Inboedelverz. product niet meer op de markt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel12
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-10-2023
In 2014 heb ik een nieuwe TV aangeschaft t.w.v 860E, waarbij het gaat om dit model:
uitvoering: Samsung UE48H6800AW

Door een ongelukje tijdens het klussen is de TV flink beschadigd geraakt waarop ik een claim heb ingediend bij mijn 'all risk' inboedelverzekering. (ING)

Onderstaande de reactie van de bank.
Vervangingswaarde
Uw ING Inboedelverzekering biedt voor schade aan spullen tot tien jaar oud dekking op basis
van nieuwwaarde. Onder nieuwwaarde verstaan we het bedrag dat nodig is om een nieuw
gelijkwaardig exemplaar te kunnen kopen. Dit kun je teruglezen in artikel 4.1.1 van de
polisvoorwaarden van de ING Inboedelverzekering.
Indien het beschadigde product niet meer te verkrijgen is gaan we uit van een product met
vergelijkbare specificaties. Op dit moment is een Samsung UE50AU7172U te verkrijgen voor een bedrag
van € 399,99. Samsung UE50AU7172U - 50 inch - 4K LED).
Wij hopen dat u tevreden bent met deze wijze van afhandelen van uw schadeclaim.
*Hier gaat de eigen risico van €100 nog af.

Ik ben natuurlijk blij dat er een deel uitgekeerd gaat worden, zeker voor een TV die al een tijd mee gaat.

Wat ik wel gek vind is dat ik in de voorwaarden helemaal geen artikel 4.1.1 terug kan vinden en ik heb zitten zoeken, maar ik kan ook niets terugvinden over producten die niet meer te verkrijgen zijn en welke policy daar dan op van toepassing is.

Tevens vind ik nogal wat verschillen in specificaties, bv. de energielabels. A+ en G, welke naar mijn mening niet voldoet aan het criterium van "vergelijkbare specificaties".

Gewoon bij laten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Karel12 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:11:

Tevens vind ik nogal wat verschillen in specificaties, bv. de energielabels. A+ en G, welke naar mijn mening niet voldoet aan het criterium van "vergelijkbare specificaties".

Gewoon bij laten?
Vergelijk je het A+ label van je TV uit 2015 met een G label van de vervangende TV?
Een tijd geleden zijn die dingen op de schop gegaan, blijkbaar omdat ze na A++++ wel klaar waren om plusjes toe te voegen :P. Die 2 labels zijn dus heel anders. Een A+ van toen kan goed een G nu zijn.
Dus als het daarom gaat, kijk even naar het daadwerkelijke verbruik, dat zegt een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel12
Ik heb de specificaties zelf ook bekeken, de TV die ik had , zit op een verbruik van 56 kWh /1000h toch wel wat voordeliger dan 86 kWh /1000 h. Vind ik persoonlijk wel een groot verschil wat ook uitwerking heeft in het prijskaartje.

Al met al voelt het wel erg aan als een typisch verzekeringstruc om de kosten te drukken, zeker omdat ik het niet zo snel in de voorwaarden kan terugvinden.

Buiten dit verkapte zinnetje om, staan ze dus soort van in hun recht.
Onder nieuwwaarde verstaan we het bedrag dat nodig is om een nieuw
gelijkwaardig exemplaar te kunnen kopen
Toch even een vervelende nasmaak na 10+ jaren verzekerd te zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Karel12 op 16-10-2023 20:23 ]

Acties:
  • +58 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@Karel12
Sorry, maar aan dit soort zaken kan ik mij echt storen. Je sloopt thuis je eigen TV van 9! jaar oud. Veel mensen zouden uberhaupt niet aan hun verzekering denken. Maar prima, je hebt een verzekering en je meld de schade. Vervolgens krijg je 300 euro om een nieuwe TV aan te schaffen.
In die 9 jaar tijd zijn de tv zoveel beter geworden dat je voor dat bedrag al een veel betere TV kan kopen. Leg er nog iets bij en je hebt een super TV en je kan weer jaren vooruit.
Je moet in je handjes knijpen dat ze direct met een zeer net voorstel zijn gekomen. Want nu val je over de term/definitie van gelijkwaardig. Logisch dat een TV van nu verschillen heeft met die van 9 jaar terug. Ze maken nu bijv. helemaal geen curved TV's meer. FullHD wordt ook bijna niet meer verkocht, etc.

Dus zoals je zelf zegt, gewoon bij laten. Nieuwe TV kopen en genieten van je bijna gratis nieuwe TV.

