Ik heb een wasmachine-afvoer die af en toe (vooral bij het wassen op hoge temperaturen met veel watergebruik) overloopt bij het afpompen. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
De afvoer loopt af en toe over bij het wegpompen van het water.
Ik vermoed geen ontstopping omdat de afvoer al direct sinds de aanleg af en toe overloopt.
Momenteel een emmer onder gezet en dat vang het meeste water wel op, maar dit is natuurlijk geen lange termijnoplossing.
Ik dacht zelf aan het verticaal verlengen van de pvc-buis die er nu zit. Het probleem is alleen dat hierboven een houten werkblad bevestigd is, waardoor ik niet heel ver de 'hoogte' in kan. Zie de foto's.
Ik heb online ook over een terugslagklep gelezen, maar ik weet niet of dat hier veel zou helpen.
Iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/lOAJnBxkrJVyvqTCF4xI0NtE.jpg?f=fotoalbum_large)
De afvoer loopt af en toe over bij het wegpompen van het water.
Ik vermoed geen ontstopping omdat de afvoer al direct sinds de aanleg af en toe overloopt.
Momenteel een emmer onder gezet en dat vang het meeste water wel op, maar dit is natuurlijk geen lange termijnoplossing.
Ik dacht zelf aan het verticaal verlengen van de pvc-buis die er nu zit. Het probleem is alleen dat hierboven een houten werkblad bevestigd is, waardoor ik niet heel ver de 'hoogte' in kan. Zie de foto's.
Ik heb online ook over een terugslagklep gelezen, maar ik weet niet of dat hier veel zou helpen.
Iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/lOAJnBxkrJVyvqTCF4xI0NtE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Tweedledeedle op 16-10-2023 16:08 ]
:strip_exif()/f/image/bq2IRkbxAzraxlwLekUdW3qy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IQ8NrpPf8kJRuj1LwGRPvjVb.jpg?f=fotoalbum_large)