Onze ketel is in 2011 opgehangen, is in de eerste 2 jaar meerdere keren stuk geweest. Waardoor ik hem op de nominatie om te vervangen heb staan sinds 2013. Daardoor onderhoud wat verwaarloosd.
Als je 3x in de week geen warm water hebt en er voor 90 euro aan gesleuteld moet worden is dat niet grappig.
is in 2019 zelf verplaatst, meteen een onderhoudsbeurt laten doen om alles te laten controleren. De beurt is vrij bewerkelijk omdat pakkingen vervangen moeten worden omdat je dingen moet openen voor onderhoud.
De installateur was zeer tevreden, niets was ernstig vervuild, en er waren ook geen gekke waarden.
Nu zitten we alweer in 2023, nieuwe ketel ligt klaar op mijn werk in de stelling. Maar de huidige ketel doet het sinds 2019 beter dan ooit.
Overigens is onze installateur degene die zegt dat jaarlijks onderhoud de grootste geldklopperij is.
Het is gewoon een vaste bron van inkomsten.
Hij zegt dat er dermate veel sensoren in zitten dat de ketel vanzelf in storing gaat als de verbranding niet goed is.
De ketels zijn gesloten, dus eventuele verkeerde gassen kunnen nooit in huis komen.
Vanuit mijn werk kan ik mij daar wel in vinden.
Onze ketels zijn alleen een slagje groter met een gasverbruik van 3500m3 per uur.
Overigens is mijn advies wel om een keer per jaar of om het jaar te onderhouden. Ondanks dat ik het nu zelf even niet doe.
Met de volgende ketel ben ik dat wel van plan.
[
Voor 10% gewijzigd door
FRANQ op 20-10-2023 21:59
]