[ Voor 14% gewijzigd door chrisborst op 16-10-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
458 dagen kost je 30kWh meer. (op basis van 2 uur en 18 minuten gemiddeld TV kijken per dag)

Dat is het verschil tussen je oude en je vergelijkbare TV.

Met €0,39 gemiddeld per kWh gaat het dus om €11,70 meer energie, ongeveer €0.78 per maand op die 458 dagen.

Je zou ING kunnen antwoorden dat je niet tevreden bent ; dat staat namelijk nog open.
Wij hopen dat u tevreden bent met deze wijze van afhandelen van uw schadeclaim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Karel12 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:18:
Ik heb de specificaties zelf ook bekeken, de TV die ik had , zit op een verbruik van 56 kWh /1000h toch wel wat voordeliger dan 86 kWh /1000 h. Vind ik persoonlijk wel een groot verschil wat ook uitwerking heeft in het prijskaartje.

Al met al voelt het wel erg aan als een typisch verzekeringstruc om de kosten te drukken, zeker omdat ik het niet zo snel in de voorwaarden kan terugvinden.Toch even een nasmaak na 10+ jaren verzekerd te zijn.
Het is maar hoe je er naar kijkt. Je had een curved tv met HD resolutie van 48” met een wat lager stroomverbruik en het aanbod is een nieuwe, rechte tv met hogere resolutie, meer inches en support qua updates e.d. Het is niet helemaal vergelijkbaar maar dat hoge stroomverbruik komt niet door ING maar door wat betere specs. En als je het er niet mee eens bent kan je altijd een tegenvoorstel doen, nee heb je, ja kan je krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel12
chrisborst schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:23:
@Karel12
Sorry, maar aan dit soort zaken kan ik mij echt storen. Je sloopt thuis je eigen TV van 9! jaar oud. Veel mensen zouden uberhaupt niet aan hun verzekering denken. Maar prima, je hebt een verzekering en je meld de schade. Vervolgens krijg je 300 euro om een nieuwe TV aan te schaffen.
In die 9 jaar tijd zijn de tv zoveel beter geworden dat je voor dat bedrag al een veel betere TV kan kopen. Leg er nog iets bij en je hebt een super TV en je kan weer jaren vooruit.
Je moet in je handjes knijpen dat ze direct met een zeer net voorstel zijn gekomen.

Dus zoals je zelf zegt, gewoon bij laten. Nieuwe TV kopen en genieten van je bijna gratis nieuwe TV.
Van slopen is zeker geen sprake, ik heb het over een ongeluk tijdens het klussen.

Als ik doelbewust zelf spullen zou slopen, zou ik mij zeer zeker ook kapot schamen om daar een claim voor in te dienen.

Ik knijp ook zeker in mijn handjes dat ik verzekerd ben, maar waarom moet ik blij zijn met die 300 dan? Ik ben toch immers verzekerd, daarvoor ben ik dan ook verzekerd toch?

Voor de rest snap ik je reactie wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Karel12 op 16-10-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel12
Vorkie schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:24:
458 dagen kost je 30kWh meer. (op basis van 2 uur en 18 minuten gemiddeld TV kijken per dag)

Dat is het verschil tussen je oude en je vergelijkbare TV.

Met €0,39 gemiddeld per kWh gaat het dus om €11,70 meer energie, ongeveer €0.78 per maand op die 458 dagen.

Je zou ING kunnen antwoorden dat je niet tevreden bent ; dat staat namelijk nog open.

[...]
Dank voor de sneller rekensom, dat valt wel te overzien. Wel heb ik twee kinderen van 4 en 6, dus dat gemiddelde gaat wel wat omhoog, zeker in de weekenden en vakanties. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
Karel12 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:28:
[...]
Van slopen is zeker geen sprake, ik heb het over een ongeluk tijdens het klussen.

Als ik doelbewust zelf spullen zou slopen, zou ik mij zeer zeker ook kapot schamen om daar een claim voor in te dienen.

Tevens vind ik de opmerking wat vreemd, waarom zou ik geen claim indienen voor een polis waarbij spullen tot 10 jaar verzekerd zijn? Ik ben immers all risk verzekerd, juist voor dit soort grapjes en dit is tevens de eerste keer dat ik uberhaupt claim.

Ik knijp ook zeker in mijn handjes dat ik verzekerd ben, maar waarom moet ik blij zijn met die 300 dan? Ik ben toch immers verzekerd, daarvoor ben ik dan ook verzekerd toch?

