CV Ketel periodiek onderhoud of wachten op servicemelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 19:27
Ik laat elk jaar de cv-ketel een onderhoudsbeurt geven. Echter geven ketels al jaren een melding voor een servicebeurt, zo ook Remeha ketels met een service onderhoudskit (A, B of C).

Hoe doen jullie dit? Periodiek (jaarlijks of tweejaarlijks) onderhoud of de servicemeldingen afwachten? Ik vind Remeha tegenstrijdig hierin qua informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Joost1981_2 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:00:
Ik laat elk jaar de cv-ketel een onderhoudsbeurt geven. Echter geven ketels al jaren een melding voor een servicebeurt, zo ook Remeha ketels met een service onderhoudskit (A, B of C).

Hoe doen jullie dit? Periodiek (jaarlijks of tweejaarlijks) onderhoud of de servicemeldingen afwachten? Ik vind Remeha tegenstrijdig hierin qua informatie.
Wij moeten van de vve ieder jaar service doen(betalen we dus zelf, via de vve bijdrage) ik heb weleens voorgesteld omdit 2 jaarlijks te doen(bij moderne CV ketels was dat aan te raden) maar hier blijft het gewoon jaarlijks.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik laat gewoon jaarlijks onderhoud uitvoeren. Daar heb ik een onderhoudscontract voor.

Ketel is 10+ jaar oud overigens, vandaar.

[ Voor 20% gewijzigd door SmurfLink op 16-10-2023 21:22 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-07 10:15
Ik had geen onderhoudscontract en heb de servicemeldingen zelf telkens uitgezet.
Dat wel bij een nieuwe ketel, en dat is 8 jaar lang goed gegaan.
Ik dacht, ik bel wel bij een storing. Dan is dan eea wellicht duurder, maar heb ik eea wel al die tijd uitgespaard.

Recentelijk de stekker uit de ketel getrokken. Dus (dik) 8 jaar lang geen onderhoud, geen kosten en geen problemen gehad.

Als je een onderhoudscontract hebt, lekker jaarlijks onderhoud laten doen, daar betaal je voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jaarlijks onderhoud, maar dat is ook omdat mijn ketel al bijna 20 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:28
TERW_DAN schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:33:
Jaarlijks onderhoud, maar dat is ook omdat mijn ketel al bijna 20 jaar oud is.
Dan zou ik nu maar eens gaan vervangen.

Heb 3 jaar geleden een 21 jarige ketel vervangen en zag toch wel een flinke daling in verbruik. Dus wachten heeft geen zin denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:26
Truus01 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:16:
Ik had geen onderhoudscontract en heb de servicemeldingen zelf telkens uitgezet.
Dat wel bij een nieuwe ketel, en dat is 8 jaar lang goed gegaan.
Ik dacht, ik bel wel bij een storing. Dan is dan eea wellicht duurder, maar heb ik eea wel al die tijd uitgespaard.

Recentelijk de stekker uit de ketel getrokken. Dus (dik) 8 jaar lang geen onderhoud, geen kosten en geen problemen gehad.

Als je een onderhoudscontract hebt, lekker jaarlijks onderhoud laten doen, daar betaal je voor.
Op zich kan dit natuurlijk en je kunt daarmee inderdaad wel iets besparen. Echter er zijn twee redenen waarom ik het toch zou afraden. De belangrijkste is veiligheid: na een paar jaar zijn er afdichtringen versleten en kan er forse vervuiling zijn opgehoopt. Dit verhoogt risico’s bijv op vrijkomen van CO. Een tweede reden: je hebt iets meer risico dat de ketel plots in storing gaat. Als dat in de winter is zou je met spoed iemand moeten laten komen en dan is je besparing wel echt dik weg zeg maar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sleehond schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:41:
[...]

Dan zou ik nu maar eens gaan vervangen.

