Amazon marketplace reseller

Pagina: 1
Acties:
  • 1.638 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Omiddo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-11-2024
Vandaag zijn er erg veel items opeens een stuk goedkoper en dat allemaal via 1 reseller. Van GPU tot monitors tot andere items. De reseller heet Electronics discount-shop en heeft geen reviews, heeft 105 pagina's aan items die allemaal 20% goedkoper zijn dan de rest.

Vermoed dat dit een scam account is maar doordat ik meerdere price watch mails binnenkreeg vroeg ik mij af of het handig is om de prijzen te verwijderen om andere tweakers te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Haha ja een 7900XT voor €594..... scam!

[ Voor 3% gewijzigd door CHKYBSTRD op 16-10-2023 13:40 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omiddo
Vond de 4080 voor 900 meer bijzonder of de AW34 voor 700 maar je snapt het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Omiddo Bedankt voor de melding. Ik heb het intern doorgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omiddo
Super, Zojuist nog een hele bups price watch mails gehad van dezelfde seller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 11:58
Yup, kreeg ook een melding. Na het opzoeken van het bedrijfsadres weet je voldoende.

https://www.google.nl/map...84!8i8192?hl=nl&entry=ttu

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omiddo
Heb maar iets besteld en daarna gelijk geannuleerd. Daardoor review achtergelaten om andere mensen te waarschuwen op Amazon. Hopelijk bespaar ik mensen daar gedoe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenoma
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-07 09:45
Maar, hoe werkt zo'n scam? Amazon heeft toch een soort verzekering ingebouwd voor Marketplace? Kan me niet voorstellen dat Amazon dit niet uit de lucht haalt of hier niet de verkoper achterna gaan als zij eindverantwoordelijk zijn voor de schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 19:38
Vorig jaar in de VS werkte het iig als volgt:

https://www.cbsnews.com/l...fraud-amazon-1-3-million/
Third-party sellers on Amazon are credited every two weeks by the company's internal account for purchases made on its platform once the seller has provided shipment tracking numbers. Prosecutors say Yeung first solidified his position as a reputable seller on Amazon, then started listing expensive merchandise like furniture and home decor at cut-rate prices to drive a spike in sales. But instead of shipping the items to the customers, Yeung would give Amazon bogus tracking numbers and delay customer refund requests long enough to make sure he would still get Amazon's payments disbursed into his bank accounts, according to prosecutors.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@Omiddo We hebben momenteel nog niet (direct) de tools om een specifieke shop te weigeren bij Amazon Marketplace verkopers. We hebben zowel ons devteam als Amazon zelf erop gezet, om dit zo snel mogelijk via hun eigen feed te fixen. Het is voor ons nu ook afwachten, helaas.

In de tussentijd heb ik een zooi blokkades gezet bij individuele producten, ik heb mij vooral gericht op de videokaarten, omdat daar de grootste 'schade' lijkt te zijn. Op basis van de populairste 200 kaarten die via Amazon MP worden verkocht, heb ik de grootste prijsdalers erbij gepakt en gecheckt of die shop erbij stond. Zo ja, meteen blokkade.

Dit zal zeker niet alles zijn, helaas zijn onze tools die wij direct tot onze beschikking zijn beperkt op dit gebied. Mocht je meer dingen tegenkomen met betrekking tot die shop, meld het vooral in dit topic, dan kunnen we die ook blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omiddo
@Glaanie Top!, hoop dat daardoor de schade beperkt blijft. Dank voor jullie snelle handelen.

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan weet je het vaak al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:20
uitvoering: Samsung Galaxy S23, 128GB opslag Zwart

Ik zag dat deze ook flink verlaagd is en door deze partij verkocht wordt.
Wat is het ergste dat kan gebeuren? Als het product niet geleverd wordt, krijg je toch je je geld terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omiddo
Pilovali schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:52:

Wat is het ergste dat kan gebeuren? Als het product niet geleverd wordt, krijg je toch je je geld terug?
Dat dacht ik ook, tot ik las hoe lastig Amazon doen als zij de verkoper al uitbetaald hebben en de verkoper een baksteen opstuurt met een track en trace en aangeeft echt wel bezorgd te hebben.

Het is allemaal extra moeite waar je als consument niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Thanks, staat er ook bij.

