HP blokkeert huismerk cartridge na firmware update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 22:49
Ik heb begin dit jaar een set (4 pak) huismerk cartridges gekocht en er 2 in mijn office jet 6950 gestopt, ik meen dat ik toen al de 'cartridge protection' op disabled had gezet.

Vandaag was de zwarte aan de beurt, die schuif ik er in en die cartridge wordt geblocked:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zQHNqWp/p1.png

de cartridge protection nagekeken, die stond nog op disabled. even aan en weer uit gezet, had geen effect.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YZ3HnHr/p2.png

Het terug plaatsen van de originele cartridge lost het probleem op, met die verstande dat ik nu weer met een lege cartridge zit. Ik zie ook dat ik een firmware heb met een datum van 21 juli, die heeft de printer automatisch zelf geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Bz6Tvs0/p4.png

En nu zit ik dus met de gekke situatie dat ik 2 non HP cartridges in mijn printer heb zitten (met een weergegeven installatie datum die overigens niet klopt, dat was februari 2023)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pWnF0bP/p3.png

die 2x niet HP cartridges worden wel geaccepteerd, vermoedelijk omdat die er al in zaten voor de firmware update
De zwarte (die uit hetzelfde doosje komt als de andere 2 niet HP cartridges) kan ik niet gebruiken.

en nu? toch maar originele cartridges aanschaffen? dat gun ik HP eigenlijk niet, 90 euro aan cartridges, dan koop ik liever een andere printer waar dit gezeik niet voorkomt. kan ik mijn firmware downgraden misschien?

mag dit uberhaupt wel?

edit: de magenta ook vervangen, en je raad het al, die wordt ook niet geaccepteerd, enkel de geinstalleerde niet HP cyan en yellow blijven werken

[ Voor 4% gewijzigd door nasdude op 16-10-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:41
en nu? toch maar originele cartridges aanschaffen? dat gun ik HP eigenlijk niet, 90 euro aan cartridges, dan koop ik liever een andere printer waar dit gezeik niet voorkomt.
Je zegt het zelf al.

Printer weg pleuren en een ander merk kopen.

Printerboeren verdienen geld aan de cartridges en maken verlies op de printers. Beetje vreemde wereld, maar het is wat het is. Vanuit mijn IT ogen is dit verwacht gedrag. Gewoon geen andere merk dan eigen merk van de printer er in stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:37
Eigenlijk is dit altijd een gekloot.. Ik zou idd originele pakken maar nog beter: koop een laser.. Die officejet/deskjet dingen zijn leeg voordat je het weet, of ze drogen uit. Met een laserjet doe je er jaren mee, print veel mooier en die gaan vele male langer mee (waardoor je wss netto nog goedkoper uit bent ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:34
Ter overdenking: neem een laser All-in-one. Ik heb een paar jaar terug de Canon MF645cx gekocht. Die vergelijkbaar is de uitvoering: Canon i-Sensys MF655Cdw. Als dat niet te fors voor je is, heb je een printer voor járen. Ik heb nog altijd de meegeleverde toners erin. Maar b-merk toner voor het vervanger is een paar tientjes.

Ik heb specifiek voor zo'n model genomen om makkelijk post te kunnen digitaliseren. Nietjes eruit, in de feeder en hoppa.

[ Voor 22% gewijzigd door Cass Casey op 16-10-2023 14:54 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:08

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

tja, dat is dus het klote met relatief goedkope printers en dure cartridges. Ik ben daar wel van terug gekomen. Heb onlangs een Canon G650 AIO gekocht. Beste koop ever. Koop voor een paar euro een flesje zwarte inkt, en klap daar zo 4500 pagina's tekst mee uit.

Printer is wat duurder, maar inkt kost geen drol.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:36
NeFoRcE schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:58:
tja, dat is dus het klote met relatief goedkope printers en dure cartridges. Ik ben daar wel van terug gekomen. Heb onlangs een Canon G650 AIO gekocht. Beste koop ever. Koop voor een paar euro een flesje zwarte inkt, en klap daar zo 4500 pagina's tekst mee uit.

