Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 21:01
Voor gebruik thuis in studio heb ik een dure bril van de optometrist, maar die vind ik te fragile om mee op pad te gaan. Ik kan voor dagelijks gebruik en onderweg en buitenshuis prima werken met een goedkope leesbril van +1.00 tot +2.00. Ideaal is voor mij +1.75, maar die zijn er niet vaak.
Over de jaren heb ik er al meerdere in bezit gehad, maar zoals met alles zijn de reviews op ebay, ali of amazon of andere sites nagenoeg waardeloos, en de reviews hier op tweakers veel beter te vertrouwen.

Dus: Jullie adviezen voor goedkope brilletjes die het goed doen? Mijn persoonlijke ervaring is vooral goed met de leesbrillen van de HEMA. Daarvan is het plexiglas doorgaans heel goed, en over het hele glas hetzelfde, dus je krijgt er geen hoofdpijn van. Maar de schroefjes gaan snel los, en dus blijf je ze kopen.

Iemand ervaring met deze variant? https://nl.aliexpress.com...-45dd-b056-7a95408ca153-8
Ik zag een neef van mij met zo'n clic variant lopen, dat werkt op zich misschien wel fijn.

Alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dit met hardware te maken heeft is me niet duidelijk. Schopje naar AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 21:01
Eeh, sorry, maar als telefoonhoesjes, screenprotectors en headphones hardware zijn, dan zijn leesbrillen dat toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:27
jubeth schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:36:
Eeh, sorry, maar als telefoonhoesjes, screenprotectors en headphones hardware zijn, dan zijn leesbrillen dat toch ook?
Zit nogal een verschil tussen hardware wat te maken heeft met technologie (waar tweakers voor is) en een leesbril....

Maar: als die van de Hema bevallen, kan je dan niet iets bedenken voor de schroefjes die los komen? Een druppel secondelijm aan de schroef voordat je het schroefje er weer in vast draait bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:42

br00ky

Moderator Harde Waren
jubeth schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:36:
Overige hardware valt onder Computers - Harde waren . Een leesbril valt daar uiteraard niet onder.

Je kan er inderdaad wel eentje gebruiken ;).