Voor de rest snap ik je reactie wel.
Je hoort mij toch ook niet zeggen dat je het met opzet hebt gedaan. Je hebt iets gedaan en als gevolg daarvan is je TV kapot, ik zeg slopen jij zegt ongeluk, prima.
Zeg ook niet dat je geen claim mag indienen, dat recht heb je en je maakt gebruik van je verzekering. Maakte alleen de opmerking dat veel mensen niet aan de verzekering zouden denken omdat ze vinden dat ze het zelf hebben gedaan of dat het om een 9 jaar oude TV gaat. Dat zegt meer over de rest dan over jou (ik zou ook een claim indienen O-) )

Je krijgt eigenlijk 400 euro (die 100 euro eigen risico moet je niet mee rekenen) wat een heel net bedrag is aangezien de prijzen van TV's echt enorm gedaald zijn.
Ik denk dat je nu een 48" FullHD kan kopen voor heel veel minder dan die 399. Dus ze matzen je met een erg ruime opvatting van gelijkwaardig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Karel12
chrisborst schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:36:
[...]

Je hoort mij toch ook niet zeggen dat je het met opzet hebt gedaan. Je hebt iets gedaan en als gevolg daarvan is je TV kapot, ik zeg slopen jij zegt ongeluk, prima.
Zeg ook niet dat je geen claim mag indienen, dat recht heb je en je maakt gebruik van je verzekering. Maakte alleen de opmerking dat veel mensen niet aan de verzekering zouden denken omdat ze vinden dat ze het zelf hebben gedaan of dat het om een 9 jaar oude TV gaat. Dat zegt meer over de rest dan over jou (ik zou ook een claim indienen O-) )

Je krijgt eigenlijk 400 euro (die 100 euro eigen risico moet je niet mee rekenen) wat een heel net bedrag is aangezien de prijzen van TV's echt enorm gedaald zijn.
Ik denk dat je nu een 48" FullHD kan kopen voor heel veel minder dan die 399. Dus ze matzen je met een erg ruime opvatting van gelijkwaardig.
Nee oke, wat je zegt kan ik ook inkomen. Ik had me er persoonlijk wat teveel bij voorgesteld :9~
, de mail kwam daardoor wat verkeerd binnen denk ik. Waarbij ik moet benadrukken dat ik een verzekeringsleek ben en het op moment van lezen, even als onrecht ' aanvoelde ' en ik daarop meteen een online forum raadpleeg.

Nu ik hier de nodige reacties krijg, met ongezouten meningen (waarvoor dank) valt alles ook even wat beter op zijn plek en denk ik dat het inderdaad wel OK is. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisborst
@Karel12
Het siert je dat je zo reageert! _/-\o_ Veel mensen zouden dat niet doen en simpelweg stoppen met reageren.
We zien je nieuwe topic graag tegemoet: "Help, ik moet een nieuwe TV kopen, maar welke" :+

[ Voor 21% gewijzigd door chrisborst op 16-10-2023 20:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Kunnen we een zuinige FullHD Curved aanraden? :+

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Dit kan prima in Algemene Zaken, tikje van Wonen naar AZ.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:36
Karel12 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:18:

Al met al voelt het wel erg aan als een typisch verzekeringstruc om de kosten te drukken, zeker omdat ik het niet zo snel in de voorwaarden kan terugvinden.

Buiten dit verkapte zinnetje om, staan ze dus soort van in hun recht.

[...]

Toch even een vervelende nasmaak na 10+ jaren verzekerd te zijn.
Even hier op inhaken, de gemiddelde schadebehandelaar heeft geen idee wat jij hier nu zegt. Die typen een model in en pakken iets wat er qua prijs en grootte op lijkt.

Ik zou zeggen gevalletje onkunde ipv onwil hoor. Als je zou willen kan je er tegenin gaan, maar zoals aangegeven hierboven denk ik niet dat het je heel veel oplevert.

Het is, zeker bij televisies, heel lastig om vergelijkbare modellen te vinden. Wij tweakers lukt dat, maar de gemiddelde Nederlander niet :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Je zou iets meer expertise mogen verwachten van een verzekeraar.

De UE50AU7172U is een buitenlandse model, dit houdt in dat je bepaalde apps niet kunt gebruiken/ downloaden in NL en Samsung Benelux dit model niet ondersteunt. Voor garantie ben je dus overgeleverd aan de grillen van de winkel/ dozen schuiver.

Goedkoopste 50” Samsung Benelux tv (50AU7040) kost 499 euro. De verzekeraar dient jou dus 399 uit te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:07:

Goedkoopste 50” Samsung Benelux tv (50AU7040) kost 499 euro. De verzekeraar dient jou dus 399 uit te keren.
Inmiddels voor 412 :+ Dus dan krijgt hij 312 euro. Dus voor de prijs (met de dag verder) daalt, misschien maar akkoord gaan met de 299,99 EUR :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
graceful schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 01:19:
[...]

