Toon posts:

Thuisbioscoopje voor slaapkamer

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me wel tof om op mijn slaapkamer een 'thuisbioscoopje' te hebben, maar ik ben geen miljonair dus het wordt allemaal wel erg 'budget'.
Nou zag ik een flips breedbeeld tv van 63cm voor +/-1000,-
dat leek me wel wat.
Dan moet ik verder nog dvdspeler + speakers hebben.
Het mag allemaal niet te duur zijn, dus nou zag mijn oog dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/privatedata/ImgProducts/2667_0.gif
Panasonic
SC-PM08

Dolby Digital HiFi systeem
DVD/CD speler, 70 watt vermogen
Incl. AC3/MPEG2 decoders, DTS
3 satelliet speakers, subwoofer
Hoofdtelefoonaansluiting
Voor een prijs van 1399,- maar ik zag dees ergens anders voor 1199,-
Mijn vraag is nu: Is dit wat? OK het is allemaal wel niet 'top of the bill' maar voor een slaapkamer en voor een arme scholier moet dit toch wel aardig kunnen klinken. (Vergeet die andere dure systemen ff ;) )

Of kan ik beter een honderdje of 5 xtra uitgeven voor deze en dat het geluid dan __veel__ beter klinkt?
Maar het liefst houd ik die 500 in mijn zak
Panasonic
SC-HT70

Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/privatedata/ImgProducts/4149_0.gif
Dolby Digital HiFi systeem, RDS
5 DVD/CD wisselaar, 300 watt
Incl. AC3/MPEG2 decoders, DTS
5 satelliet speakers, 1 subwoofer
Hoofdtelefoonaansluiting
Voor 1899,-, maar die zal ergens anders wel een paar honderd goedkoper kunnen zijn.

Nu ff geen gezeik dat dit allemaal :r klinkt. Het zal in vergelijking met de duurdere systemen natuurlijk minder klinken, maar voor dit geld, is het wat.
Nou heb ik echt geen geld om een duurder systeem te kopen.
Ik zal er ook veel muziek op draaien, dus dat moet ook wel leuk klinken.
Bedenk dat ik nu muziek luisteren op een Creative FPS1000, of uit mijn stereo 2 70W sony boxen, en ik vooral dat laatste wel redelijk vind klinken, dus erg veeleisend en kritisch ben ik niet ;)

http://www.panasonic.nl/producten/product.asp?c_id=200
voor nog wat info

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

leuke specs en zal op je slaapkamer lekker geil klinken, maar mag ik misschien een merknaam + serienummer, dan komen we nog wat verder

Alleen:           DE GROETJES

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

MjB

Ik heb beide setjes in de winkel gehoord... het 1e setje heeft dus bijna geen bass en klinkt veel "kaler" dan het 2e setje... Het 2e setje klinkt wel goed voor een dvdtje... vind ik ;)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb die 2e ook wel eens gehoord, klinkt goed

nou ben ik geen expert ofzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik het liefst die 1e, omdat ie toch een stuk goedkoper is. Nog iemand commentaar op die 1e?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, als het voor jou belangrijk is dat het er gelikt uitiet, en dat de speakertjes klein zijn, dan moet je dit gewoon kopen.

Dit gaat namelijk VEEEEEEEEEEEEEEEEEEL beter klinken dan een fps1000 (ow, wat vind ik dat een rampzalig setje :P). Ik denk dat je dan een goeie koop doet.. Voor het geld kan ik misschien met wat moeite wat mooiers bedenken, maar dan moet je denken aan een losse receiver een DVD spelertje en 2 normale speakertjes (30cm hoog oid) en een "center/surround speakersetje".

(DD receivertje: 600 piek, DVD 600 piek, speakers 600 piek, surround setje 300 piek dat is 2100.. Dan ben je idd duurder uit). Nee, als het én goedkoop en persé Dolby digital moet zijn, moet je dat maar kopen.