Wat betreft je geld, ik denk dat het wel goed zit. De betaling gaat immers via Amazon en dus het risico van geen geld terug ligt bij hun. Disclaimer: Ik ben geen jurist, advocaat of wat dan ook, noch spreek ik namens Tweakers een advies uit. Dit is enkel mijn gevoel in deze kwestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:20
Glaanie schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:56:
[...]

Thanks, staat er ook bij.

Wat betreft je geld, ik denk dat het wel goed zit. De betaling gaat immers via Amazon en dus het risico van geen geld terug ligt bij hun. Disclaimer: Ik ben geen jurist, advocaat of wat dan ook, noch spreek ik namens Tweakers een advies uit. Dit is enkel mijn gevoel in deze kwestie :)
Ik heb vandaag een chat gehad met amazon over de s23+ 512GB die ook in de aanbieding is via deze reseller.
Ze hebben gezegd "Als er toch iets mis gaat (denk ik van niet) kunnen wij dit altijd nog oplossen en zal je je geld niet kwijt raken. Je kan met gerust bestellen"

Dus als dit wel een oplichter blijkt te zijn, ben je alleen veel tijd kwijt om je geld terug te krijgen zoals al eerder benoemd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Ik heb regelmatig vrij rap mijn geld teruggekregen als een pakketje niet binnen de afgesproken datum komt. Ik waag het erop, misschien heb ik geluk en het geen oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:07

Jorissie87

No diggity

Zelf ook een keer gehad bij Bol.com. Een SSD die fors goedkoper was maar ook weer niet dat het duidelijk een scam was (20% korting). Ik had hem besteld maar las later op het forum dat het mogelijk een scam was. Volgens het KVK zat het adres op een industrieterein waar nog 400 andere bedrijven ingeschreven stonden dus duidelijk shady. Ik heb afgewacht hoe dit zou lopen. Ik kreeg direct een melding van Post.NL dat er een verzendcode was aangemaakt maar dat de verkoper het nog niet verstuurd had. Waarschijnlijk zou ik het de dag erna ontvangen aldus post.nl. Een dag later werd dat doorgeschoven, en weer, en weer. Na een week ging de ontvangstdatum op onbekend. Ik had contact opgenomen et Bol en kreeg direct mn geld terug (volgens de klantenservice "had de verkoper inderdaad geen legale intenties"). Een week later kreeg ik alsnog bericht van Post.NL dat het paketje onderweg was dus ik was verbaasd dat er een dag later inderdaad ineens een bezorger op de stoep stond. Na het pakketje te openen bleken er enkel wat stukken dubbel gevouwen karton in te zitten.. ;)
Dit soort bedrijven willen snel veel geld ontvangen voordat ze door amanzon/bol verwijdert worden. Als je te goedkoop gaat dan is het duidelijk een scam. Met normale verkoopprijs krijg je onvoldoende "verkopen". Blijkbaar is 20% korting de sweetspot.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorissie87 op 16-10-2023 16:04 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omiddo
Pilovali schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:02:
Ik heb regelmatig vrij rap mijn geld teruggekregen als een pakketje niet binnen de afgesproken datum komt. Ik waag het erop, misschien heb ik geluk en het geen oplichting.
Update ons! Ben erg benieuwd of het lukt. Had ook hetzelfde idee maar vond een GPU net te duur om het uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:10

Tomatoman

Fulltime prutser

Het is evident dat het een scam is. Doe daar gewoon niet aan mee, in plaats van de ellende nog groter te maken door vrolijk bestellingen te plaatsen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@Glaanie, geef eens een update. Ik word al de hele dag gespamd met meldingen vanuit de pricewatch, terwijl het evident om een scam gaat van deze Amazon Marketplace aanbieder. Knap irritant, vooral omdat ik nu al die producten stuk voor stuk langs moet om de pricewatch alert te resetten naar een realistisch bedrag. Als ik dat niet doe, blijven alle alerts staan op een paar euro onder de prijs van die scammer, dus honderden euro’s onder de prijzen waarvoor ik aanvankelijk de pricewatch alerts had ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKfCHGn6rcORT5BoDXkUUb9nhvM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MmewSHeuxGkI4Shh533jW30s.jpg?f=user_large

Dit is bepaald niet de eerste keer dat dit voorkomt bij verkopers op Amazon Marketplace, dus ik vrees dat Tweakers er niet aan ontkomt om wat functionaliteit in te bouwen om individuele Marketplace verkopers uit de pricewatch te weren.

[ Voor 30% gewijzigd door Tomatoman op 16-10-2023 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
Omiddo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:04:
[...]

