Voetbalshirt besteld, na 31 dagen nog niks ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:31
Dag,

Ik heb op 22 september 2023 een shirt besteld bij de mooiste club van Nederland :9 .
Zij hebben sinds kort een Engelse leverancier, welke mijn shirt zouden moeten bezorgen. Helaas is dit tot op heden nog steeds niet gebeurd. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en zij melden dat ik de koop niet mag ontbinden i.v.m. dat er een personalisatie op het shirt zit (bedrukking).

Ik heb ontzettend weinig ervaring met het ontbinden van een aankoop etc. maar het lijkt erop dat ik jullie kennis nu nodig heb.. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Important note wellicht: ik heb betaald met Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De WKOA (wet koop op afstand) is inderdaad niet van toepassing als het gaat om het retourneren van maatwerk. Maar er is wel gewoon een koopovereenkomst en als er niet geleverd is, dan mag je de webshop in gebreke stellen. Hierbij eerst naleving eisen, dus levering van het shirt. Als dat binnen een redelijke termijn niet lukt, dan mag je ontbinden en je geld terug eisen

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:13
Voor je over gaat tot ontbinding (wat dus niet kan) wellicht eerst informeren naar de levertijd?
Leveringsproblemen bij de Engelse leverancier zijn bekend, ook van andere clubs, dus vragen naar een verwachte termijn lijkt mij wel redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Het is meer werk omdat het een maatwerkproduct is.

Staat er iets van levertijd in de overeenkomst of in de voorwaarden waar je je op kan beroepen?

Zo nee neem dan contact op met de verkopen en vraag naar de levertijd. Als de verkoper die niet wil of kan geven stuur je een Ingebrekestelling. Hierin geef je de verkoper nog een laatste termijn (bijvoorbeeld 14 dagen) om het product alsnog te leveren. Vermeld duidelijk dat je de overeenkomst wilt ontbinden als het product niet binnen die termijn wordt geleverd.

Als de verkoper ook na de ingebrekestelling het product niet levert, kun je de overeenkomst schriftelijk ontbinden. Vermeld in de brief dat je de overeenkomst ontbindt op basis van het niet nakomen van de leveringsplicht en vraag je geld terug.

Het help hierbij natuurlijk erg als je een creditcard of Paypal gebruikt hebt. Of als je rechtsbijstand hebt want gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wErudite schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:00:
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en zij melden dat ik de koop niet mag ontbinden i.v.m. dat er een personalisatie op het shirt zit (bedrukking).
Hier zit wellicht nog wel wat bewegingsruimte in. Als in, als je een NL-shirtje met Depay koopt, dan valt dat wellicht niet onder maatwerk. Als je er wErudite op laat zetten wel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
FirePuma142 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:27:
[...]

Hier zit wellicht nog wel wat bewegingsruimte in. Als in, als je een NL-shirtje met Depay koopt, dan valt dat wellicht niet onder maatwerk. Als je er wErudite op laat zetten wel.
Als het een pull down menu is en je kunt kiezen uit de namen van een X aantal spelers dan is het idd geen maatwerk.

Is het een open text veld waar je zelf wat in kunt typen dan is het maatwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 16-10-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:31
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb op advies van @DexterDee een mail gestuurd met de vraag om een track & trace met daarbij een verzendingsdatum.
FirePuma142 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:27:
[...]

Het betreft een shirt van een speler, welke te kiezen valt in de webshop.

[ Voor 4% gewijzigd door wErudite op 16-10-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wErudite schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:44:

Het betreft een shirt van een speler, welke te kiezen valt in de webshop.
Dan is het geen maatwerk en kan het shirt ook gewoon retour als je hem hebt ontvangen. Wat @Nopheros ook al aangeeft hier boven.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1