Printer is wat duurder, maar inkt kost geen drol.
Ik heb ook een HP printer welke 1100 euro kostte (zakelijke aanschaf) en daar hebben ze ook die ongein uitgehaald. Dus dit is geen kwestie van goedkoper printers, maar van een belachelijk bedrijf met een beleid wat helemaal niet klant- en milieuvriendelijk is. Ik schaf zakelijk HP cartridges aan, maar privé ben je al wel snel heel veel geld kwijt voor dit soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
  • Laatst online: 01-05 12:08
Je hebt er niet zoveel aan maar op YT heeft Louis Rossmann er al meerdere filmpjes aan geweid.
https://www.youtube.com/@rossmanngroup/search?query=hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:37
Orangelights23 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

Ik heb ook een HP printer welke 1100 euro kostte (zakelijke aanschaf) en daar hebben ze ook die ongein uitgehaald. Dus dit is geen kwestie van goedkoper printers, maar van een belachelijk bedrijf met een beleid wat helemaal niet klant- en milieuvriendelijk is. Ik schaf zakelijk HP cartridges aan, maar privé ben je al wel snel heel veel geld kwijt voor dit soort ongein.
Volgens mij staat HP hier ook bekend om, voor mij een reden om zakelijk niet voor HP te kiezen.. Overigens vind ik dat je - zeker zakelijk - die kosten niet moet besparen. Het geklooi ermee is het mij niet waard.. Dan heb je hem nodig, dan werkt het niet.. Ik zou dat risico niet nemen iig, maar prive ligt het wellicht anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:00
Mijn Canon inktjet print slecht met welk huismerk dan ook (2 verschillende merken geprobeerd).
Dus "noodgedwongen" gewoon Canon cartridges kopen. Ik heb het maar geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:36
Simpelweg de chip overzetten is zeker ook niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:38
Cass Casey schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:53:
Ter overdenking: neem een laser All-in-one. Ik heb een paar jaar terug de Canon MF645cx gekocht
Deze printer gebruik ik sinds een paar jaar, zeer tevreden ermee. Recent de startertoners vervangen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nasdude
  • Laatst online: 06-05 22:49
Ik wilde in eerste instantie weg blijven van het noemen van waar ik de cartridges gekocht heb, omdat dit er eigenlijk niet toe doet omdat ik er zelf huismerk cartridges in gestopt had. Maar dat gaan we nu even anders doen. Ik had ze begin dit jaar gekocht bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
_/-\o_

Ik kan niet anders zeggen dan dat de klantenservice van
Members only:
mij ontzettend goed geholpen heeft.

Klantenservice een mail gestuurd wat ik het beste kon doen, misschien dat hun een downgrade firmware of zoiets hadden.

Ze hebben mij 4 volledig nieuwe cartridges gestuurd als vervanging voor de defecte cartridges. Ik hoef alleen maar de oude cartridges retour te sturen. Ik kreeg zelfs een flesje wijn erbij. Deze service had ik niet verwacht.

Blijkbaar is het zo dat er iets is veranderd in cartridge land, huismerk cartridges geproduceerd na mei 2023 zijn wel compatible, ik heb die nieuwe cartridges nu in de printer zitten en de automatische firmware updates uitgezet en geblokkeerd

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 19-10-2023 18:16 . Reden: Naam winkel in mo-tags gezet conform beleid. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-05 16:39
HP en
Members only:
hebben een jarenlange vete die ze veelvuldig in de rechtbank uitvechten.

In 2019 ging het om precies dit probleem: het softwarematig blokkeren van niet-HP cartridges. HP werd daar door het Gerechtshof voor op de vingers getikt (https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHAMS:2019:4502)

Nu is HP weer opnieuw begonnen, maar dan met een nieuw argument. Zie ook de volgende publicatie van de Consumentenbond dit voorjaar: https://www.consumentenbo...nbruikbaar-door-hp-update

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 23-10-2023 11:34 . Reden: Naam winkel in mo-tags gezet conform beleid. ]

Pagina: 1