Update ons! Ben erg benieuwd of het lukt. Had ook hetzelfde idee maar vond een GPU net te duur om het uit te proberen.
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/34e6ETab.png

Ah, daar komt de aap uit de mouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentimental-Hat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 13:53
[quote]Tomatoman schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:11:
@Glaanie, geef eens een update. Ik word al de hele dag gespamd met meldingen vanuit de pricewatch, terwijl het evident om een scam gaat van deze Amazon Marketplace aanbieder. Knap irritant, vooral omdat ik nu al die producten stuk voor stuk langs moet om de pricewatch alert te resetten naar een realistisch bedrag. Als ik dat niet doe, blijven alle alerts staan op een paar euro onder de prijs van die scammer, dus honderden euro’s onder de prijzen waarvoor ik aanvankelijk de pricewatch alerts had ingesteld.

@Glaanie Heb je voor mij een update? Ik word al ect...

Je mag wel vriendelijk blijven :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omiddo
Zojuist annulering gehad met verzoek naar een italiaans rek nummer een bedrag over te maken om te krijgen.

Post hem hier ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJs3355m8Gf1vElRqgCucKQUbxE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hx1hiG34dwD7odfvsFrOdPCl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

@Glaanie: sorry, @Sentimental-Hat heeft gelijk. Ik word er goed chagrijnig van dat Tweakers mij spamt met onzinnige pricewatch alerts en daar word ik onbedoeld een beetje kortaf van.

[ Voor 39% gewijzigd door Tomatoman op 16-10-2023 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omiddo
Ben al aan het chatten met support hierover. Hopelijk kan het snel uit de lucht de seller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omiddo
Update: Amazon is onderzoek gestart, tenminste dat is mij verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudB175
  • Laatst online: 17-10-2023
Wellicht spreekt het voor zich maar nooit geld overmaken via berichten - altijd betalen via Amazon zelf! Helaas is dit een bekende manier om fraude te plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hah! Da's toevallig. Vandaag een zeer scherpe aanbieding voor een LG C2 55" TV dankzij Tweakers pricewatch alert, ook van deze zelfde weder verkoper, bleek. 825 euro wat normaal ~1100 kost, dus het was niet een aanbieding die te laag om waar te zijn leek. Dus ik had 'm besteld, maar twee uur later bleek de bestelling geannuleerd te zijn. Toen zag ik de marketplace reseller feedback, met allemaal 1 ster.. Ik heb wel m'n creditcard even bekeken, er is geen geld afgeschreven. Zag in de comments van de feedback ook dat mensen de vraag kregen om een directe betaling te doen.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@Omiddo @Pilovali @Mistacal @jaspro @Tomatoman @ExtremelyBroken De shop is nu aan onze kant geblokkeerd, hoe het bij Amazon zelf zit, weet ik niet. Als je vanuit Tweakers klikt op een Amazon Marketplace-linkje, kan het dus zijn dat je een lagere prijs als optie te zien krijgt, maar dan van die (mogelijke) scammer. Uiteraard hebben wij contact opgenomen met Amazon zelf hierover en een aantal van jullie hebben ook hun bereikt, dus ze zijn zeker op de hoogte.

Ik laat het topic nog even open voor het geval dat, maar hopelijk niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omiddo
Dankjewel voor je terugkoppeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
Mogelijk nog steeds niet opgelost https://tweakers.net/pric...deon-rx-7900-xt-20gb.html. Deze zou €774,- kosten via A-marketplace. Is verwijderd bij Amazone alleen niet in de PW.

Trouwens gezien de komende Black Friday deals (ik wil dan nl een 4070ti/7900XTX kopen) bedankt allen met de uitleg hoe deze oplichters te werk gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Toine1 op 19-10-2023 14:37 . Reden: Bedank woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@Toine1 Dank voor de melding, ik het meteen doorgezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Het lijkt gelukkig wel mee te vallen dit keer. Althans, ik kan verder geen voorbeelden vinden zo snel, waar ik van de week er zo een paar te pakken had. Als iemand nog meer voorbeelden heeft, drop ze vooral hier. Maar hopelijk is het niet meer nodig en is het snel gefixt. Iedereen die het moet weten is op de hoogte, dus hopelijk gaat het snel rollen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

uitvoering: Samsung Galaxy A53, 6GB ram, 128GB opslag Zwart
Conelectro is ook een neppert (ironisch in de naam :P), verschil is niet zo groot maar gros wat die 2 nu verkopen zijn samsung telefoons.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.