Hallo,
Ik weet niet of ik helemaal in de goede sectie zit, maar deze leek het best passend.
Mijn Beko 7230 X droger wordt niet meer warm. Verder doen alle functies het en draait hij gewoon.
Het verwarmingselement heb ik verwijderd. Hier heb ik op de de 2 plekken waar de kabeltjes waren aangesloten een weerstands- en continuïteit test gedaan.
Op het zekeringtje met het rode knopje krijg ik signaal, en meet ik 0.5 ohm.
Op het andere zekeringtje krijg ik geen signaal bij de continuïteitstest en meet ik 28.xx kilo ohm.
Nu kan ik niet zo goed vinden wat ik zou moeten meten, en eerlijk gezegd is mijn kennis ook te laag.
Iemand die me kan helpen bij de conclusie ?
Heb ik het juist dat de zekering waar ik de zeer hoge weerstand meet en geen pieptoon krijg bij continuïteitstest stuk is?
Nieuw element a 5 tientjes ipv een droger van honderden euro's zou mooi zijn...
:strip_exif()/f/image/fC7qoctzTkqFIFOLlLcCWh5Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qjhXbrKPqj7M5FkareOZSM3C.jpg?f=fotoalbum_large)
En is er naast het verwarmingselement nog iets anders dat ik voor de zekerheid kan doormeten bij het probleem van "niet warm worden" ?
Alvast erg bedankt:)
Ik weet niet of ik helemaal in de goede sectie zit, maar deze leek het best passend.
Mijn Beko 7230 X droger wordt niet meer warm. Verder doen alle functies het en draait hij gewoon.
Het verwarmingselement heb ik verwijderd. Hier heb ik op de de 2 plekken waar de kabeltjes waren aangesloten een weerstands- en continuïteit test gedaan.
Op het zekeringtje met het rode knopje krijg ik signaal, en meet ik 0.5 ohm.
Op het andere zekeringtje krijg ik geen signaal bij de continuïteitstest en meet ik 28.xx kilo ohm.
Nu kan ik niet zo goed vinden wat ik zou moeten meten, en eerlijk gezegd is mijn kennis ook te laag.
Iemand die me kan helpen bij de conclusie ?
Heb ik het juist dat de zekering waar ik de zeer hoge weerstand meet en geen pieptoon krijg bij continuïteitstest stuk is?
Nieuw element a 5 tientjes ipv een droger van honderden euro's zou mooi zijn...
:strip_exif()/f/image/fC7qoctzTkqFIFOLlLcCWh5Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qjhXbrKPqj7M5FkareOZSM3C.jpg?f=fotoalbum_large)
En is er naast het verwarmingselement nog iets anders dat ik voor de zekerheid kan doormeten bij het probleem van "niet warm worden" ?
Alvast erg bedankt:)
[ Voor 9% gewijzigd door pentaw1nz op 16-10-2023 17:05 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024