Overweeg desnoods gewoon stereo. Een stereo receiver met een DVD spelertje met twee mooie hifi speakertjes klinkt vaak veel mooier en indrukwekkender dan een dolby setje. Dan kan je al voor 1600 piek klaar zijn (echte hifi dus!).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn om bij die 1e nog een subwoofer op aan te sluiten als het geluid niet goed genoeg is, en zou ik eventueel 2 sony 70W boxen ipv die frontspeakers die er nu op zitten, erop zetten, of trekt die dvd speler dat niet?

ps ik ga nu ff offline (jaja, ik heb geen kabel :'( ) maar kom vanavond weer online. Ondertussen, kom maar op met reacties. Leef je uit!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Die eerste, Type SC-PM08 staat voor 1245 in de opruiming op wehkamp.nl.

Als je nou ècht meer wilt uitgeven, ga dan voor de SONY DAV-S300, f 1849 bij Wehkamp ("sony Home Theatre Set"), dus elders misschien nog billiger. Dat is de allerbeste all-in DVD set met Dolby Digital, DTS, een tuner, een baskist en 5 mini satellietjes. Was Product of the year 2000 in What HiFi magazine.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 05 september 2001 16:11 schreef Da_man het volgende:
Zou het mogelijk zijn om bij die 1e nog een subwoofer op aan te sluiten als het geluid niet goed genoeg is, en zou ik eventueel 2 sony 70W boxen ipv die frontspeakers die er nu op zitten, erop zetten, of trekt die dvd speler dat niet?

ps ik ga nu ff offline (jaja, ik heb geen kabel :'( ) maar kom vanavond weer online. Ondertussen, kom maar op met reacties. Leef je uit!
EDIT: De officiële tekst spreekt van "Ingebouwde Dolby Digital en 7 kanaals Amp systeem". Mijn idee is dat iets niet Dolby digital mag heten als er geen .1 kanaal, de actieve subwoofer bij zit, maar zeker weet ik dit niet.

Je zou, als de impedantie gelijk is, je Sony's voor kunnen zetten en de kleintjes als centre en rear gebruiken.

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
ik zou zeker een paar bankjes meer uitgeven..

ik heb zelf een JVC met DD enzow, + dvd ook van JVC, en dat bevalt me prima.. :)

en daar komt meestal ook iets beter geluid uit :)

Audi A8 W12 6.0

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op woensdag 05 september 2001 16:05 schreef JvS het volgende:

Dit gaat namelijk VEEEEEEEEEEEEEEEEEEL beter klinken dan een fps1000 (ow, wat vind ik dat een rampzalig setje :P).
Nee, jij VIND dat niet, het is zo ! Net zoals de rest van Creative >:)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 05 september 2001 16:50 schreef victorvo het volgende:

Als je nou ècht meer wilt uitgeven, ga dan voor de SONY DAV-S300, f 1849 bij Wehkamp ("sony Home Theatre Set"), dus elders misschien nog billiger. Dat is de allerbeste all-in DVD set met Dolby Digital, DTS, een tuner, een baskist en 5 mini satellietjes.
Bij Wehkamp.... :r

En tis zeker niet de beste. De beste onder de 2500 is de Pioneer, die kost 2400. En ook die heeft wat hierboven beschreven staat, net zoals de Panasonic.

Persoonlijk zou ik voor de Panasonic gaan met de wisselaar. Heel leuk setje voor het geld. Dus de grote he, met sub.
Op woensdag 05 september 2001 17:03 schreef delyver het volgende:
ik heb zelf een JVC met DD enzow, + dvd ook van JVC, en dat bevalt me prima.. :)

en daar komt meestal ook iets beter geluid uit :)
Daar kan ik het niet mee eens zijn...maar das ook logisch met zulke kleine speakertjes...die speakertjes zijn bijna kleiner dan een Motorola V3690 ingeklapt :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Die 2 setjes klinken allebei anders als je het in een andere kamer hebt. Je hebt ze waarschijnlijk gehoord in de 'showroom'. Dat is wel wat anders dan je kamer (accoustisch kleiner enz.). Dus ik denk dat je 1e optie toch wel goed klinkt op je kamer, alleen mis je dan 2 speakers (rear). Als je echt biosje wilt hebben, kies dan voor de 2e (heeft 5 speakers nl.)