Heb 3 jaar geleden een 21 jarige ketel vervangen en zag toch wel een flinke daling in verbruik. Dus wachten heeft geen zin denk ik.
Een flinke daling in verbruik vind ik weinig spannend eigenlijk. Ik verwacht dit jaar een verbruik van 75m³. Zelfs als ik dat zou halveren, dan doet het vastrecht toch nog steeds het meeste pijn :P

Dat telt voor mij ook mee dat ik een oude ketel prima vind, met jaarlijks onderhoud. Zoveel doet ie toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-07 12:05
Welk risico wil je nemen? Voor een onderhoudscontract betaal je wel wat, ik weet niet hoe handig je zelf bent, het onderhoud zelf uitvoeren zal vast ook kunnen. Maar, mocht je een storting krijgen en het is midden in de winter, kom je wel achteraan in de rij te staan. Storingsmonteurs is een tekort aan en die bedrijven zullen eerst de mensen helpen die bij hun een contract hebben. Ik heb zelf altijd gekozen voor een contract, omdat dit me meer zekerheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het moet hier tweejaarlijks (in Vlaanderen), dus ik doe het tweejaarlijks.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:50
Een contract gaat het personeelstekort niet oplossen.

Een onderhoudscontract voor CV ketels is ook vaak kul. Zo zit er vaak een clausule waarbij de onderhoudskosten voor de eerste 10 levensjaar oid volledig gedekt zijn. Er valt vrij weinig te servicen aan een HR ketel van nog niet eens 10 jaar. Tevens heeft een HR ketel niet ieder jaar onderhoud nodig.

In het contract staat dan ook na 10 levensjaren dat je alleen voor de 24/7 service mag bellen en geen voorrijkosten betaalt.. Voor de rest betaal je alsnog al het materiaal en arbeid uit eigen zak.

Je mag bellen, de vraag is of ze dan ook daadwerkelijk meteen komen. Wij hebben zelf in sociale huur gezeten en daar zaten we wel een week of 2 zonder verwarming terwijl er wel een een service contract was. Dan krijg je te horen dat e het druk hebben en er niets aan kunnen doen.

Idem met mn zusje vorig jaar in haar vrije sector woning. Kreeg leuk te horen dat het druk is en maar moet wachten.

Zaken als waterzijdig regelen en het tunen van de vermogen valt ook niet onder het contract.

Wat ik zelf doe is om de twee jaar ongeveer rond deze tijd de installateur bellen en langs laten komen. In dit geval een ZZP-er. Kosten waren 50-100 euro. Hij gaf zelf ook aan dat het niet ieder jaar nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door com2,1ghz op 17-10-2023 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-07 18:40
Recent nog een onderhoudsbeurt uit laten voeren door een monteur.
We wonen er nog niet zo lang dus dit was de eerste keer dat ik hier iemand voor heb laten komen. Volgens de sticker op de CV ketel was het 2 jaar geleden dat er een beurt uitgevoerd was.

Toen deze monteur er was heb ik hem nog gevraagd naar welke frequentie hij zou aanraden.
Hij gaf aan dat het, op basis van ons jaarlijks verbruik (<750m3), prima was om de beurt volgend jaar over te slaan en voor een tweejaarlijks systeem te kiezen. De vervuiling viel na de twee voorafgaande jaren ook ontzettend mee.
Speelt ook mee dat de CV net 5j oud is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Dank voor de reacties. Als ik jullie zo hoor wachten jullie niet de servicemeldingen af van de ketel zelf maar toch iets periodieks of gewoon niet/zelf doen.

Zelf zou ik niet doen nooit doen. Het is toch een verbranding in je huis en dat moet veilig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Dat mag officieel ook helemaal niet meer sinds de gasketelwet van 1-4-2022.
Zolang het goed gaat zal de gasketelpolitie je echt niet achterna zitten maar stel je hebt brand en men komt erachter dat je zelf hebt zitten sleutelen kan de verzekering bijvoorbeeld niet uitkeren.
Of de soep echt al zo heet gegeten wordt weet ik niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:31
Onze ketel is in 2011 opgehangen, is in de eerste 2 jaar meerdere keren stuk geweest. Waardoor ik hem op de nominatie om te vervangen heb staan sinds 2013. Daardoor onderhoud wat verwaarloosd.
Als je 3x in de week geen warm water hebt en er voor 90 euro aan gesleuteld moet worden is dat niet grappig.

is in 2019 zelf verplaatst, meteen een onderhoudsbeurt laten doen om alles te laten controleren. De beurt is vrij bewerkelijk omdat pakkingen vervangen moeten worden omdat je dingen moet openen voor onderhoud.
De installateur was zeer tevreden, niets was ernstig vervuild, en er waren ook geen gekke waarden.

Nu zitten we alweer in 2023, nieuwe ketel ligt klaar op mijn werk in de stelling. Maar de huidige ketel doet het sinds 2019 beter dan ooit.

