Custom vynil plaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.vdw
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik heb wellicht een aparte vraag, maar nooit geschoten is altijd mis.
Ik ben bezig met mijn afstudeerproject over fijnstof in Nederland. Het wordt een kunstproject waarin ik fijnstof ga vertalen naar muziek om het probleem van luchtvervuiling over te brengen met emotie. Deze muziek wil ik ook gaan uitbrengen op vinyl. Om extra impact te geven aan het project wil ik fysieke fijnstof (wat ik in het openbaar verzameld heb) verwerken in het eindproduct. Dit is zwarte stof wat bestaat uit hele kleine deeltjes.

Mijn wellicht rare vraag is dus; is het mogelijk om deze fijnstof te verwerken in een vinyl plaat? Dat het bijvoorbeeld verwerkt wordt in een transparante plaat. Ik dacht namelijk dat een vinyl plaat zo goed als vloeibaar wordt gemaakt voor het persen. Wellicht is het dus mogelijk om op dat punt in het proces, fijnstof in het vinyl te verwerken. Maar misschien heb ik het helemaal mis.
Ik ben benieuwd of iemand weet hoe en of dit mogelijk is. En zo ja, hoe ik iemand kan bereiken die er voor open zou staan om dit met mij te realiseren.

Mvg,

Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Het persen van vinylplaten gebeurt niet 'bijna vloeibaar' maar meer met een soort deegbal. Klein beetje research had je dat wel kunnen vertellen.

Anyhow, de kwaliteit van je 'plaat' zal er zeker onder te lijden hebben, maar in theorie lijkt het me als kunstproject niet echt een issue.

Wil je ook de daadwerkelijke muziek op die plaat hebben? Dat is wel iets anders dan gewoon een geperst stuk vinyl met fijnstof er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat bedoel je met vinyl plaat ? Ik neem aan langspeelplaat. Maar

Ik denk dat je even de technische vraag van "kan het" moet scheiden van

"is er een fabrikant waarbij je ergens in een stap het proces kan onderbreken om dat te doen.
Waarbij die dan ook nog achteraf alles weer moet reinigen om dat spul voor de overige klanten er uit te halen.
En dat in een minimale oplage.

Ik denk dat je beter af bent zelf proberen iets van een verf/poeder te maken wat je na het proces alsnog op die plaat kan spuiten.

"Het wordt een kunstproject waarin ik fijnstof ga vertalen naar muziek " - Ik denk dat ik hier te autistisch voor ben :P

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 16-10-2023 15:44 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:12
Misschien kan deze kerel je helpen:

https://www.greenvinylrecords.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:09
De grootste speler (pun intended) op dit vlak zit in Haarlem: Wikipedia: Record Industry Je zou ze eens een berichtje kunnen sturen.