Ik heb zelf de Sony STR-DB930 reciever. ...en dat op m'n kamertje >:)
Als ik het huis uitga, dan staat er tenminste een goed setje voor in de woonkamer :9. En die breedbeeld TV is (volgens mij) wel een goeie aanwinst. Kijk wel of die TV 100Hz is, kwalitatief beter nl. (correct me if I'm wrong :?)

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Mkeej. Er kan dus idd een subwoofert op die eerste Panasonic aangesloten worden. Maar dan ben je evenveel kwijt als voor die tweede Panasonic met nog steeds twee spiekers minder.

Bovendien heb ik online ook een goede review van die SC-HT70 gezien.

Verder bestaat er ook een Pioneer set met losse componenten (DVD en reciever). Iets van 1900 bij Wehkamp.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:46
Geloof toch wel dat het eerste setje met 5 boxen komt. Anders zou het geen Dolby Digital zijn!!!

Er staat 3 sateliet boxen, dat is links en rechts achter en centraal voor. Links en rechts voor zijn geen satelietjes, dat zijn 'gewone' speakers, met bass.

Dat er bij het tweede setje staat: 5 sateliet speakers is omdat er een aparte woofer bij zit, dus kunnen links en rechts voor ook sateliet zijn. (iemand die me nog kan volgen?)

Of praat ik nou onzin?? :?

• JT

JT

VETAK y0

Nee, je hebt helemaal gelijk :)

Ecodan warmtepomp

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Weet je wel zeker dat je 5.2 wil hebben, je kan bijvoorbeeld voor ook aan stereo denken, bijvoorbeeld, een rotel versterker voor 500 gulden, een marantz cd 4000 a fl. 350 en 2 maal chario syntar 100 (2x300). totaal dus fl 1450.-

Je hebt dan wel geen 5.1 maar wel een ECHTE stereo set die erg goed klinkt....wil je absoluut 5.2, vergeet mijn reactie dan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 19:18 schreef hervaz het volgende:
Weet je wel zeker dat je 5.2 wil hebben, je kan bijvoorbeeld voor ook aan stereo denken, bijvoorbeeld, een rotel versterker voor 500 gulden, een marantz cd 4000 a fl. 350 en 2 maal chario syntar 100 (2x300). totaal dus fl 1450.-

Je hebt dan wel geen 5.1 maar wel een ECHTE stereo set die erg goed klinkt....wil je absoluut 5.2, vergeet mijn reactie dan :)
Waarom denk je dat ik een breedbeeld en een dvdspeler zou kopen? voor stereogeluid :? ;)

anyway thanx voor je advies.

• JT

JT

VETAK y0

Je kan wel zeggen dat je het voor 5.1 doet, maar de algehele kwaliteit, ook in stereo, is veeeeeeeel beter dan video.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

De Panasonic PM-08 is ideaal voor kleine ruimtes en ook nog redelijk voordelig.
Dus zeker een aanrader!!

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:02
victorvo:
Als je nou ècht meer wilt uitgeven, ga dan voor de SONY DAV-S300, f 1849 bij Wehkamp ("sony Home Theatre Set"), dus elders misschien nog billiger. Dat is de allerbeste all-in DVD set met Dolby Digital, DTS, een tuner, een baskist en 5 mini satellietjes. Was Product of the year 2000 in What HiFi magazine.
En als je nou echt kwalitéit wil, dan móet je wel hiervoor gaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/nsdv55.jpg
Pioneer NS-DV55

Eén van de weinige met een actieve subwoofer, en dat hoor je errug goed. Speelt ook cd-r/rw, zou ik wel even op letten als je een grote verzameling 'backups' hebt ;).

