LED strip WC omkasting

Pagina: 1
Acties:

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-12 21:42
Hallo,

Ik wil achter de legger van mijn wc omkasting een led strip plaatsen.
Er komt nu een 24v? kabel uit de omkasting (rood en zwarte draad)

Bestaan er led strips met een connector waar ik dan de 2 draden op kan aansluiten of moet ik een led strip en connector los van elkaar kopen?
Iemand tips en links?

alvast bedankt

☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Wat is het verhaal achter die omkasting? Zat daar ooit al verlichting? Is dat geschakeld? En hoeveel volt?

Zit er een trafo ergens ingebouwd ofzo? Heeft iemand dit voor je gemaakt?

Veel vraagtekens bij dit verhaal.

Kort door de bocht: Ja er zijn led strips die je op 24 volt aan kan sluiten. Maar om je 3xht opweg te helpen mist er nog wat info.

• Stef CB
Koekstra schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:27:
Wat is het verhaal achter die omkasting? Zat daar ooit al verlichting? Is dat geschakeld? En hoeveel volt?

Zit er een trafo ergens ingebouwd ofzo? Heeft iemand dit voor je gemaakt?

Veel vraagtekens bij dit verhaal.

Kort door de bocht: Ja er zijn led strips die je op 24 volt aan kan sluiten. Maar om je 3xht opweg te helpen mist er nog wat info.
Is een nieuwbouw, ik had een voeding gevraagd voor LED strip achter wc.
Ik vermoed dat de voeding voor de led strip samen hangt met de drukknop (domotica, busbekabeling)
busbekabeling zou 24v zijn dus dan vermoed ik dat ik een led strip voor 24v moet kopen.

Mag ik de 2 draden solderen op de led strip?

☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Veel vermoedens… jij bent opdrachtgever neem ik aan, vraag het de installateur :bier:

• Stef CB
Gramser schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:44:
Veel vermoedens… jij bent opdrachtgever neem ik aan, vraag het de installateur :bier:
Ik probeer zelf al wat met dingen te prutsen en bezig te zijn :)
Dit is iets wat ik al zou willen doen zodat de wc ook meteen klaar is. Is opzich maar een klein werkje en zo gedaan.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-12 13:42
Stef CB schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Is een nieuwbouw, ik had een voeding gevraagd voor LED strip achter wc.
Ik vermoed dat de voeding voor de led strip samen hangt met de drukknop (domotica, busbekabeling)
busbekabeling zou 24v zijn dus dan vermoed ik dat ik een led strip voor 24v moet kopen.

Mag ik de 2 draden solderen op de led strip?
Jij hebt een opdracht gegeven om, X aan te leggen op plek Y.
Nu heb je vermoedens wat er zit?
Er zijn gewoon te veel vraagtekens wat eerder ook al aangegeven is.
Dus wat heb je aangevraagd? als je daarbij niet hebt gezegd ik wil een geschakelde 12v DC aansluiting of iets anders hebben dan krijg je iets waarvan je niet weet wat het is.
Dus ga naar je installateur toe en vraag wat er gemaakt is. (geschakeld, AC of DC, overige vragen)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Stef CB schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:32:
Klinkt als een KNX-systeem, voedingen daarvan geven vaak een paar honderd mA. Ik zou daar zeker geen LEDs-strip op voeden. Verwacht dat de installateur er gewoon 230V in de buurt heeft.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12 18:25
Neem je multimeter, ga er primair van uit dat er netspanning op zit en meet het als dusdanig (voor je veiligheid); geen netspanning dan kan je kijken wat er wel zit. Zit er 24V DC die inderdaad te schakelen valt, kan je er idd gewoon een LEDstrip op hangen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-12 12:56
naftebakje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:29:
Neem je multimeter, ga er primair van uit dat er netspanning op zit en meet het als dusdanig (voor je veiligheid); geen netspanning dan kan je kijken wat er wel zit. Zit er 24V DC die inderdaad te schakelen valt, kan je er idd gewoon een LEDstrip op hangen.
"Gewoon" tussen aanhalingstekens. Want je wilt toch ook wel zeker weten dat je voldoende vermogen hebt?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12 18:25
Groningerkoek schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:53:
[...]"Gewoon" tussen aanhalingstekens. Want je wilt toch ook wel zeker weten dat je voldoende vermogen hebt?
Als je opdracht hebt gegeven om voeding te voorzien voor LEDstrip, en er steken draden uit op de afgesproken plek; dan bestaat de kans dat dit de uitvoering van de opdracht is. En bouwvakkers kennende, zullen ze liever 10x teveel vermogen voorzien dan net te weinig.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-12 12:56
naftebakje schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Als je opdracht hebt gegeven om voeding te voorzien voor LEDstrip, en er steken draden uit op de afgesproken plek; dan bestaat de kans dat dit de uitvoering van de opdracht is. En bouwvakkers kennende, zullen ze liever 10x teveel vermogen voorzien dan net te weinig.
De chef van de bouwvakker echter zal vaak graag keurig volgens opdracht/bestek leveren en zoveel mogelijk verdienen en als die voeding van 3,- met weinig vermogen daaraan voldoet dan komt die erin.

Maar hoe dan ook, TS weet het niet en zal dus moeten kijken (kleine moeite)

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Hoe is de 24v? Kabel geschakeld?
Zit die al aan je lichtknop of heb je permanent licht?
En kan je er nog bij mocht de trafo stuk gaan?

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Pagina: 1