Inmiddels voor 412 :+ Dus dan krijgt hij 312 euro. Dus voor de prijs (met de dag verder) daalt, misschien maar akkoord gaan met de 299,99 EUR :9
Hahaha nee, partijen zoals o.a. EL Vidas en Plasmavisie verkopen Buitenlandse/ Europese modellen (staat ook op hun website). Je krijt dus een andere versie wanneer je dit model bij El Vidas besteld.

Ik begrijp dat het zo complexer wordt maar hier kan de gemiddelde consument/ verzekerde niets aan doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst

De UE50AU7172U is een buitenlandse model, dit houdt in dat je bepaalde apps niet kunt gebruiken/ downloaden in NL en Samsung Benelux dit model niet ondersteunt. Voor garantie ben je dus overgeleverd aan de grillen van de winkel/ dozen schuiver.

Hoezo? Voor zo'n claim gaan ze echt geen experts inzetten. Waarschijnlijk hebben ze een draaiboek met de stappen erin en krijgen ze max 15 minuten om een claim af te handelen.
Waarschijnlijk zal het iets zijn in de trant van; zoek de eerst leverbare TV (bij een normale winkel) van hetzelfde merk met minimaal dezelfde afmeting en gebruik dat bedrag en ga bij twijfel iets hoger zitten.
En dat moeten ze dan voor alle type producten in je huis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
chrisborst schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Hoezo? Voor zo'n claim gaan ze echt geen experts inzetten. Waarschijnlijk hebben ze een draaiboek met de stappen erin en krijgen ze max 15 minuten om een claim af te handelen.
Waarschijnlijk zal het iets zijn in de trant van; zoek de eerst leverbare TV (bij een normale winkel) van hetzelfde merk met minimaal dezelfde afmeting en gebruik dat bedrag en ga bij twijfel iets hoger zitten.
En dat moeten ze dan voor alle type producten in je huis doen.
Dat is een mooie open deur. Je hoeft ook geen expert in te zetten, je kunt je processen zodanig inrichten om dit soort fouten eruit te halen. Kwestie van een extra stap aan het script toevoegen, het ontbreekt dus aan expertise in de hogere lagen (hier doelde ik op met 'expertise') of ze doen het bewust om de kosten te drukken.

Het mag niet zo zijn dat de verzekerde de dupe wordt van het gebrek aan expertise, en hierdoor uit eigen zak (flink) moet bijleggen voor een Benelux model/ product dat in eigen land ondersteuning geniet vanuit de fabrikant.

In deze case zou ik persoonlijk tevreden zijn met beide bedragen, tv is al lang afgeschreven echter is dit een ander verhaal wanneer je een claim indient voor je defecte high end tv van een paar jaar oud en de verzekeraar keert de waarde van een Europees model uit (soms honderden euro's verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:47

Daar moet je bij wijze van spreken een heel onderzoek voor doen om er achter te komen of dat inderdaad het geval is qua apps en garantie. Als ik dat model op zoek kom ik hoog in de lijst bij bol.com die een stuk tekst heeft over Europese modellen dat in feite zegt dat het gewoon moet werken omdat het anders niet via hun verkocht mag worden.
Ga je vervolgens naar Samsung dan bestaat dat model ook gewoon en kun je allerlei documentatie downloaden vanaf een NL site in de Nederlandse taal.

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE50AU7172UXXH/
Klik ik daar op garantie voorwaarden dan staat daar als eerste dat ik moet controleren of ik het product binnen de EU heb gekocht, staat niks over de Benelux.

https://www.bol.com/nl/nl...s-model/9300000035381987/
Europese modellen
Verkopers die televisies aanbieden via bol.com, zijn verplicht om televisies te verkopen die naar behoren werken en voldoen aan wat beloofd is en wat je redelijkerwijs mag verwachten. Dit zijn niet altijd televisies die binnen Nederland ingekocht zijn. Door het vrije verkeer van goederen binnen de Europese Unie kunnen verkopers namelijk televisies uit heel de EU inkopen en via bol.com aanbieden, net zoals dat kan bij andere online marktplaatsen en platforms. Zo kan een verkoper een televisie inkopen bij een leverancier uit de Benelux of bij een andere partij binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Daar moet je bij wijze van spreken een heel onderzoek voor doen om er achter te komen of dat inderdaad het geval is qua apps en garantie.

