Caiway Nokia XS-2426G-B port forwarding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 16:15
Sinds een aantal weken maak ik gebruik van Caiway glasvezelinternet. Voorheen had ik KPN en de volgende set-up:
DuckDNS naar m'n public IP -> KPN modem port forward 443 -> Ubiquiti UDM port forward 443 -> Raspberry Pi

Nu ik Caiway heb, heb ik een Nokia XS-2426G-B modem. Als ik daar op dezelfde manier 443 portforward naar de UDM, dan werkt dat niet. Ik heb heel internet (en dus tweakers) afgestruind, maar ik kan geen oplossing vinden. Ik heb ook al geprobeerd DMZ in te stellen, maar zonder succes.

Het public IP is niet 100.xxx.x.x, dus er is ook geen sprake van een CGNAT (wat bevestigd is door Caiway). Er is intussen al een monteur langsgeweest, maar die zegt dat alles goed staat (al twijfel ik over zijn kennis/kunde, omdat hij mij adviseerde mijn UDM als AP te gebruiken...)

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie, of nog kan proberen?

Marstek Venus 5.12KWh V148 - Shelly Pro 3EM (B2500 geëmuleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:26
Heel verstandig advies van die monteur om die bagger UDM eruit te halen.
Hij zal die dingen wel vaker tegengekomen zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newz
Uiteindelijk heb ik een oplossing:
Op mijn Raspberry Pi had ik al docker draaien. Daar heb ik nu ook Pi-Hole bijgezet en fungeert nu als local DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
newz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:42:
Uiteindelijk heb ik een oplossing:
Op mijn Raspberry Pi had ik al docker draaien. Daar heb ik nu ook Pi-Hole bijgezet en fungeert nu als local DNS.
En hoe precies helpt dit je port forwarding probleem met de Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newz
EverLast2002 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Ik heb Pi-Hole opgezet, in de Nokia modem als DNS het IP van de RPI met Pi-Hole ingesteld. In Pi-Hole heb ik een local DNS record opgenomen en laten verwijzen naar de IP van de RPI (dezelfde dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

EverLast2002 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Het was geen port forward probleem maar het feit dat NAT hairpinning niet werkt op de standaard provider routers.
newz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:24:
[...]

Ik heb Pi-Hole opgezet, in de Nokia modem als DNS het IP van de RPI met Pi-Hole ingesteld. In Pi-Hole heb ik een local DNS record opgenomen en laten verwijzen naar de IP van de RPI (dezelfde dus)
Yup, dit werkt omdat je nu via een intern IP wordt geleid i.p.v. via je buiten IP vanwege het ontbreken van NAT hairpinning, dat blokkeert je Nokia router en is niet op te lossen tenzij je die vervangt of zoals je nu doet interne DNS toepast :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1