Vastzittende radiatorknop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-12-2025
Afgelopen zomer heb ik op zolder fout een tado radiatorknop gemonteerd. De houder zit er iets wat scheef op en ik kan het nu niet meer losdraaien met een tang zonder dat ik ook iets uit de verwarming los maak en er water uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rf_Q_gJiK3dCx4vE2qpQYg6DYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IRhNAWwR18oP7dp6kyjt5pt.jpg?f=fotoalbum_large

Gevolg hiervan is dat er eigenlijk continue warm water in de radiator loopt op het moment dat de cv aanslaat.

Is er iets wat ik hier aan kan doen? Ik heb al contact gezocht met het bedrijf dat bij ons de CV onderhoudt maar misschien is er iets wat ik zelf nog kan doen?

Bedankt alvast!

Alle reacties

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:53
Water aftappen, het deel volledig uitdraaien. Dan proberen in de bankschroef of je het dan los krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door BennieWolters op 16-10-2023 21:24 ]

Joe

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:06
Tang erop en ipv rustig losdraaien eens een klap geven, dikke kans dat het losschrikt.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:22
Stalen zijpaneel loshalen, dan is er vast een bahco/sleutel-/waterpomptang op het meedraaiende deel te zetten, en kun je die tegenhouden.

• whoopy_
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eerst proberen een waterpomptang op het meedraaiende deel te zetten en mocht dat niet lukken het hele element maar losmaken en verwijderen. Zal nog reactie plaatsen wanneer het is gelukt.

• whoopy_
Raling schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:57:
Stalen zijpaneel loshalen, dan is er vast een bahco/sleutel-/waterpomptang op het meedraaiende deel te zetten, en kun je die tegenhouden.
Dit is helaas geen optie aangezien het meedraaiende deel klein is. Zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6rj8SqIFWCKjOKe3wyjJPCe4xQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgt6e0At7mtZsSXqdfYeMwlz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal eens kijken of ik het los kan tikken en anders helaas toch geen andere optie dan iemand laten langskomen.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Zit er een h-onderblok onder je radiator?
Zo ja deze dichtzetten, bakje onder de ontluchter houden tot er geen water meer uitkomt. (de druk er af is)
De insert met de knop er uit draaien en kijken of je ze dan van elkaar af krijgt. (handdoek er onder er kan nog wat water uitkomen)
Let op dat je de insert niet beschadigd want dan werkt die niet meer.
Krijg je niet los of insert kapot dan naar de warmteservice en nieuwe insert halen.
Monteren, onderblok weer open draaien, geen lekkage? Knop naar keuze er op.
Cv installatie druk controleren en eventueel bijvullen.
Achterover leunen op de bank, foto voor tweakers en doorrrrr.

[ Voor 4% gewijzigd door edsandje op 18-10-2023 20:24 ]

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1