Als ik dat model op zoek kom ik hoog in de lijst bij bol.com die een stuk tekst heeft over Europese modellen dat in feite zegt dat het gewoon moet werken omdat het anders niet via hun verkocht mag worden.
Ga je vervolgens naar Samsung dan bestaat dat model ook gewoon en kun je allerlei documentatie downloaden vanaf een NL site in de Nederlandse taal.

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE50AU7172UXXH/
Klik ik daar op garantie voorwaarden dan staat daar als eerste dat ik moet controleren of ik het product binnen de EU heb gekocht, staat niks over de Benelux.

https://www.bol.com/nl/nl...s-model/9300000035381987/

[...]
Tot voor kort bood Samsung NL in ieder geval geen garantie/ ondersteuning op non-Benelux modellen, zie o.a. dit voorbeeld.

Het kan zijn dat ze de voorwaarden, al dan niet onder druk van de ECC, hebben aangepast. Het kan ook zijn dat ze nog steeds geen garantie/ support bieden op non-Benelux modellen en zich beroepen op hun disclaimer.
Buitenlandse producten

Producten die in het buitenland zijn gekocht en die niet in jouw land te koop zijn, komen mogelijk in aanmerking voor reparatie, na verificatie, in jouw land.

Als het product kan worden gerepareerd, kun je de geschatte kosten en de verwachte reparatietijd opvragen bij een erkend servicecentrum of bij onze klantenservice. Voor deze producten is de reparatietijd mogelijk langer dan normaal.

In sommige gevallen komt het product mogelijk niet in aanmerking voor reparatie:

- Als het benodigde onderdeel erg groot is, zoals een tv-scherm of een koelkastdeur.

- Als het onderdeel niet beschikbaar is (bijvoorbeeld als het product niet meer in productie is).

- Als de productspecificatie aanzienlijk verschilt van de producten die momenteel in jouw land te koop zijn.

- Als de serviceomgeving (bijvoorbeeld bandbreedte of spanning) op het product anders is dan die in jouw eigen land.
Alle Samsung EU televisies komen uit dezelfde fabriek, vaak kan je een CI+ module of apps via een omweg aan de gang krijgen echter is dit geen garantie. Benelux modellen eindigen op XXN, leuk dat je allerlei documentatie van de UE50AU7172UXXH kunt downloaden op de NL pagina echter wil dit niks zeggen aangezien dit EU regelgeving is die de fabrikant opvolgt.

Een simpele manier om een Benelux modellen te herkennen is naar de website van Samsung gaan, typenummer invullen en wanneer je specs en marketingplaatjes ziet is het een Benelux model zie je enkel documentatie is het een Europees model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:47
Freshouttheoven schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Alle Samsung EU televisies komen uit dezelfde fabriek, vaak kan je een CI+ module of apps via een omweg aan de gang krijgen echter is dit geen garantie. Benelux modellen eindigen op XXN, leuk dat je allerlei documentatie van de UE50AU7172UXXH kunt downloaden op de NL pagina echter wil dit niks zeggen aangezien dit EU regelgeving is die de fabrikant opvolgt.

Een simpele manier om een Benelux modellen te herkennen is naar de website van Samsung gaan, typenummer invullen en wanneer je specs en marketingplaatjes ziet is het een Benelux model zie je enkel documentatie is het een Europees model.
En dat moet de verzekeraar dus allemaal weten en opnemen in de processen? Bovenstaande gaat vooralsnog alleen over een TV van Samsung maar Samsung maakt veel meer dan alleen TV's. Geldt dit ook voor andere apparatuur van Samsung of hebben die andere combinaties waar het model op eindigt? Hoe doen andere merken dat voor televisies of voor willekeurige andere apparatuur?
Hoe doe je onderhoud op deze processen als welk merk dan ook ineens besluit om anders om te gaan met hun modellen?
Het gaat om een inboedelverzekering dus alle zaken die je mee zou nemen bij een verhuizing. Je kunt toch niet serieus verwachten van een verzekeraar dat ze de wereld aan controles opnemen in hun processen?

Edit:
Dat stuk over buitenlandse producten heb je als consument niets mee te maken. Garantie komt van de leverancier, niet van Samsung.