Overigens is onze installateur degene die zegt dat jaarlijks onderhoud de grootste geldklopperij is.
Het is gewoon een vaste bron van inkomsten.
Hij zegt dat er dermate veel sensoren in zitten dat de ketel vanzelf in storing gaat als de verbranding niet goed is.
De ketels zijn gesloten, dus eventuele verkeerde gassen kunnen nooit in huis komen.

Vanuit mijn werk kan ik mij daar wel in vinden.
Onze ketels zijn alleen een slagje groter met een gasverbruik van 3500m3 per uur.

Overigens is mijn advies wel om een keer per jaar of om het jaar te onderhouden. Ondanks dat ik het nu zelf even niet doe.
Met de volgende ketel ben ik dat wel van plan.

[ Voor 10% gewijzigd door FRANQ op 20-10-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb zelf een afspraak met de installateur dat ze zelf bijhouden wanneer het tijd is voor een beurtje. Ze geven vooraf door dat ze komen en zo heb ik er zelf geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:42

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

FRANQ schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:56:

Overigens is onze installateur degene die zegt dat jaarlijks onderhoud de grootste geldklopperij is.
Het is gewoon een vaste bron van inkomsten.
Hij zegt dat er dermate veel sensoren in zitten dat de ketel vanzelf in storing gaat als de verbranding niet goed is.
De ketels zijn gesloten, dus eventuele verkeerde gassen kunnen nooit in huis komen.

Overigens is mijn advies wel om een keer per jaar of om het jaar te onderhouden. Ondanks dat ik het nu zelf even niet doe.
Met de volgende ketel ben ik dat wel van plan.
Ehh, ik snap het niet. Wat moet ik nu doen. Wel of niet.....

Ik had ooit een nieuwe ferroli ketel in een gerenoveerde appartement. Eerste tijd paar probleempjes onder garantie. Daarna 7 jaar geen onderhoud... Nooit problemen.

Normaliter vertellen ze je dat je eens per jaar onderhoud moet laten plegen. Het grootste probleem is vervuiling van de ketel. Laat nu het gasverbruik steeds lager worden in de moderne geisoleerde woningen. Minder gas is minder vervuiling in de ketel. Naar mijn idee kun je het onderhoudsinterval gerust iets verlengen. De gemiddelde pakking die vervangen word bij een beurt is echt niet binnen een jaar "versleten"

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:04

Dentheman

Zie signature

Ik heb begin 2014 een nieuwe intergas ketel opgehangen (en de gehele CV +SWW water installatie aangelegd) en heb het onderhoud een beetje voor mij uit geschoven, dit voorjaar is de ketel voor het eerst geserviced, de monteur zette zijn geld op 2 scenario's:
- Dit wordt een dure grap
- Soms zit het mee

Het werd het laatste scenario, ook geen buitensporige vervuiling binnen de ketel.
Vanaf heden ga ik het onderhoud wel frequenter laten uitvoeren :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb een vrij nieuwe remeha ketel en de installateur volgt hier het schema van remeha zelf. Dus bij signaal van de ketel bel ik hem voor een beurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
F.Baarda schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Ehh, ik snap het niet. Wat moet ik nu doen. Wel of niet.....

Ik had ooit een nieuwe ferroli ketel in een gerenoveerde appartement. Eerste tijd paar probleempjes onder garantie. Daarna 7 jaar geen onderhoud... Nooit problemen.

Normaliter vertellen ze je dat je eens per jaar onderhoud moet laten plegen. Het grootste probleem is vervuiling van de ketel. Laat nu het gasverbruik steeds lager worden in de moderne geisoleerde woningen. Minder gas is minder vervuiling in de ketel. Naar mijn idee kun je het onderhoudsinterval gerust iets verlengen. De gemiddelde pakking die vervangen word bij een beurt is echt niet binnen een jaar "versleten"
Nou niet onderhouden kan in een hoop situaties geen kwaad, maar ik wil dat niet als advies geven hier op het forum.

Vanwege de sensoren in een moderne ketel is het in principe niet noodzakelijk.

Iemand met een open VR ketel moet daar gewoon jaarlijks naar laten kijken. Omdat daar kans op co vergiftiging is.

Ik kan hier op het forum niet inschatten wie wat voor ketel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.Baarda

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

FRANQ schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

Nou niet onderhouden kan in een hoop situaties geen kwaad, maar ik wil dat niet als advies geven hier op het forum.

Vanwege de sensoren in een moderne ketel is het in principe niet noodzakelijk.

