Mensen even een vraag :
Na een groot deel van de dag aan het vechten te zijn geweest met een SSD loop ik nu tegen iets anders aan waar ik niet eht blij van word :
Ik gebruik een EK-XTOP Revo Dual D5 PWM Serial pomp in mijn setup : yep 2 pompen (overkill maar goed)
Tevens zit er een Bykski TFC-CS-X flowmeter direct naar na de pomp.
Na vanavond voor de zoveelste keer de loop te hebben moeten legen, en weer vullen, geeft de flowmeter aan dat de pomp niet meer als 00.1 á 00.2 L/min meer doet
Dit is met allebei de pompen op volle snelheid.
Volgens HwInfo draaien allebei de pompen op volle snelheid : +/-4800 rpm
Bij het vullen van de loop word het (separate) reservoir zo leeg getrokken :
Lijkt mij dat de pompen het doen.
(Komt alleen nu wel een erg irritant gebrom uit de pompen, ze draaien nu nog steeds op volle snelheid)
Iemand een idee wat er hier aan de hand is ?
Kapotte pompen of een overleden/slcehte flowmeter ?
(Lucht is nou wel redelijk uit de loop : heb weer een kwartier met de kast lopen dansen)
[edit]
Lijkt dat de Bykski flowmeter het probleem is.
Morgen de hele zaak maar weer uit mekaar halen
[edit]
Pompen zijn kapot : stresstest gedaan met 3DMark, heetste punt 39 graden koelste punt 31 graden aka geen flow.
Na een groot deel van de dag aan het vechten te zijn geweest met een SSD loop ik nu tegen iets anders aan waar ik niet eht blij van word :
Ik gebruik een EK-XTOP Revo Dual D5 PWM Serial pomp in mijn setup : yep 2 pompen (overkill maar goed)
Tevens zit er een Bykski TFC-CS-X flowmeter direct naar na de pomp.
Na vanavond voor de zoveelste keer de loop te hebben moeten legen, en weer vullen, geeft de flowmeter aan dat de pomp niet meer als 00.1 á 00.2 L/min meer doet
Dit is met allebei de pompen op volle snelheid.
Volgens HwInfo draaien allebei de pompen op volle snelheid : +/-4800 rpm
Bij het vullen van de loop word het (separate) reservoir zo leeg getrokken :
Lijkt mij dat de pompen het doen.
(Komt alleen nu wel een erg irritant gebrom uit de pompen, ze draaien nu nog steeds op volle snelheid)
Iemand een idee wat er hier aan de hand is ?
Kapotte pompen of een overleden/slcehte flowmeter ?
(Lucht is nou wel redelijk uit de loop : heb weer een kwartier met de kast lopen dansen)
[edit]
Lijkt dat de Bykski flowmeter het probleem is.
Morgen de hele zaak maar weer uit mekaar halen

[edit]
Pompen zijn kapot : stresstest gedaan met 3DMark, heetste punt 39 graden koelste punt 31 graden aka geen flow.
[ Voor 10% gewijzigd door dierkx36 op 16-10-2023 23:32 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.