[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 17-10-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

En dat moet de verzekeraar dus allemaal weten en opnemen in de processen? Bovenstaande gaat vooralsnog alleen over een TV van Samsung maar Samsung maakt veel meer dan alleen TV's. Geldt dit ook voor andere apparatuur van Samsung of hebben die andere combinaties waar het model op eindigt? Hoe doen andere merken dat voor televisies of voor willekeurige andere apparatuur?
Hoe doe je onderhoud op deze processen als welk merk dan ook ineens besluit om anders om te gaan met hun modellen?
Het gaat om een inboedelverzekering dus alle zaken die je mee zou nemen bij een verhuizing. Je kunt toch niet serieus verwachten van een verzekeraar dat ze de wereld aan controles opnemen in hun processen?
Er bestaan lijsten met officiële dealers, het is allemaal niet zo ingewikkeld als jij schept.

Wil je het nog simpeler? Kijk niet naar de goedkoopste aanbieder maar neem de gemiddelde marktprijs en keer dit uit.
Edit:
Dat stuk over buitenlandse producten heb je als consument niets mee te maken. Garantie komt van de leverancier, niet van Samsung.
Mooie open deur, heb je überhaupt geklikt op de link mbt El-Vidas en deze doorgenomen? Zo te lezen niet anders had je dit niet ter spraken gebracht.

Je hebt inderdaad in beginsel niets met de fabrikant te maken mbt garantieafwikkelingen. Hier is de verkoper verantwoordelijk voor, wanneer de verkoper niet huis geeft zoals in het voorbeeld sta je met legen handen. Normaal gezien kun je dan de eerste twee jaar nog bij de fabrikant terecht, bij een non-Benelux model wanneer de winkelen en fabrikant niet thuis geeft is de enige mogelijkheid een ingebrekestelling en eventuele dagvaarding wat de gemiddelde consument niet zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Señor Sjon schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:53:
Dit kan prima in Algemene Zaken, tikje van Wonen naar AZ.
En dan schop ik 'm even verder, naar SF.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Karel12 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:11:
Wat ik wel gek vind is dat ik in de voorwaarden helemaal geen artikel 4.1.1 terug kan vinden en ik heb zitten zoeken, maar ik kan ook niets terugvinden over producten die niet meer te verkrijgen zijn en welke policy daar dan op van toepassing is.

Gewoon bij laten?
Of je het er gewoon bij moet laten hangt van allerlei factoren af, maar een daarvan is het punt dat je zelf noemt: waar staat dit beschreven in de voorwaarden?

Op de website van de bank/verzekeraar staan allerlei voorwaarden. Dus als je een antwoord wil op je vraag waar dit staat in de voorwaarden, dan moet je zelf de hyperlinks delen naar die voorwaarden.

Let op dat verzekeringen soms 'basisvoorwaarden' hebben en weer aparte aanvullende voorwaarden voor een specifieke verzekering.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

Edit:
En wat als je leverancier niet meer bestaat(Hallo BCC). Dan is garantie via de fabrikant wel een prettig extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:05
Hee, dat ding is 9 jaar oud! Dat je überhaupt nog denkt aan een claim als je hem zelf sloopt...
Maar goed, je was al weer bij zinnen gekomen zie ik... gelukkig.

De ts gaat binnenkort een nieuwe tv kopen, laten we hem daarbij helpen i.p.v. al die onzin over garantie en dagwaardes etc.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
wodkabuikje schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:24:
Hee, dat ding is 9 jaar oud! Dat je überhaupt nog denkt aan een claim als je hem zelf sloopt...
Maar goed, je was al weer bij zinnen gekomen zie ik... gelukkig.

De ts gaat binnenkort een nieuwe tv kopen, laten we hem daarbij helpen i.p.v. al die onzin over garantie en dagwaardes etc.
Maar daar is toch een all risk verzekering voor?
Als een verzekering die claims niet wilt hebben moet hij het ook niet aanbieden toch?

En we helpen TS toch ook door over die onzin als Garantie te praten/Dagwaardes Dat is namelijk onderdeel van het "probleem" en ING zegt dat hij recht heeft op een vergoeding. Dus van eventueel misbruik kan je niet spreken nu maakt ING zich alleen wel makkelijk vanaf(bewust of onbewust) en daarin mag je best verweer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

loki504 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:22:
[...]

Als een verzekering die claims niet wilt hebben moet hij het ook niet aanbieden toch?

En we helpen TS toch ook door over die onzin als Garantie te praten/Dagwaardes Dat is namelijk onderdeel van het "probleem" en ING zegt dat hij recht heeft op een vergoeding. Dus van eventueel misbruik kan je niet spreken nu maakt ING zich alleen wel makkelijk vanaf(bewust of onbewust) en daarin mag je best verweer geven.
ING kan zich, zelfs als ze allerbeste verzekeraar ter wereld willen zijn, niet meer meten aan jouw verwachtingspatroon? Dat EXACTE model / type wordt door de fabrikant niet meer gemaakt en dus ook niet meer geleverd :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
loki504 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:22:
[...]