Iemand met een open VR ketel moet daar gewoon jaarlijks naar laten kijken. Omdat daar kans op co vergiftiging is.

Ik kan hier op het forum niet inschatten wie wat voor ketel heeft.
Helemaal geen onderhoud is ook niet mijn uitgangspunt. Maar een verdienmodel en onnodig werkgelegenheid creeren door naar mijn mening zeer frequent onderhoud te laten plegen is een beetje te gek. Door installateurs worden allerlei argumenten aangedragen en op angst ingespeelt om maar een onderhousabbonnement af te sluiten.
Bij sommige installateurs mag een ketel niet te oud zijn om sommige onderdelen in het abbonnement kosteloos te laten vervangen. Zo'n abbonnement is dan ook duurder dan een regulier onderhoudsabbonnement. Als je dan weet dat er diverse onderdelen in een ketel best wel een lange garantietermijn kennen en deze gewoon onder garantie vervangen kunnen worden dan is dat kassa voor de installateur in de vorm van extra abbonnementsgeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.Baarda

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

https://www.feenstra.com/...onnement.html#21993=63629

Zo heeft Feenstra een All in abbonnement waar eens in de twee jaar onderhoud in zit.
Kost je 16.98 euro per maand. Je ketel mag max 15 jaar oud zijn (algemene voorwaarden)
Je toestel krijgt een keuring/onderhoud vooraf. Die kost je 65 euro ex materiaalkosten.

Dus na twee jaar komen ze weer langs voor onderhoud en dat heeft je dan 24x16.98 euro = 407.52 euro gekost. Wel met de garantie dat ze bij storingen langskomen en kapotte onderdelen kosteloos vervangen (in de garantie van de ketel??)
Kortom voor een uurtje werk per twee jaar betaal je ruim 400 euro...
En bij een respectabel cv-merk van recent bouwjaar zijn storingen te verwaarlozen.

Bij een vrij nieuwe ketel zou eens in de 4 jaar onderhoud misschien wel genoeg zijn? Daarmee bespaar je in bovengenoemde ruim 800 euro. Laat dan de installateur komen voor laten we zeggen 150 euro voor onderhoud? Dan heb je nog 650 euro in de pocket om zaken die niet in de garantie vallen te betalen of als je eens een storing hebt een monteur te laten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
F.Baarda schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:11:
https://www.feenstra.com/...onnement.html#21993=63629

Zo heeft Feenstra een All in abbonnement waar eens in de twee jaar onderhoud in zit.
Kost je 16.98 euro per maand. Je ketel mag max 15 jaar oud zijn (algemene voorwaarden)
Je toestel krijgt een keuring/onderhoud vooraf. Die kost je 65 euro ex materiaalkosten.

Dus na twee jaar komen ze weer langs voor onderhoud en dat heeft je dan 24x16.98 euro = 407.52 euro gekost. Wel met de garantie dat ze bij storingen langskomen en kapotte onderdelen kosteloos vervangen (in de garantie van de ketel??)
Kortom voor een uurtje werk per twee jaar betaal je ruim 400 euro...
En bij een respectabel cv-merk van recent bouwjaar zijn storingen te verwaarlozen.

Bij een vrij nieuwe ketel zou eens in de 4 jaar onderhoud misschien wel genoeg zijn? Daarmee bespaar je in bovengenoemde ruim 800 euro. Laat dan de installateur komen voor laten we zeggen 150 euro voor onderhoud? Dan heb je nog 650 euro in de pocket om zaken die niet in de garantie vallen te betalen of als je eens een storing hebt een monteur te laten komen.
Een abonnement zoals je hier beschrijft moet je nooit aan beginnen. Puur geldklopperij.

Je betaalt dus 400 euro per 2 jaar, dat is elke 6 jaar een hele ketel die je extra betaald. Je kan dat geld beter sparen.

Dat is alleen interessant in situaties waarbij je geen dag zonder de ketel kunt.

Zoals wij vanuit de zaak bij ziekenhuizen en tuinders een service contract hebben waarbij binnen een aantal uur een monteur op de stoep staat.
Snachts, in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:09
Remeha ketel hier. Geplaatst december 2013.
Ik plan de servicebeurten in o.b.v. de meldingen (A,B,C). Niet eerder.

Verder vooralsnog geen bijzonderheden over te vermelden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:36
Hier laat ik het elke twee jaar doen, Vaillant HR-ketel uit 2013. We verbruiken op jaarbasis maar 800m3 gas, wat relatief weinig is.

