opties om programma's in te stellen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:09
zeMastear schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:55:
via het paneel wel,
de app werkt dan niet meer.
het is dan niet meer dan een domme thermostaat,

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeMastear
Prima, als het een domme thermostaat is die via het paneel toelaat om programma's in te stellen, dan is het slim genoeg voor wat ik nodig heb :)

Dank nogmaals voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:44
Je kan de toon rooten om zo eigen software erop te zetten.
Kijk hier eens.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Pagina: 1