Ja en nee. Als ie er is, kan ik me ergens voorstellen dat je er gebruik van maakt. En ergens ook niet. Want eigen schuld, dikke bult. Als je je daar echter voor verzekerd hebt... :P

Juist daarom zit ik bij Deck. Veel hoger eigen risico maar door de korting op de premie verdien ik dat hendig terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:25:
[...]

ING kan zich, zelfs als ze allerbeste verzekeraar ter wereld willen zijn, niet meer meten aan jouw verwachtingspatroon? Dat EXACTE model / type wordt door de fabrikant niet meer gemaakt en dus ook niet meer geleverd :o
Wat heeft dit met mijn verwachtings patroon te maken? Ook nergens zeg ik dat ze een exact model/type moeten vergoeden. Maar vergelijken met een buitenlands model is wel wat karig in mijn ogen. En daar zijn meerdere mensen het hier mee eens. Misschien had jij daar wel akkoord mee gegaan fijn voor jou maar een beetje tegen gas geven kan geen kwaad een verzekering komt natuurlijk ook niet direct met hun final offer.

@Pannencouque een all risk verzekering is toch juist om schade te vergoeden die je zelf door hebt veroorzaakt? Anders is het een normale verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

loki504 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Wat heeft dit met mijn verwachtings patroon te maken? Ook nergens zeg ik dat ze een exact model/type moeten vergoeden. Maar vergelijken met een buitenlands model is wel wat karig in mijn ogen. En daar zijn meerdere mensen het hier mee eens. Misschien had jij daar wel akkoord mee gegaan fijn voor jou maar een beetje tegen gas geven kan geen kwaad een verzekering komt natuurlijk ook niet direct met hun final offer.

@Pannencouque een all risk verzekering is toch juist om schade te vergoeden die je zelf door hebt veroorzaakt? Anders is het een normale verzekering.
Grappige is dat een verzekeraar je dat model TV niet eens gaat leveren, ze storten het bedrag ter waarde van dat model op je rekening en klaar is 'kees' .... Je koopt er vervolgens zelf maar een vervangende TV voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:37:
[...]

Grappige is dat een verzekeraar je dat model TV niet eens gaat leveren, ze storten het bedrag ter waarde van dat model op je rekening en klaar is 'kees' .... Je koopt er vervolgens zelf maar een vervangende TV voor.
Grappig dat je worden in mijn mond legt die ik niet gebruikt hebt...

Ik geeft alleen aan dat de vergelijking die verzekeraar heeft gemaakt niet geheel correct is. Dat heeft veder niets met leveren te maken. Maar wat wil je nu precies met je reactie bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

loki504 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Grappig dat je worden in mijn mond legt die ik niet gebruikt hebt...

Ik geeft alleen aan dat de vergelijking die verzekeraar heeft gemaakt niet geheel correct is. Dat heeft veder niets met leveren te maken. Maar wat wil je nu precies met je reactie bereiken?
Mág ik dezelfde vraag aan jou stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
loki504 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Daar heb je feitelijk helemaal gelijk in. 't Is mijn emotie die speelt rondom zo'n verzekering en dat ik er iets van vind dat mensen iets claimen na zo'n tijd en hun eigen stommiteit. Anderzijds: als de verzekering er is moet je er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Naar mijn idee is 400 euro uitkering voor een tv van 9 jaar oud best fors! Ik heb in 2013 een “topmodel” van Sony gekocht voor 2000 euro. Naar mijn idee presteert een tv van 400 euro uit 2023 beter dan dat…kortom, mijn tv van destijds 2000 euro is bijna niks meer waard.

Overigens dit jaar mijn LG C9 77 gesloopt door mijn zoontje (houten blok naar tv gegooid…) met een nieuwwaarde van 3700 euro. Daar nog 2800 euro voor gekregen. Dat is een forse afschrijving, maar ook terecht aangezien je voor 2800 euro de veel nieuwere LG C2 77 kon kopen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:45:
[...]

Mág ik dezelfde vraag aan jou stellen?
*knip* Dit voegt hier niets toe.

@Pannencouque ik ben zelf ook niet zo van het claimen bij verzekeringen maar goed ze bestaan met een reden.

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 22-10-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

*knip* Dit voegt hier niets toe.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 22-10-2023 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
*knip* Offtopic.

Als ik dit topic lees ben ik blij met mijn verzekering bij Deck.

