growat mod tl3 7000 xh met ark batterijen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• texako
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-05 15:14
krijg bij inschakelen bms met 4x ark 2.5 h a1 batterij foutcode 217 op de mod tl3 7000 xh omvormer
weet iemand wat dit betekend en event. oplossing ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinMan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 10:29
Hallo, heb dezelfde fout met ongeveer dezelfde configuratie. De MOD tl3 8000 xh met 7 XH batterij units.
Vandaag via support een vervangende BMS gekregen. Ik kan nu al zeggen dat dezelfde fout weer optreedt. Na veel mailuitwisseling met support besloten de BDC te vervangen. De fout heeft volgens de logs iets te maken met oversampling van het voltage. Hebben ze niet eerder gezien. Weet nog niet hoe dit verder gaat.
Heb jij al wat uitgevonden/gedaan sindsdien?

.....wachtend op PCdeLuxe dual xeon 2,66ghz systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinMan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 10:29
Enige manier om de batterijen weer mee te laten doen is de BDC uitschakelen en na iets van 30 sec. weer inschakelen. Ik zie in het log deze fout veel vaker voorkomen maar was tot afgelopen begin december geen probleem, de BDC bleef niet in de fout hangen wanneer de zon er bij kwam en er voldoende strrom van de panelen kwam.

.....wachtend op PCdeLuxe dual xeon 2,66ghz systeem...

• texako
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-05 15:14
of er zit een slechte of defecte batterij tussen heb ik ook gehad

moet zoiezo ong.50v gelijksp.op staan /batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:43
Ik heb deze setup ook. IK heb al meerdere software updates gehad omdat ik ook deze foutcodes had.

Helaas zit er nog een bug in dat soms op bewolkte dagen(of zonnig en er komt 1 wolkje voor de zon) mijn omvormer bij, een volle batterij, stop met terugleveren naar het net.

Hij gaat dan wel de load leveren maar niet het surplus aan het net geven. Heel irritant. Even een zwaardere load aan(airco ofzo) en het gaat weer even goed. Maar goed na 3 maanden heen en weer pingelen met Growatt NL het er maar bij gelaten, ze weten het niet en je krijgt het gevoel dat je niet begrepen word.

Ik heb ook al een nieuwe omvormer gekregen. Mocht niet baten.
Omvormer zonder de batterij heeft dit probleem niet.
Export limit is het ook niet. staat altijd uit.

[ Voor 23% gewijzigd door TheWalrus op 04-10-2024 09:52 ]

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]