Geen onderhoudscontract, gewoon een losse onderhoudsbeurt van +/- €95. Mocht de ketel storing krijgen dan zetten we wel een elektrische kachel aan en douchen we bij familie in de buurt, zo’n duur contract vind ik onnodig.

Elke onderhoudsbeurt geeft de monteur weer aan: ziet er nog goed uit, ketel is nauwelijks vervuild. Dus ik blijf mooi bij het tweejaarlijkse schema.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 22-10-2023 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Volg het advies van de fabrikant.
Als die zegt elk jaar of om het jaar.
Remeha geeft zelf aan wanneer welke beurt.

Als je installateur aangeeft dat bv bij intergas jaarlijks niet nodig is hou je dat aan.
Ik heb er diversen in onderhoud en de meeste zitten om het jaar.
Er zitten erbij die amper vervuilen binnen 2 jaar maar ik raad aan om het minimaal 1x per 2 jaar te laten doen.
Het is niet alleen het onderhoud, ik kijk ook naar de installatie zelf zoals de rookgasafvoer en de gasleiding.
Een periodieke controle kan geen kwaad en qua kosten valt dat ook wel mee.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Geen eenduidig antwoord. Ik ga zelf toch maar voor eens per twee jaar een onderhoudsbeurt. Ook om bekend te zijn bij een installateur mocht je in de kou komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-07 12:56
Sinds nieuwe huis wordt hier de ketel eens in de 18 maanden onderhouden.

Is al een oudere ketel maar in prima staat. Recent heeft hij weer onderhoud gehad. Expansievat was kapot en ook meteen mee vervangen. Kosten vielen reuze mee.

Enige minpunt is dat de ketel afgekeurd was. Waarom? Iets met nieuwe gasketelwet en rookgasafvoer.... :'(
Deze voldeed niet aan de huidige wetgeving en daarom was de ketel afgekeurd. Inmiddels is deze conform wetgeving vervangen en vastgezet.

Nu weet ik niet hoe er mee omgegaan wordt. Als je controle zou krijgen ga je nat als ketel afgekeurd is. Maar ja, is er wel controle? Ook weet ik niet hoe verzekering zou reageren als je brand gehad zou hebben. Dus uit voorzorg en mogelijke problemen CO wel laten vervangen.

Let dus even op als je ketel wil laten onderhouden. Kan zijn dat deze wordt afgekeurd op rookgasafvoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mocht er ooit brand uitbreken en je ketel is de oorzaak, dan is het eerste wat de verzekering je zal vragen (na wat gemoedelijke woorden): Kunt u het bewijs overleggen van de laatste onderhoudsbeurt en keuring van de ketel?. Die soep wordt weldegelijk zo heet gegeten, als je antwoord nee is heb je een hypotheek op een stukje vervuilde grond met een afgebrand huis erop en geen woonruimte meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-07 10:15
pagani schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:48:
Mocht er ooit brand uitbreken en je ketel is de oorzaak, dan is het eerste wat de verzekering je zal vragen (na wat gemoedelijke woorden): Kunt u het bewijs overleggen van de laatste onderhoudsbeurt en keuring van de ketel?. Die soep wordt weldegelijk zo heet gegeten, als je antwoord nee is heb je een hypotheek op een stukje vervuilde grond met een afgebrand huis erop en geen woonruimte meer.
Ik weet dit niet van ketels, maar dit werd vroeger ook gezegd als je schoorsteenbrand zou krijgen, dat je bewijs van vegen moest kunnen overleggen. Dat is in ieder geval niet waar.
Maar in geval je voorbeeld, natuurlijk kan ik dan geen bewijzen meer overleggen, die zijn verbrand. Dus?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een CV-ketel krijgt normaal elke 24maand een onderhoudsbeurt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Truus01 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:00:
[...]

Ik weet dit niet van ketels, maar dit werd vroeger ook gezegd als je schoorsteenbrand zou krijgen, dat je bewijs van vegen moest kunnen overleggen. Dat is in ieder geval niet waar.
Maar in geval je voorbeeld, natuurlijk kan ik dan geen bewijzen meer overleggen, die zijn verbrand. Dus?!
Dan moet ook het pand van je loodgieter afbranden. Die heeft ook jouw factuur.

En dat achterhalen is echt niet teveel moeite voor een schadeclaim die al snel een half miljoen is.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 25-10-2023 19:16 ]

Pagina: 1