Daarnaast: Ook in zwart, en die display er bovenop zit aan een snoertje 8-).

Heb 'm zelf nu zo'n twee maandjes, was toen ongeveer 2200,- maar het is die paar honderd gulden meer zeker waard. Geloof me :7.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 05 september 2001 20:09 schreef JapJap het volgende:

[..]

[afbeelding]
Pioneer NS-DV55

Eén van de weinige met een actieve subwoofer, en dat hoor je errug goed. Speelt ook cd-r/rw, zou ik wel even op letten als je een grote verzameling 'backups' hebt ;).

Heb 'm zelf nu zo'n twee maandjes, was toen ongeveer 2200,- maar het is die paar honderd gulden meer zeker waard. Geloof me :7.
Du hast richt :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Sorry, ik keek naar de text, niet naar de plaatjes... Mijn (nederige) Xcuses :)

Verder is de keuze natuurlijk aan jezelf wat je neemt. :P

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Wonderbaarlijk die Panasonic mini 2 weg boxjes. Ik heb ze van mijn ouders gekregen bij een midi set van pakweg F900,-.
(Beneden hebben ze nog vette speakers staan die tot 30Hz komen met 10" woofer en 4" mid en shit, dat terzijde, ik zou ze zo overkopen, dat ook terzijde (wat ben ik bebiel bezig).

3 weg (1 voor mid, komt alleen treble uit, en die andere nog hoger :) ).

Een 4" woofer (actief, ik dit geval niet versterkt, maar EXCL. ophaging). Maar laag dat hij komt! Tot 39Hz (ongeveer -3dB, sinus wave tone generator Cooledit2000).

Vind het raar dat die speakertjes van dat alles in 1 neem mee dolbydigital prologic 3d surround 5.1 active surround 4D digital set alles in 1 (shit wat een trend is dat blaat! (sry ik verkoop Creative speakers...) niet laag komen (met bass max, klinken deze echt zwaar, en niet bonk, nee zwaar :) Echte dikke vette midi bass en nog laag ook :)

Mijn Jamo speakertjes heb ik weggegeven (2x F100,- dan weet je het wel) voor een vergoeding van F20,-

Verwijderd

ben het helemaal met japjap eens, heb zelf de pioneerset nu ook 1 week, en het is echt een super setje. Het geluid is veel mooier dan de panasonic en de sony. Mijn zwager heeft de sony en ik vond hem toch minder klinken.

En vooral niet onbelangrijk, hij speelt cd r en rw's. en dat doet de sony dus mooi niet. van de panasonic weet ik het niet zeker.

prijs valt ook wel mee, hier (apeldoorn, megamax) voor 2049,- incl. verwijderingsbijdrage gekocht. Kun je voor dat wat je bespaart (megapool :r 2479,- (sukkels) weer leuke standaards kopen (a 285 per set) voor je satelietspeakers.

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 05 september 2001 20:09 schreef JapJap het volgende:

[..]

[afbeelding]
Pioneer NS-DV55

deze klnkt veeel beter dan de rest alhoewel de panasonic ook wel wreed is hoor

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Canon23
  • Laatst online: 17-08 22:09

Canon23

>>MY<< world

Klinkt dit pioneer setje echt leuk? Ook in de grotere woonkamer(dus 5,5m*4,5m)??

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• JT

JT

VETAK y0

Nee, dan moet je meer power hebben. Hoeveel wil je uitgeven voor een speaker set ?

Ecodan warmtepomp

• Canon23
  • Laatst online: 17-08 22:09

Canon23

>>MY<< world

Nog niks, maar vroeg het me gewoon af...

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• JapJap
  • Laatst online: 07-01 11:02
JT:
Nee, dan moet je meer power hebben.
Waarom?
Ben 't niet met je eens ;).
Pagina: 1