[ Voor 31% gewijzigd door Yorinn op 22-10-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pannencouque schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:08:
Knip

Als ik dit topic lees ben ik blij met mijn verzekering bij Deck.
Geeft die na 9 jaar voor een afgeschreven product nog onrealistisch veel geld terug? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 22-10-2023 10:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

B-Bandit schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:52:
Naar mijn idee is 400 euro uitkering voor een tv van 9 jaar oud best fors! Ik heb in 2013 een “topmodel” van Sony gekocht voor 2000 euro. Naar mijn idee presteert een tv van 400 euro uit 2023 beter dan dat…kortom, mijn tv van destijds 2000 euro is bijna niks meer waard.

Overigens dit jaar mijn LG C9 77 gesloopt door mijn zoontje (houten blok naar tv gegooid…) met een nieuwwaarde van 3700 euro. Daar nog 2800 euro voor gekregen. Dat is een forse afschrijving, maar ook terecht aangezien je voor 2800 euro de veel nieuwere LG C2 77 kon kopen.
Nee, dit is geen fors bedrag. :) @loki504 ziet het schijnbaar als één van de weinig goed. TS betaald premies voor een all-risk verzekering, welke met een tijdspanne van 10 jaar werkt. Dan is het heel normaal dat hij in dit geval 400 euro vergoed krijgt. Uiteindelijk heeft TS hiervoor al die tijd ook zijn premie voor afgedragen.

Je, kunt natuurlijk wel gaan discusseren of hiervoor meer premie betalen zinvol is, of minder verzekerd en wat ja daarmee uitspraat meer geld spaart, alhoewel sparen ook weing zoden aan de dijk zet. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Nu online
_Dune_ schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Nee, dit is geen fors bedrag. :) @loki504 ziet het schijnbaar als één van de weinig goed. TS betaald premies voor een all-risk verzekering, welke met een tijdspanne van 10 jaar werkt. Dan is het heel normaal dat hij in dit geval 400 euro vergoed krijgt. Uiteindelijk heeft TS hiervoor al die tijd ook zijn premie voor afgedragen.

Je, kunt natuurlijk wel gaan discusseren of hiervoor meer premie betalen zinvol is, of minder verzekerd en wat ja daarmee uitspraat meer geld spaart, alhoewel sparen ook weing zoden aan de dijk zet. :)
Ik heb ook een allrisk verzekering. Echter zijn de ontwikkelingen in tv land de afgelopen 10 jaar zo hard gegaan dat ik een uitkering van bijna 50% vd nieuwwaarde royaal wil noemen. Geloof mij maar dat als je een tv uit 2014 van destijds krap €900 op MP zou zetten, je in je handjes mag knijpen met €100. Dat is naar mijn idee de dagwaarde. Dat staat volkomen los van het concept allrisk. Allrisk betekent enkel dat je ook verzekerd bent in geval van eigen schuld tov "van buiten komende onheil".

Wat hier misschien meespeelt is dat ING iets belooft met 10 jaar verzekeren tegen vervangingswaarde? Dat is natuurlijk een ander verhaal. Ik ben er niet in gedoken, maar dan is de €400 beter te verklaren.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

B-Bandit schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:45:
[...]
Wat hier misschien meespeelt is dat ING iets belooft met 10 jaar verzekeren tegen vervangingswaarde? Dat is natuurlijk een ander verhaal. Ik ben er niet in gedoken, maar dan is de €400 beter te verklaren.
Jup, vervangingswaarde lijkt verzekerd, zoals ook in de TS staat.
Echter de verwarring komt omdat ze onder het kopje vervangingswaarde over nieuwwaarde beginnen denk ik:
Vervangingswaarde
Uw ING Inboedelverzekering biedt voor schade aan spullen tot tien jaar oud dekking op basis
van nieuwwaarde. Onder nieuwwaarde verstaan we het bedrag dat nodig is om een nieuw
gelijkwaardig exemplaar te kunnen kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 22-10-2023 08:49 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Nu online
YakuzA schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Jup, vervangingswaarde lijkt verzekerd, zoals ook in de TS staat.
Echter de verwarring komt omdat ze onder het kopje vervangingswaarde over nieuwwaarde beginnen denk ik:

[...]
Ja vervangingswaarde is behoorlijk ongebruikelijk maar verklaart een groot deel van de discussie hier. Immers volgens mij is ING een van de weinige zo niet enige die de vervangingswaarde ipv dagwaarde hanteert.

Voor deel 2 vd discussie, de eigenlijke vraag van TS geldt dat hij voor €400 nu een tv koopt die rondjes rent om zijn oude tv.

Pagina: 1